• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی تقدیر از نیروهای مسلح کشور بابت عملیات غرور آفرین وعده صادق/ ارزش آفرینی برای مشتریان رویکردی مهم بمنظور تحقق راهبرد مشتری محوری در این بانک است انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و شرکت خدمات توسعه زرآتیه مهر ایرانیان روان سازی فرایندهای بیمه ای و مردمی شدن آن در راس سیاست های نهاد ناظر قرار دارد برگزاری کمیته انتصابات اداره امور شعب شرق تهران با حضور قائم مقام مدیر عامل اعطای تسهیلات مسکن روستایی به ۲۴ هزار و ۹۴۱ واحد مسکونی به مبلغ ۴ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ طرح توسعه پروژه «تبادل الکترونیک نسخ دارویی» بیمه تجارت‌نو عملیاتی شد پیشتازی بانک ملی ایران در واگذاری ها با ثبت رکوردهای جدید توسط آینده پویا سقف مهربانی در بانک ملی ایران بلند است/ متقاضیان وام بخوانند مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از مرز ۱۷ میلیون نفر عبور کرد شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است

2

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: امسال ۴۰ هزار میلیارد تومان وام ودیعه مسکن برای گروه های خاص مانند خانواده شهدا و ایثارگران در قانون بودجه در نظر گرفته شده است.

  • کد خبر : 44209
  • 07 اردیبهشت 1401 - 16:58
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: امسال ۴۰ هزار میلیارد تومان وام ودیعه مسکن برای گروه های خاص مانند خانواده شهدا و ایثارگران در قانون بودجه در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهر‌های جدید گفت: دارندگان زمین در خارج از شهر می‌توانند برای ساخت شهرک به سامانه خدمات الکترونیک مراجعه کنند و درخواست تاسیس شهرک خصوصی دهند.

به گزارش رویداد خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما علیرضا جعفری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداو سیما درباره ایجاد سامانه‌ای برای ثبت نام سرمایه گذاران ساخت شهرک گفت: یکی از تکالیف ما در طرح نهضت ملی مسکن، ساماندهی زمین‌های رها شده دولتی و خصوصی در کشور است.
وی ادامه داد: هر شخصی که زمین در خارج از شهر‌ها دارد درصورت تمایل می‌تواند در سامانه shahrak.ntdc.ir ثبت نام کند. با بارگزاری مدارک در سامانه، پرونده بررسی و به متقاضی پیامک ارسال می‌شود تا مدارک لازم را برای صدور پروانه ارائه دهد.

جعفری گفت: هیچ محدودیتی برای متقاضیان ساخت شهرک خارج از حریم شهر‌ها وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد استان‌ها ظرفیت ساخت شهرک را دارند تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰ نقطه برای ساخت شهرک در استان‌های مختلف شناسایی شده و بسیاری از نهاد‌ها و دستگاه‌های دولتی اعلام آمادگی کردند.
وی ادامه داد: در ابتدای سال ۹۹ دستورالعمل شهرک سازی مصوب شد، اما هنوز از این ظرفیت برای تامین مسکن استفاده نشده است. وزیر راه و شهرسازی تکلیف کرده تا از ظرفیت شهرک‌ها برای ساخت مسکن استفاده شود.

جعفری گفت: ساخت شهرک‌ها فرصت مناسبی برای ساماندهی زمین‌های خارج از محدوده شهری است و به نوعی با برنامه ریزی و ساماندهی مانع زمین خواری می‌شود.
جعفری با اشاره به اینکه براساس طرح آمایش سرزمین، مدیریت زمین و توزیع جمعیت از تکالیف شهرسازی است افزود: شهرک سازی، فرصتی ایجاد می‌کند تا فضای مسکونی مناسب را متناسب با الگوسازی شهر‌های ایرانی اسلامی بسازیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در نهضت ملی مسکن طرح خودمالکی وجود دارد که با ساماندهی زمین‌های رها شده، در قالب طرح نهضت ملی، شاهد تقویت تولید مسکن خواهیم بود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=44209

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.