• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
0

مدیرعامل بانک صنعت و معدن از پرداخت بالغ بر ۲۰۵ هزار میلیارد ریال به صنایع این استان خبر داد/نقش استان اصفهان در توسعه صنعتی کشور

  • کد خبر : 61641
  • 13 دی 1401 - 17:10
مدیرعامل بانک صنعت و معدن از پرداخت بالغ بر ۲۰۵ هزار میلیارد ریال به صنایع این استان خبر داد/نقش استان اصفهان در توسعه صنعتی کشور

دکتر خورسندیان در دیدار با صنعتگران استان اصفهان عنوان داشت: در مجموع ۲۰۵ هزار میلیارد و ۸۰۵ میلیون ریال توسط بانک صنعت و معدن به واحدهای صنعتی این استان تسهیلات پرداخت شده است که زمینه اشتغال ۴۹۱۵ نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده و ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال نیز با عنوان تسهیلات تبصره ۱۸ به صنایع این استان اختصاص یافته است.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، دکتر علی خورسندیان که به اتفاق هیأتی متشکل از حسین عسکری عضو هیأت مدیره و قائم مقام مدیرعامل، امیر هوشنگ عصار زاده عضو هیأت مدیره، عبدالرضا ولی الهی معاون اعتبارات و راهبری شعب، بیژن اسدی معاون نظارت، حقوقی و وصول مطالبات، شهاب گرجی مدیر امور راهبری شعب، افشین پناهنده مدیر حوزه مدیرعامل و محمدحسن ترابی مدیر روابط عمومی و امور مشتریان این بانک به منظور عارضه یابی، تصمیم گیری و تعیین تکلیف مشکلات و موانع بخش تولید و صنعت استان اصفهان، روز سه شنبه سیزدهم دیماه به این استان سفر کرده است، با کارآفرینان و تولیدکنندگان دیدار کرد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن در این دیدار از پرداخت بالغ بر ۲۰۵ هزار میلیارد ریال به ۳۷۲ طرح تولیدی استان اصفهان خبر داد که شامل تسهیلات به ۷۳ طرح به بهره برداری رسیده، ۲۱ طرح در حال اجرا و ۲۷۸ فقره نیز سرمایه در گردش بوده است. 
دکتر خورسندیان یادآور شد: استان اصفهان یکی از قطب های صنعتی کشور است و در صنایع بسیاری دارای مزیت نسبی است از جمله صنعت فولاد که رتبه اول را دارا می باشد و ۴۰ درصد از فولاد کشور در این استان تولید می شود و تعداد زیادی از این واحدها نیز توسط بانک صنعت و معدن تامین مالی شده اند.
 وی اظهار داشت: حمایت از صنایع مولد و جمع آوری نقدینگی برای هدایت به سمت فعالیت های تولیدی متناسب با اولویت های توسعه ای کشور، موضوع مهمی است که ما به انجام آن توصیه مؤکد داریم چراکه کلید حل بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور در شرایط کنونی است.
 دکتر خورسندیان ادامه داد: جمع آوری و جذب پول های راکد توسط شبکه بانکی و تخصیص و سرمایه گذاری آن در طرح های تولیدی و به موازات آن ممانعت از اعتباردهی به فعالیت های سوداگرانه، موجب جلوگیری از سفته بازی و افزایش نرخ ارز خواهد شد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن بیان داشت: این بانک تامین مالی برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی در شرایط کمبود نقدینگی این واحدها و نوسانات نرخ ارز را یک ضرورت می داند و با تفویض اختیاری که به شعب صورت گرفته به درخواست متقاضیان در این زمینه در کمترین زمان ممکن رسیدگی می شود.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن افزود: راه اندازی سامانه”تسهیلات من” در شهریورماه امسال گام مهمی بود که در راستای تحقق راهبردها و سیاستهای بانک و طرح تحول بانکداری دیجیتال و با هدف شفافیت و انضباط مالی بانک، بهبود کیفیت رابطه بانک با مردم و شفافسازی اطلاعات تسهیلات اعطایی برای ذینفعان به همت کارشناسان خبره و متعهد این بانک انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: در این سفر به منظور حل مشکلات صنعتگران با اعضای هیأت مدیره و هیأت عامل حضور پیدا کردیم تا در مورد وضعیت واحدهای تأمین مالی شده که امروز مورد بازدید قرار می گیرند و عارضه یابی واحدهای دارای مطالبات غیر جاری بررسی دقیق صورت گیرد و تصمیم نهایی اتخاذ گردد. 
دکتر خورسندیان به همراه هیأت همراه در ادامه سفر خود به استان اصفهان از طرح های تامین مالی شده این بانک در شهرک صنعتی جی و شهرک صنعتی مبارکه بازدید کرد.
طرح های تولیدی اصفهان مقدم و سپهر پلیمر طرح هایی بود که در شهرک صنعتی مبارکه مورد بازدید دکتر خورسندیان و هیأت همراه وی قرار گرفت؛ شرکت اصفهان مقدم در زمینه تولید پلاستیک و چاپ و بسته بندی محصولات مختلف فعالیت می کند و شرکت سپهر پلیمر نیز به تولید فیلم پلی پروپیلن و واردات خط فیلم پلی پروپیلن اشتغال دارد.
دکتر خورسندیان و هیأت همراه همچنین از طرح ترام چاپ سپاهان که از بانک صنعت و معدن تسهیلات دریافت کرده و در زمینه تولید جعبه مقوایی از مقوای دوبلکس به ظرفیت ۸۰۰۰ تن و چاپ افست به ظرفیت ۱۰۰۰۰ تن در سال فعالیت دارد، بازدید نمودند.
دکتر خورسندیان و مدیران ارشد بانک صنعت و معدن در خلال این بازدید ها با تولیدکنندگان استان اصفهان در خصوص موانع موجود بر سر راه تولید و توسعه گستره فعالیت این واحدهای تولیدی به بحث و تبادل نظر پرداختند و پس از عارضه یابی و تصمیم گیری نهایی در مورد مشکلات مطرح شده، ابراز امیدواری نمودند با خوش حسابی، تعامل بیشتر و تمرکز فعالیت و حساب این شرکت ها در بانک صنعت و معدن از خدمات متعدد و متنوع این بانک بهره مند گردند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=61641

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.