• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

مدیرعامل بانک در دیدار با سهامداران: پست بانک ایران به دنبال راه‌کارهایی برای تکمیل زنجیره تامین در فعالیت‌های بانکی و مالی در روستاها است/ ۷۰ درصد ظرفیت بانک هنوز استفاده نشده است

  • کد خبر : 40716
  • 11 اسفند 1400 - 14:00
مدیرعامل بانک در دیدار با سهامداران: پست بانک ایران به دنبال راه‌کارهایی برای تکمیل زنجیره تامین در فعالیت‌های بانکی و مالی در روستاها است/ ۷۰ درصد ظرفیت بانک هنوز استفاده نشده است

بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران در دیدار با تعدادی از نخبگان بازار سرمایه، با اشاره به این‌که پست بانک ایران به دنبال ایجاد راهکارهایی برای تکمیل زنجیره تأمین در فعالیت‌های بانکی در روستاها است، گفت: به همین منظور تأسیس بورس کالا به مدیران ارشد اقتصادی پیشنهاد شده است. این امکان این فرصت را برای کشاورزان فراهم خواهد ساخت تا محصولات خود را پس از طی فرآیندها، در انبار‌های بورس کالا قرار داده و قبال آن گواهی سپرده دریافت کند. بی‌تردید در این راستا، راه‌اندازی کارگزاری بورس نیز در اولویت خواهد بود. وی با بیان اینکه تصمیم‌گیران اقتصادی کشور نیز این تمایل و اراده را دارند که این خدمات در روستاها گسترش و با نهادهای حاکمیتی و خدمت‌رسان در ارتباط باشند، افزود: بانک به دنبال این است که از این ظرفیت‌ها برای گسترش شمول و تعمیق مالی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های کم‌نظیر اقتصادی استفاده کند.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از اداره‌کل روابط عمومی پست بانک ایران، شیری در این جلسه که صبح امروز دوم اسفندماه برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های بانک مرکزی ج. ا. ایران کفایت سرمایه بانک‌های کشور است، گفت: کفایت سرمایه پست بانک ایران در سال ۹۷ از ۷٫۶- به ۱٫۳- بر اساس صورت‌های سال ۹۹ رسیده است به عبارتی کفایت سرمایه بیش از شش واحد درصد بدون آورده سهامداران بهبود پیدا کرده و بر اساس صورت‌های مالی آذرماه سال جاری، کفایت سرمایه بیش از سه واحد درصد بهبود یافته و از دامنه منفی به دامنه مثبت ارتقا یافته است.
بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران با تأکید بر اینکه انتظار می‌رود در مجمع سال ۱۴۰۱ از یک هزار و ۶۳۹ میلیارد تومان به رقم دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان سود دست پیدا کنیم، تصریح کرد: با توجه به نماگرهای روند رشد سپرده‌ها در بانک، به این نتیجه رسیده‌ایم که هر چه نوآوری‌های بیشتری در باجه‌های بانکی روستایی ایجاد شود شتاب رشد سپرده‌های بانک بیشتر می‌شود.
وی با اشاره به رشد و توسعه بانک در سال ۹۹، افزود: واگذاری اختیارات بیشتر به باجه‌های بانکی روستایی موجب رشد سپرده‌ها در شعب به ویژه باجه‌ها شده و به همین دلیل ما در بانک روند ابداعات و نوآوری‌ها برای باجه‌های بانکی روستایی را دنبال می‌کنیم و در آینده نزدیک فرصت استفاده از امکانات جدید برای این باجه‌ها فراهم خواهد شد.
مدیرعامل بانک با اعلام خبر، صدور مجوز پرداخت تسهیلات در باجه‌های بانکی روستایی گفت: در سطح کلان دو مأموریت برای بانک تعریف شده است. نخست بانکداری تخصصی در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات و بخش دوم گسترش و تعمیق بانکداری خرد در مناطق روستایی و کم برخوردار است.
شیری با بیان اینکه نگاه بانک بر این است که بانکداری را از طریق باجه‌ها و پلتفرم‌های غیرحضوری مدیریت کند، تصریح کرد: یک تسهیلات خرد به‌اندازه یک تسهیلات کلان، زمان‌بر و هزینه‌بر بوده و از این نظر برای بانک صرفه اقتصادی ندارد؛ بنابراین باید راه‌کارهایی برای کاهش هزینه‌های کارشناسی و ارزیابی به همراه کسب منافع بیشتر فراهم شود.
