• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
1

مدیریت سامانه‌ها و پیشخوان مجازی در اولویت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران قرار گرفت

  • کد خبر : 34465
  • 15 دی 1400 - 12:28
مدیریت سامانه‌ها و پیشخوان مجازی در اولویت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران قرار گرفت

دکتر سید سعید شمسی‌نژاد، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در جلسه‌ای با رئیس دایره‌های ستادی مدیریت شعب و همچنین رؤسای شعب استان یزد، اهداف و چشم اندازهای کلان بانک و این استان را تشریح کرد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، دکتر شمسی‌نژاد طی سخنانی خاطرنشان ساخت: استان یزد در زمینه قرض‌الحسنه مستعد است و در این بخش ظرفیت بسیار بالایی دارد.
ساختار بانکداری قرض‌الحسنه، منسجم و رو به رشد است
وی در ادامه به اهمیت قرض‌الحسنه اشاره کرد و گفت: زمانی بود که اعتقادی به بانک قرض‌الحسنه وجود نداشت و آینده مبهمی پیش رو بود، اما امروزه با قوت و با شاخص‌هایی قابل دفاع، در حال پیش‌روی در این مسیر هستیم. هر چند در حوزه بانکداری خرد شاهد مشکلاتی هستیم، اما با اعتقادی که همکاران دارند، ساختار منسجم بانکداری قرض‌الحسنه، با اقتدار رو به رشد است.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خبر داد: افزایش سقف وام با توجه به رشد نقدینگی در دستور کار است، در این خصوص لازم است در رابطه با هلدینگ‌ها و شرکت‌هایی که می‌خواهند تسهیلات ارزان قیمت دریافت کنند، دست بانک‌های قرض‌الحسنه باز باشد تا نیاز آن‌ها را پاسخ دهند.
وی تصریح کرد: وام قرض‌الحسنه باید از وام خرد مصرفی تبدیل به وام قرض‌الحسنه خرد با رویکرد تأمین مالی شود، در این بخش با ریسک کمتری نیز روبه‌رو هستیم.
همراه‌بانک و پیشخوان مجازی خدمت به مشتری را توسعه می‌دهد
شمسی‌نژاد افزود: خوشبختانه اکنون شعبه‌های بسیار خوبی داریم، اما برای توسعه کار، اضافه کردن شعبه چاره‌ساز نیست و باید در بخش همراه‌بانک و پیشخوان مجازی فعالیت کنیم. باید مدیریت سامانه‌ها و پیشخوان مجازی را در اولویت کاری قرار دهیم و جذب نیروی توانمند در بخش فناوری اطلاعات، بر خلاف هزینه‌های بالا اجتناب‌ناپذیر است.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اظهار کرد: بنده با اعتقاد راسخ و به‌صورت گام به گام در پی ایجاد زیرساخت‌ها هستم و البته این موضوع زمان‌بر است. به دنبال اقدامی جهادی هستیم که برون‌سپاری‌ها را متوقف کنیم. برون‌سپاری باعث کاهش مواردی از قبیل نظارت، کنترل امور و استقلال می‌شود و در این حالت به شرکت‌های بیرونی وابستگی داریم‌. با تقویت بخش فناوری اطلاعات، بسیاری از مسائل شعبه‌ها و جذب منابع نیز رفع می‌شود.
«کارگروه بهبود فرآیندها» تشکیل می‌شود
شمسی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت تشکیل کارگروه بهبود فرآیندها تأکید کرد و گفت: این کارگروه باید با حضور نیروهای صف و ستاد تشکیل شده و با برگزاری جلسات مستمر، مسائل را بررسی و پیگیری کند.
وی افزود: تبلیغات در فضای مجازی و مجاب کردن مشتری و آموزش و فرهنگ‌سازی نیز نکته بسیار بااهمیتی است. در این بخش نیاز به یک روابط عمومی بسیار قوی داریم که با شیوه‌های متعدد امور این بخش را پیش ببرد. باید مشتریانی را که از خدمات پیشخوان استفاده می‌کنند تشویق کرد و به ایشان امتیاز ویژه داد تا بتوانند تسهیلات با ضرایب بالاتر دریافت کنند.
شمسی‌نژاد سخنان خود را این گونه ادامه داد: برای حل مشکل اعتبارات، باید جلسات منظم هفتگی و ماهانه‌ای را به‌صورت آنلاین با مدیریت شعب استان‌ها داشته باشیم. این موضوع در دستور کار است و تا یک ماه آینده پیاده‌سازی خواهد شد. لازم است مرکز ارتباط با مشتری تقویت شود و دسترسی‌ها افزایش یابد. همچنین زیر‌ساخت‌های فناوری اطلاعات باید اصلاح شود.
مرکز ارتباط با مشتریان تقویت می‌شود
وی همچنین تأکید کرد: مزد خدمت باید با اولویت حفظ سودآوری بانک جایگزین کارمزد شود. چه راهکاری باید باشد تا بتوانیم کارمزدها را کاهش دهیم و قدرت رقابت با رقیب خود را افزایش دهیم؟ برای کاهش کارمزدها و افزایش قدرت رقابت باید در پی راهکار بود.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در پایان خاطرنشان ساخت: امیدوارم با تلاش همکاران و پیگیری‌های بنده، آقای نجدی و مدیریت شعب استان یزد، اهداف استان محقق شود.
شایان ذکر است در این جلسه حمیدرضا توسلی معاون فناوری اطلاعات، یوسف نجدی مدیر امور استان‌ها و امیر حسینی مدیر شعب استان یزد نیز حضور داشتند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=34465

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.