• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

مدیر عامل بیمه آسیا:تبلیغات در صنعت بیمه نباید گمراه‌کننده باشد

  • کد خبر : 9408
  • 28 بهمن 1399 - 12:49
مدیر عامل بیمه آسیا:تبلیغات در صنعت بیمه نباید گمراه‌کننده باشد

هدف از تبلیغات بیمه‌ای، معرفی صحیح خدمات بیمه‌ای با هدف ایجاد تقاضا در جامعه و تاثیر مثبت بر فروش بیمه‌نامه است.

به گزارش رویداد خبربه نقل از روابط عمومی بیمه آسیا، مسعود بادین،نایب رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه آسیا با اشاره به  تبلیغات اخیر یکی از پلتفرم‌های فروش آنلاین بیمه‌نامه که با واکنش نهاد ناظر هم مواجه شده است، گفت: ضرورت دارد تا یک سازوکاری شفاف در ارتباط با اجرای فصل دوم آیین‌نامه ۷۱ بیمه مصوب شورای عالی بیمه تدوین و به اجرا گذاشته شود؛ چرا که هدف سیاست‌گذاران صنعت بیمه از آیین‌نامه یادشده، حمایت از حقوق بیمه‌گذاران، بیمه‌شدگان و صاحبان حقوق آنهاست.
مدیر عامل بیمه آسیا با تصریح این موضوع که در فصل دوم آیین‌نامه ۷۱ بیمه، محورهای و جهت‌گیری اطلاع رسانی و تبلیغ خدمات بیمه‌ای مشخص شده، اظهار داشت: هدف از تبلیغات بیمه‌ای چه توسط شرکت‌های بیمه‌گر، کارگزاران رسمی و نمایندگان بیمه، معرفی صحیح خدمات بیمه‌ای با هدف ایجاد تقاضا در جامعه و تاثیر مثبت بر فروش بیمه‌نامه است.
نایب رئیس هیات مدیره بیمه آسیا چالش اصلی این موضوع را این دانست  که عرضه‌کنندگان بیمه و به طور خاص استارتاپ‌ها یا شرکت‌هایی که به نحوی غیرمستقیم، اقدام به فروش بیمه‌نامه در قالب اپلیکیشن یا یا سایت به صورت آنلاین می‌کنند، در تبلیغات خود نباید به گونه‌ای اقدام کنند که موجب گمراهی مردم و بیمه‌گذاران شود.
وی افزود: از این منظر اگر به ماجرای تبلیغات اخیر نگاه کنیم، این مساله روشن است که این تبلیغات نه با هدف معرفی خدمات بیمه‌ای که بر اساس یک شیوه تبلیغاتی و استفاده از نام و برند شرکت‌ها صورت گرفته که جای تامل و نقد جدی دارد.
مدیر عامل بیمه آسیا با تاکید بر اهمیت برند شرکت های بیمه ای، بیان داشت: واقعیت این است که نام و نشان تجاری شرکت‌های بیمه‌ای نمی‌تواند و نباید ملاک و دستمایه تبلیغات عرضه‌کنندگان بیمه قرار گیرد؛ چرا که مخدوش کننده حقوق صاحبان سهام شرکت‌های بیمه‌گر است و باعث سردرگمی بیمه‌گذاران برای انتخاب دقیق محصول مورد نیازشان می‌شود.
مسعود بادین با استناد به آیین‌نامه۷۱، گفت: این آیین نامه به صراحت تاکید دارد که عرضه‌کنندگان بیمه باید از تبلیغات گمراه‌کننده پرهیز کنند. تبلیغات گمراه‌کننده یعنی اینکه باعث ابهام در تشخیص محصولات بیمه‌ای شود، وعده‌هایی خارج از پوشش‌های بیمه‌نامه یا افزون بر عملکرد و تعهدات بیمه‌گر به بیمه‌گذار داده شود، با شرایط حاکم بر بیمه‌نامه همخوانی نداشته و منطبق با قوانین و مقررات بیمه‌ای و عرف حاکم بر بیمه نباشد.
وی در ادامه اظهار داشت: بهتر است برای اینکه دیگر شاهد تبلیغاتی که ممکن است با شفافیت و رقابت سالم در صنعت بیمه همخوانی نداشته باشد، یک وحدت رویه‌ای با مشارکت شرکت‌های بیمه از کانال روابط‌عمومی شرکت ها، سندیکای بیمه گران و بیمه مرکزی به عنوان ناظر ایجاد شود. در خصوص موضوع اخیر هم آیین‌نامه ۷۱ اختیار و تکلیف را بر عهده نهاد ناظر گذاشته و موسسات بیمه‌ای در قبال تبلیغات خود و یا شبکه نمایندگان مسئولیت دارند.
مدیر عامل بیمه آسیا در پایان ماده ۷ آیین‌نامه ۷۱ مصوب شورای عالی بیمه را مورد تاکید قرار داد که اذعان می دارد در مواردی که بیمه مرکزی تبلیغ بیمه را مغایر با قوانین و مقررات تشخیص دهد،‌ حق دارد  دستور تغییر یا اصلاح تبلیغ مطابق نظر بیمه مرکزی و انتشار مجدد آن از طریق همان رسانه‌ای که تبلیغ اولیه از آن طریق منتشر شده را بدهد یا اینکه از انتشار تبلیغ جلوگیری کند و یا اینکه اقدام دیگری انجام دهد که نتیجه آن حفظ منافع عمومی باشد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=9408

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.