• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

مدیرعامل پست‌بانک ایران در شورای اداری مدیریت شعب استان هرمزگان: کارانه پرداختی مرداد ماه سال جاری برابر با پنج ماه کارانه پرداختی در سال ۱۴۰۰ بود/ افزایش تراکنش استان از سال ۹۸ تاکنون نشان از افزایش گستره فعالیت بانک دارد

  • کد خبر : 53613
  • 12 شهریور 1401 - 16:55
مدیرعامل پست‌بانک ایران در شورای اداری مدیریت شعب استان هرمزگان: کارانه پرداختی مرداد ماه سال جاری برابر با پنج ماه کارانه پرداختی در سال ۱۴۰۰ بود/ افزایش تراکنش استان از سال ۹۸ تاکنون نشان از افزایش گستره فعالیت بانک دارد

بهزاد شیری مدیرعامل پست‌بانک ایران عصر پنجشنبه ۱۰ مرداد در جلسه شورای اداری مدیریت شعب استان هرمزگان با تبریک روز بانکداری اسلامی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران یک اقتصاد بانک محور است، گفت: اگر رشد اقتصادی، حمایت از کسب‌وکار و تولید در کشور وجود دارد بخش عمده آن به تلاش کارکنان صنعت بانکی کشور و همکاران پست‌بانک ایران معطوف است.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی پست‌بانک ایران، شیری با تأکید بر اینکه در ابتدای سال ۱۳۹۸ کل تراکنش‌های بانکی پست‌بانک ایران در استان هرمزگان ۳۴۰ هزار تراکنش بوده که در مرداد ماه سال جاری به سه میلیون و ۶۰۰ هزار تراکنش رسیده و نشان‌دهنده این است که گستره خدمات بانک در استان توسعه‌یافته است، ادامه داد: بخش مهمی از این خدمات در مناطق روستایی و مناطق محروم انجام‌شده و ارائه این خدمات برای مردم این مناطق که از خدمات اجتماعی و مالی محروم هستند بسیار ارزشمند است.
مدیرعامل بانک با بیان اینکه راه‌کارهای اقتصادی برای رفع محدودیت‌ها و محرومیت‌‌زدایی گسترش پیدا کرده است، گفت: در کنار خدمات فراوان انجام‌شده‌، کمبودهایی وجود دارد که باید برطرف شود.
وی با اشاره به اینکه موضوع معیشت همکاران یکی از دغدغه‌های مدیران ارشد بانک است، تصریح کرد: به محدودیت‌های موجود در این زمینه آگاهی داریم و تلاش کردیم به همکاران در این زمینه در شرایط تورمی کمک کنیم و در این حوزه کارانه پرداختی مرداد ماه به همکاران برابر با پنج ماه کارانه پرداختی در سال ۱۴۰۰ بود. بااین‌وجود پرداخت کارانه نیز با محدودیت‌هایی روبرو است.
شیری با تأکید بر منابع ۱۳ هزار میلیارد ریالی استان هرمزگان گفت: در اهداف کمی پایش و پویش ابلاغی سال ۱۴۰۱ اعلام کردیم اگر استانی به اهداف این برنامه رسید، در صورت تمایل می‌تواند با واحد برنامه‌ریزی مذاکره کند و درصد اهداف کمی استان را افزایش دهد و معادل آن کارانه استان افزایش پیدا می‌کند و ۱۰۰ درصد تحقق اهداف کارانه‌ای ۱۳۵ ساعت اضافه‌کاری هر کارمند را افزایش می‌دهد و اگر ۳۰ درصد اهداف کمی پایش و پویش را افزایش دهید، ۳۰ درصد به کارانه افزوده می‌شود درصورتی‌که این عدد در سال گذشته ۶۵ ساعت بود که درصدی از آن پرداخت می‌شد.
وی با اشاره به مزایای فراوان شفافیت، تصریح کرد: باید واقعیت‌ها را به‌صورت شفاف از منابع مطلع مانند روابط عمومی و نیروی انسانی بانک دریافت کرد و به شایعه‌ها دامن نزد.
