• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

مدیران جهادی ناجی رهایی از مشکلات اقتصادی هستند

  • کد خبر : 33677
  • 07 دی 1400 - 13:52
مدیران جهادی ناجی رهایی از مشکلات اقتصادی هستند

نشست خبری حسن بقائی، مدیرعامل پاکسان به مناسبت سالروز تاسیس شرکت پاکسان با حضور شماری از اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از پاکسان نیوز: نشست خبری حسن بقائی، مدیرعامل پاکسان به مناسبت سالروز تاسیس شرکت پاکسان با حضور شماری از اصحاب رسانه برگزار شد.
به مناسبت سالروز تاسیس شرکت پاکسان روز یکشنبه پنجم دی ماه سال جاری نشست خبری با حضور مدیرعامل، قائم مقام عضو هیئت مدیره و رئیس مرکز مطالعات استراتژی این مجموعه و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد و خبرنگاران سوالات خود را در خصوص اقدامات بقائی در سال مالی گذشته مطرح کردند.
در ابتدای این جلسه حسن بقائی ضمن خیر مقدم به اصحاب رسانه سالروز تاسیس این مجموعه را به خانواده بزرگ پاکسان، سهامداران و مخاطبین محصولات این شرکت تبریک و تهنیت گفت.
بقائی سپس ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه در یک سال گذشته به افزایش میزان تولید و فروش به عنوان شاخص سنجش قابل اعتنایی برای یک مجموعه تولیدی اشاره کرد و گفت: ما در حوزه تولید موفق شدیم در سال مالی اخیر عملکرد مناسبی را به نمایش بگذاریم که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیری داشت و در بعد فروش نیز موفق شدیم با تحقق اهداف و برنامه‌های مجموعه نتایج بسیار اثر بخش را به ثبت برسانیم.
مدیرعامل پاکسان در ادامه خود را سرباز جبهه تولید معرفی کرد و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص علت پذیرفتن مدیریت یک واحد تولیدی افزود: شرکت پاکسان یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین شرکت‌های کشور به ویژه در حوزه تولید محصولات شوینده و بهداشتی است که با قدمت شصت سال صاحب نوستالژیک‌ترین برند‌هایی است که معرف همگان است. از سوی دیگر همانطور که اطلاع دارید رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر تاکیدات بسیاری بر مساله رونق تولید، جهش تولید، پشتیبانی از تولید و… داشتند و به نوعی هرکسی که می‌تواند در این برهه حساس کشور خدمتی در این راستا انجام دهد باید به این وظیفه خود عمل نماید و ما نیز به عنوان سربازان اقتصادی باید تلاش کنیم تا به منویات حضرت آقا جامه عمل بپوشانیم.
دلیل دیگر نیز نیاز مبرم کشور به مواد شوینده و بهداشتی بود که باتوجه به شیوع بیماری کرونا در دوسال اخیر و لزوم ارتقای بهداشت عمومی کشور باعث شد تا این مسئولیت را برای خدمت به ایران اسلامی قبول نمایم.
وی حوزه تولید را بهترین سنگر مبارزه در اقتصاد دفاعی کشور عنوان نمود و افزود: حرکتی که شهید عزیز سردار سلیمانی در میدان آغاز کرد همچنان ادامه دارد و انقلاب در حال حرکت است و ما در هر سنگری که می‌توانیم بیشترین تاثیر مثبت را داشته باشیم باید وارد شویم و برای آرمان‌های انقلاب تلاش کنیم.
بقائی در ادامه نشست خبری با اصحاب رسانه به پاکسان در پاسخ به سوالی در خصوص تغییرات پاکسان پیش از حضور خود اشاره کرد و یادآورشد: بسیاری از افرادی که در گذشته پاکسان را دیدند و امروز آن را مشاهده می‌کنند اذعان می‌دارند که آنچه امروز در پاکسان شاهد آن هستیم متفاوت از گذشته است و خدا را شاکریم که توانستیم منشاء اتفاقات مثبت در این مجموعه باشیم و جنگ تمام عیاری که در بعد اقتصادی به کشور ما تحمیل شده را با صلابت پشت سر بگذاریم.
مدیرعامل پاکسان جنگ اقتصادی بعد از شبیخون فرهنگی را از توطئه‌های دشمنان قسم خورده علیه ایران عنوان نمود و خاطرنشان کرد: برای غلبه بر تحریم‌های اقتصادی باید تولید صادرات محور را در دستور کار کشور قرار دهیم و اگر وارداتی نیز داریم باید بر پایه صادرات باشد تا به موفقیت پایدار برسیم.
وی دستیابی به تولید فزاینده و باکیفیت و تامین نیاز داخلی را از ویژگی‌های مهم یک مجموعه تولیدی صادرات محور عنوان کرد و قدرت رقابت را در این میان لازم و ضروری دانست.
خبرنگار دیگری به موفقیت‌های صادراتی پاکسان در دوسال اخیر پاکسان به عنوان نقاط قوت مدیریت بقائی اشاره کرد و در خصوص افتخارات و دستاورد‌های ارزشمند وی توضیحاتی خواست. مدیرعامل پاکسان نیز در پاسخ به این پرسش گفت: همانطور که می‌دانید مساله صادرات و ارزآوری جزء مواردی است که در سیاست‌های کلان کشور نیز به آن توجه ویژه‌ای شده است و باتوجه به تحریم‌ها و محدودیت‌های حاصل از این مشکل یکی از راهکار‌هایی که می‌تواند به ما در تامین ارز کمک کند همین مساله صادرات است که باید با برنامه ریزی و عملکرد مناسب بتوانیم نسبت به توزیع محصولاتمان در بازار‌های هدف صادراتی اقدام کنیم و درآمد‌های حاصل از آن را صرف بهبود فضای کسب و کار و افزایش بهره‌وری شرکت نمائیم.
هدف گذاری ما در حوزه صادرات در چندین بخش صورت گرفته است که می‌توان به رشد فروش، توسعه جغرافیایی بازار‌های هدف، خلق محصول جدید اشاره کرد که با اقدامات صورت گرفته در این حوزه ما توانستیم کشور‌های مقصد صادراتی را به ۲۴ کشور در قاره‌های آسیا، اروپا و آفریقا افزایش دهیم که حاصل آن فروش و صادرات نزدیک به ۱۳ میلیون دلاری برای مجموعه است.
با اتخاذ تدابیر و تمهیدات مختلف طی دوسال اخیر موفق به کسب تندیس زرین صادرکننده ممتاز سال ۱۳۹۹ و همچنین در سال جاری موفق به دریافت مدال افتخار صادرات در بین ۵۰۰ شرکت برتر ایران شدیم که این اتفاق برای اولین بار در تاریخ صنعت شوینده کشور افتاده است و تنها واحد تولیدی کشور در حوزه شوینده هستیم که این نشان را دریافت نموده است.

