• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

مدیرعامل راه آهن در بازدید از کارخانجات گروه مپنا: مپنا اهرم قدرتمند صنعت ایران

  • کد خبر : 52966
  • 05 شهریور 1401 - 17:58
مدیرعامل راه آهن در بازدید از کارخانجات گروه مپنا: مپنا اهرم قدرتمند صنعت ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی، روز چهارشنبه دوم شهریور ۱۴۰۱ مهمان گروه مپنا بود و ضمن آشنایی با حوزه‌های مختلف کسب و کار این گروه از کارخانه‌های مپنا در استان البرز بازدید کرد.

سید میعاد صالحی، معاون وزیر و رئیس هیئت ‌مدیره و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در همراهی با عباس علی‌آبادی، مدیرعامل گروه مپنا با توانمندی‌های این مجموعه دانش بنیان در حوزه‌های تجهیزات نیروگاهی، محصولات صنعتی تولید شده در مپنا، توسعه خطوط مترو در سراسر کشور، تأمین ناوگان ریلی، لوکوموتیو و واگن قطار، زیرساخت‌ها و ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی و تأمین ناوگان اتوبوس و خودرو برقی از نزدیک آشنا شد.
مدیرعامل گروه مپنا طی گفتگویی با مدیرعامل راه آهن ضمن تاکید بر دانش فنی مپنا در حوزه ریلی، ظرفیت‌های این گروه را قابل رقابت با صنایع بزرگ دنیا دانست و گفت: مپنا در حوزه ریلی نیز مانند سایر حوزه‌های کسب و کار خود، طراز اول است و برای وارد شدن به حوزه‌های بزرگتر و مشارکت‌های ثمربخش در این زمینه، ظرفیت و آمادگی کامل دارد. 
وی همچنین در بخش دیگری از این بازدید با اشاره به برقی سازی و تکنولوژی‌های دیجیتالی، این فناوری‌ها را در مپنا رو به توسعه توصیف کرد و استفاده از حمل و نقل برقی را حائز امتیازات بسیاری همچون تنوع بخشی به منابع انرژی و راندمان بالا دانست.
در ادامه، مدیرعامل شرکت راه‌آهن با تمجید از ظرفیت‌ها، دانش فنی و توان اجرایی گروه مپنا، این شرکت بزرگ را بازو و اهرمی قدرتمند توصیف کرد و گفت: با توسعه همکاری‌های مشترک و عملیاتی میان دو مجموعه، نقاط ضعف صنعت ریلی کشور را رفع خواهیم کرد. در این زمبنه، ترسیم افق روشن برای این همکاری مشترک و تلاش برای چیره شدن بر موانع موجود، ما را به اهدافمان در این حوزه خواهد رساند. 
وی ضمن تاکید بر ظرفیت‌های عظیم و ارزشمند گروه مپنا، تشریک مساعی میان راه آهن جمهوری اسلامی ایران و مپنا را برای برداشتن گام‌های بلند و عملی در جهت توسعه هرچه بیشتر صنعت حمل و نقل ریلی کشور، بسیار مثبت دانست. 
مدیرعامل شرکت راه آهن در ادامه و طی بازدید از سالن‌های تولید کارخانجات مپنا در استان البرز، شامل شرکت مهندسی و ساخت لوکوموتیو مپنا، شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا) و شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو)، شرکت مهندسی و پشتیبانی نیروگاهی (البرز توربین)، شرکت مهندسی و ساخت پره توربین مپنا (پرتو) و شرکت مهندسی و ساخت ژنراتور مپنا (پارس) با توانمندی‌های این شرکت‌ها در حوزه‌های صنعتی مختلف آشنا شد. 

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=52966

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.