• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

مدیرعامل بانک صنعت و معدن: حمایت از شرکت های دانش بنیان و اشتغال آفرین، اولویت این بانک در سال جدید است

  • کد خبر : 42429
  • 07 فروردین 1401 - 15:50
مدیرعامل بانک صنعت و معدن: حمایت از شرکت های دانش بنیان و اشتغال آفرین، اولویت این بانک در سال جدید است

دکتر علی خورسندیان اعلام داشت: بر اساس منویات مقام معظم رهبری و شعار سال” تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین”، حمایت از واحدهای تولیدی به خصوص شرکت های دانش بنیان و همکاری با مراکز تولید علم و فناوری کشور در بخش صنعت و معدن، اولویت این بانک در سال ۱۴۰۱ است.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، وی ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: در سال گذشته  ۳۹۳  فقره تسهیلات به مبلغ  ۳۰ هزار و ۷۷۶ میلیارد ریال به شرکت های دانش بنیان در راستای افزایش تولید علم و ثروت در جامعه، گسترش اختراع و نوآوری و تجاری سازی نتایج تحقیقات و بکارگیری آن در طراحی و تولید کالا و خدمات با کیفیت پرداخت شد.
دکتر خورسندیان تصریح کرد: در سال جدید با استفاده از روش های نوین تأمین مالی تلاش خواهیم کرد توجه ویژه ای به بخش های تولیدی و اثرگذار کشور در بخش های مرتبط با صنعت و معدن داشته باشیم.
وی در ادامه تامین مالی زنجیره تولید را یکی از روش های نوین تامین مالی دانست که می تواند به تأمین مالی هدفمند و بهینه بخش تولید و حفظ و ایجاد اشتغال پایدار کمک قابل توجهی داشته باشد.
وی افزود: با روش های یاد شده بدون تزریق بی رویه پول و افزایش نقدینگی، چرخه تولید به حرکت در می آید و واحدهای تولیدی مختلف زنجیره تولید از تولیدکنندگان مواد اولیه تا کالای نهایی با تضمین بانک ها نیازهای خود را برآورده می سازند و البته هر جا که به پرداخت پول و تسهیلات نیاز باشد، بانک ها و موسسات مالی با اعتبارسنجی دقیق و نظارت موثر به یاری واحدهای تولیدی می شتابند.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن خاطرنشان کرد: پشتیبانی از ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان، وابستگی کشور به واردات را کاهش می دهد که این امر در شرایط تحریم اقتصادی یک مزیت غیر قابل انکار است، مضافاً اینکه با افزایش کیفیت محصولات و خدمات بر پایه تحقیق و توسعه و همکاری صنعت و مراکز تولید علم و فناوری، امکان صادرات محصول و ارزآوری بیشتر خواهد بود.
دکتر خورسندیان بیان داشت: مقوله اشتغال و میزان اشتغالزایی طرح های تولیدی که از توجیه فنی، اقتصادی و مالی برخوردارند با توجه به شعار سال و سیاست های اعتباری دولت، اولویت دیگری است که همواره در پذیرش و بررسی درخواست تسهیلات در بانک صنعت و معدن مورد توجه قرار می گیرد و این امر به خصوص در مناطق کمتر برخوردار کشور حایز اهمیت بیشتری است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=42429

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.