شمشیر‌های دشمنان برای اقتصاد ایران بیرون آمده
مدیرعامل این مجموعه تولیدی در بخش دیگری از نشست خبری به مناسبت سالگرد تاسیس پاکسان و در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری در خصوص کاهش قدرت خرید مردم و آینده قیمت شوینده در بازار‌های داخلی گفت: رئیس جمهور دغدغه مردم را دارد و با طرح‌هایی که در دست اجرا دارد به زودی تاثیرات مثبت آن را در سفره مردم خواهیم دید به شرطی که نظارت بر توزیع کالا‌های اساسی رفته رفته افزایش پیدا کند.
وی ضمن اشاره به سختی فعالیت صنایع کشور در سال‌های گذشته یادآورشد: دشمنان قسم خورده ما شمشیر‌های خود را از رو بسته‌اند و برای به زمین زدن اقتصاد ایران به بیرحمانه‌ترین روش‌ها متوسل شده‌اند، ولی ما به آینده امیدوار هستیم چرا که قطعا با اقداماتی که انجام می‌شود آینده روشنی را شاهد خواهیم بود و دعا می‌کنیم که اهداف و برنامه‌های دولت سیزدهم محقق شود.
بقائی که کسب مدال افتخار صادرکننده برتر سال ۱۴۰۰ را در پرونده کاری خود در پاکسان دارد ضمن تشریح دیدگاه خود در خصوص صادرات افزود: پاکسان در بازار محصولات صنعتی موفق است و از خط تجاری خوبی در محصولات داخلی و صادراتی برخوردار است و این مژده را به همه دوستداران این مجموعه بدهم که به زودی خبر‌های خوبی را در این خصوص خواهیم شنید.