بالاترین مقام اجرایی بانک با تاکید بر اینکه در حوزه تخصصی بانکداری حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برنامه‌ریزی‌های ساختاری نهادی را انجام داده‌ایم که در این حوزه هم بیش از گذشته مأموریت خود را انجام داده و از منافع آن نیز بهره‌مند می‌شویم، خاطرنشان کرد: در این حوزه، از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوظهور حمایت مالی داشته‌ایم که از رهگذر این رویدادها، ایده‌های خوب شناسایی شده است. پیاده‌سازی ایده‌های برتر، پنجره‌های فرصت جدیدی برای کسب‌وکار بانک فراهم خواهد کرد. بانک به دنبال ایجاد ارتباط قوی با حوزه فاوا و شرکت‌های دانش‌بنیان و ظهور برای ایجاد مزیت‌های نسبی و بهره‌مندی از فرصت‌هاست.
شیری با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی سپرده‌ها در پست بانک ایران گفت: این رخداد در نظام بانکی رقم بسیار مطلوبی است با این ‌وجود، بر این باوریم که این افزایش در بانک حداقلی است و در مصوبه‌ای اعلام شده، استان‌هایی که توانایی بیشتری دارند هدف سپرده‌ای و بهره‌وری ثانویه جدیدی به آنان تخصیص خواهد یافت.
مدیرعامل بانک با اعلام این‌که باور دارم منافع نیروی انسانی باید با منافع بانک آمیخته و همسو باشد، ادامه داد: در مسیر تحول و رو به رشد بانک، باید هر دو عامل بهره‌مند شوند و به همین دلیل در جبران خدمات همواره عامل انگیزشی در کانون تصمیم‌گیری است.
 وی با تاکید بر اینکه نهادهای مختلفی در زمینه کشاورزی و دامداری در روستا فعال هستند و با راه‌کار بانکداری باز می‌توان دسترسی آن‌ها را به مشتریان خود فراهم کرد، افزود: در این صورت، ین نهادها مسئولیت اجتماعی خود را دنبال خواهند کرد و بانک نیز از این فعالیت سودمند خواهد شد.
شیری با بیان این‌که هم‌اکنون از ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار جمعیت روستایی در سطح کشور، بیش از ۱۱ میلیون نفر در پست بانک ایران حساب دارند، گفت: این مشتریان گنجینه و سرمایه اجتماعی بانک هستند و برای به دست آوردن آن، هزینه شده است به صورتی که از تیرماه تا بهمن‌ماه سال جاری حدود ۸۰۰ هزار مشتری جدید به بانک افزوده شده است. در این راستا، ابزارهای تشویقی و انگیزشی برای باجه‌ها برای تقویت تلاش‌ها و فعالیت‌ها فراهم شد. باید فرهنگ بانکداری خرد در حوزه روستا را توسعه دهیم و شبکه مشتریان وفادار را گسترش دهیم.
مدیرعامل بانک با تاکید قوت‌ها و فرصت‌های پیش روی بانک، افزود هنوز ۷۰ درصد ظرفیت‌ها و فرصت‌ها، عملیاتی و به مرحله بالفعل نرسیده است. بخش از این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در حوزه بانکداری روستایی و بخش دیگری در حوزه بانکداری تخصصی است که در سند راهبردی پنج‌ساله بانکداری دیجیتال، افق‌هایی جدیدی ترسیم شده و مطابق برنامه حرکت رو به رشدی در این زمینه فراهم شده است.
وی در پایان افزود: پست بانک ایران برای پنج سال آتی سندی تدوین کرده که هر شش ماه بازنگری شده و ابزارها، ابداعات و ظرفیت‌های جدید به آن افزوده می‌شود و همراهی سهامداران، فرصت‌های سود‌آور جدیدی را به این ظرفیت‌ها خواهد افزود.
بر اساس این گزارش، در این جلسه سهامداران علاوه بر طرح پیشنهادانی برای رشد و توسعه سهام بانک، سؤالات خود را نیز با مدیرعامل و مدیران ارشد بانک مطرح و پاسخ‌های لازم را دریافت کردند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=40716

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.