بالاترین مقام اجرایی با بیان اینکه آنچه از درآمدهای مشاعی در بانک به دست می‌آید به سهام‌دار پرداخت نمی‌شود و دوباره به سپرده‌گذاران برمی‌گردد، اظهار کرد: علی‌الحساب سود قطعی ۳۲ میلیارد تومانی سال گذشته بین سپرده‌گذاران تقسیم شد.
شیری باجه‌های بانکی را شرکای استراتژیک بانک اعلام کرد و افزود: باجه‌ها رقبای ما نیستند و بخش قابل‌توجهی از منابع بانک را تأمین می‌کنند و دغدغه آنان نیز مانند شما، افزایش کارکنان شعب برای تسریع خدمات بانکی است که نتیجه آن افزایش درآمد و سود در شعب و بانک است و در نتیجه پست‌بانک ایران با باجه‌ها شراکت استراتژیک دارد و باید به آن‌ها کمک کنیم  و بنابراین قاعده بازی در این دو مجموعه متفاوت از هم است ولی رشد یکی، به رشد و توسعه دیگری کمک می‌کند.
مدیرعامل بانک با تأکید به واگذاری خدمت ساتنا به تمام باجه‌های بانکی و تشکیل پرونده تسهیلاتی در چهار استان به‌صورت آزمایشی خاطرنشان کرد: مجموع این واگذاری‌ها به کم شدن کار همکاران شعب منتج می‌شود و همه این برنامه‌ریزی‌ها توجه به کمبود نیروی انسانی در شعب را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه باید ارزش خالص حال دارایی‌های همکاران در موسسه صندوق رفاه و تأمین آتیه کارکنان مشخص شود، تصریح کرد: در سال‌های گذشته دارایی صندوق وجه نقد و سهم هر کارمند از آن مشخص بود ولی امروز پرتفوی صندوق متنوع‌تر و ارزش دارایی‌ها متفاوت شده است و در جلسه دیروز هیات امنای صندوق با محاسباتی که برای تعیین ارزش به‌روز دارایی‌ اعضا تا پایان ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ انجام داده و مقرر شد صندوق این محاسبات را برای پایان شهریور نیز انجام دهد و محمل‌های قانونی مشخص شود تا در مهرماه آتی همه اعضای صندوق به‌تناسب دوره سرما‌یه‌گذاری محاسبه و زمان پرداختی به آنان نیز معلوم شود.
شیری با تأکید بر اینکه دولت یکی از ذی‌نفعان بانک است و باید در پرداخت تسهیلات تکلیفی در اولویت برنامه‌های بانک باشد و شعب برای پرداخت آن باید برنامه‌ریزی داشته باشند، اظهار کرد: در پنج‌ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۱۰ برابر بیشتر تکالیف دولتی را انجام داده‌ایم که رضایت دولت برای ارائه خدمات در مناطق کم برخوردار را به همراه داشته است.
وی در پایان به تجدیدنظر در ساختار اداری اشاره کرد و افزود: این موضوع در برنامه‌های آتی بانک قرار دارد و به دنبال دریافت مصوبات آن هستیم تا آن را به نتیجه مطلوب برسانیم.
بر اساس این گزارش، در ابتدای این جلسه احمد فرهمند مدیر شعب استان هرمزگان گزارشی از عملکرد شاخص‌های مختلف استان اعلام و سید رحمان حسین پور رئیس اداره کل روابط عمومی و معین این استان گزارشی از پیگیر‌ها، درخواست‌ها و پیشنهادهای استان ارائه کرد و در ادامه جلسه، همکاران ستادی و شعب استان، مشکلات، پیشنهادها و موضوعات مختلف حوزه اجرا را با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک در میان گذاشتند.
همچنین در این جلسه سید اصغر جلیلی نیا رئیس هیات مدیره و فرهاد بهمنی عضو هیات مدیره و علیرضا واحد پور مدیر امور استان‌ها و بازاریابی به سؤالات همکاران، پاسخ دادند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=53613

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.