منافع حاصل از اقدامات عملیاتی به سازمان بازمی‌گردد
بقائی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص برنامه‌های راهبردی پاکسان که اجرایی یا هدف گذاری شده اند یادآورشد: شرکت پاکسان به جهت ظرفیت و پتانسیل بالایی که در خود دارد این امکان را فراهم می‌کند که با برنامه ریزی و تعریف هدفمند پروژه‌های بنیادی بتوان از تمامی این ظرفیت‌ها استفاده نمود بر همین رویکرد ما درسال مالی گذشته پروژه‌های متعددی را طراحی نمودیم که بسیاری از آن‌ها عملیاتی شدند، برخی در مرحله آزمایشی قراردارند و برخی دیگر در مراحل پایانی فاز مطالعاتی قرار دارند که انشاا… به حول قوه الهی در سال جاری مالی تمامی این اقدامات عملیاتی شده و منافع حاصل از آن به سازمان بازخواهد گشت.
وی به بهره برداری از سازه پایلوت سولفورکس پس از دو دهه در این مجموعه اشاره کرد و افزود: راه اندازی خط تولید مایعات، بومی سازی مواد اولیه از جمله پاکسامید و پاکساپون صدفی، بومی سازی دستگاه و ماشین آلات از جمله دستگاه کاتر صابون، ابتکار و ایجاد روشی جدید برای ذوب مواد اولیه جامد به منظور مدیریت مصرف انرژی، پروژه مربوط به راه اندازی پاکسان صنعتی و… که عملیاتی شده اند و بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌هایی که تیم تحقیق و توسعه پاکسان در حال فعالیت روی آن‌ها هستند که اتفاقات خوشایندی را در این حوزه شاهد خواهیم بود.
بقائی سپس در حوزه‌های مطرح شده از سوی خبرنگاران به پیشرفت‌های این مجموعه در بعد محصولات صنعتی اشاره کرد و افزود: شرکت پاکسان در یک سال گذشته توانست با افزایش ۱۵ درصدی تولید محصولات صنعتی به رکورد شگفت انگیزی در این حوزه دست پیدا کند این مجموعه در حال حاضر قادر است تا نیاز‌های شرکت‌های گروه به محصولات صنعتی را تامین کند.
وی همچنین از تولید محصولات صنعتی جدید خبر داد که به زودی از آن‌ها رونمایی خواهد شد.

سرمایه اصلی نیروی انسانی مجموعه است
توجه به منابع انسانی از دیگر مواردی بود که خبرنگاران حسن بقائی را مورد پرسش قرار دادند. مدیرعامل پاکسان در این خصوص ضمن تاکید بر جایگاه نیروی انسانی به عنوان سرمایه‌های اصلی مجموعه خاطرنشان کرد: همواره تلاش کرده ایم که پرسنل دغدغه‌ای نداشته باشند و به عنوان مدیر مجموعه همواره قدردان زحمات آن‌ها هستیم و این را به منزله توفیق الهی میدانیم که شامل حالمان شده و دعای خیر پرسنل را نصیبمان نموده است.
وی کسب موفقیت پاکسان را مرهون اعتقاد همکاران این مجموعه عنوان کرد و افزود: خودباوری، تعهد و تعلق خاطری که پرسنل نسبت به پاکسان دارند نتیجه اقدامات مثبتی است که پیرامون منابع انسانی در پاکسان عملیاتی شد و باعث شده که همه در این مجموعه با انجام درست کار محوله موفقیت چشمگیری را نصیب این مجموعه کنند.

نتیجه برنامه ریزی افزایش ۹۵۰ درصدی سرمایه
بقائی در بخش دیگری از گفتگوی خود با اصحاب رسانه به افزایش سرمایه در دست اقدام شرکت اشاره کرد و در این خصوص یادآورشد: ما در جهت توسعه تجهیزات، نوسازی ماشین آلات و اصلاح و بهبود ساختار‌های مالی شرکت و همچنین بروز رسانی ارزش دارایی‌های شرکت به منظور ارزیابی دقیق سهامداران و شرکای تجاریمان موضوع افزایش سرمایه را در دستور کار قرار دادیم و برای اینکه با سرعت بیشتری بتوانیم این فرایند را پیش ببریم در فاز اول افزایش سرمایه از محل سود انباشته و تجدید ارزیابی دارایی‌ها را در برنامه کاری گنجاندیم که در این مرحله از افزایش سرمایه مجموعا ۹۵۰ درصد افزایش سرمایه انجام خواهد شد و در فاز بعدی برای سال‌های آینده افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی نیز مد نظر قرار دارد.
وی با اشاره به اعتماد سهامداران به مدیران این مجموعه گفت: از همه سهامداران گرامی شرکت پاکسان بابت حمایت‌هایی که از این مجموعه دارند کمال تشکر و قدردانی را دارم و این اطمینان خاطر را می‌دهم که در راستای صیانت از منافع آن‌ها و در جهت افزایش سودشان تمام تلاش خودمان را می‌کنیم و در حوزه اختیاراتمان در مجموعه تا به امروز ۱۰۰ درصد هدفمان ارتقای جایگاه پاکسان حداکثر سازی سود جهت صیانت از حقوق سهامداران بوده است.

نیاز کشور مدیریت جهادی است
مدیرعامل پاکسان در خاتمه ضمن تشکر از اصحاب رسانه یادآورشد: نگاه مقام معظم رهبری به تولید و صادرات بسیار حکیمانه است و ایشان همواره با رهنمود‌های به موقع خود مسیر را به همه نشان داده اند و موارد کلیدی را به دولتمردان کشور گوشزد کرده اند.
بقائی نگاه معظم له به اقتصاد و تولید را عامل حرکت دانست و افزود: این دیدگاه‌ها همواره موجب ایجاد انگیزه در مدیران کشور می‌شود و ما در جایگاه سربازان خط تولید باید بدانیم که نیاز حال حاضر کشور مدیران جهادی است و به عقیده من مدیران جهادی می‌توانند ناجی مشکلات کشور باشند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=33677

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.