• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

مخزن‌ سدهای خوزستان حدود ۱۳ درصد آب دارند

  • کد خبر : 23826
  • 19 شهریور 1400 - 12:06
مخزن‌ سدهای خوزستان حدود ۱۳ درصد آب دارند

اهواز- مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه برای رفع تنش آبی در تابستان سال جاری ۲۰ پروژه در این استان طراحی شده است، گفت: مخزن‌ سدهای خوزستان حدود ۱۳ درصد آب دارند.

به گزارش رویداد خبر به نقل ازخبرنگار مهر، فرهاد ایزدجو پنجشنبه‌شب در جلسه قرارگاه سه‌گانه محرومیت‌زدایی استان خوزستان با حضور وزیر کشور اظهار کرد: حجم مفید سد گتوند تا تراز ۱۹۵ متر، سد دز تا تراز ۳۰۵ متر و در سد کرخه با احتساب ۳۰۰ میلیون مترمکعب تخلیه سد سیمره در نظر گرفته شده است.

وی افزود: از شهریور تا آبان امسال بیلان مصرفی در حوضه آبریز کارون با توجه به نیازهای ناخالص کشت‌های جدید که جهاد پیشنهاد داده و کُلزا و چغندر جزو آن است، منفی ۲۱۸ میلیون مترمکعب و در حوزه دز منفی ۴۵۷ میلیون مترمکعب می‌شود.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان خبر داد: در مجموع کل مخازن استان خوزستان حدود ۱۳ درصد (حدود یک میلیارد و ۶۸۶ میلیون مترمکعب) آب وجود دارد که در سال گذشته ۶ میلیارد و ۴۷۵ میلیون مترمکعب در مخازن استان وجود داشت که با این حساب از سال گذشته تاکنون ۷۴ درصد کاهش آب در استان صورت گرفته است.

وی افزود: در حوزه دز مشکلاتی وجود دارد که در این زمینه و به‌منظور وقوع خسارت برای کشاورزان بیمه محصولات از اهمیت بالایی برخوردار است؛ همچنین در حوزه کرخه کاهش دبی داریم و یک سری مشکلاتی در کرخه نور پیش آمده است.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اینکه مشکل منابع آب در کرخه افزایش پیدا می‌کند و تولید برق در سال‌های آینده با مشکل مواجه می‌شود، بیان کرد: هفت طرح آب‌رسانی برای خوزستان تعریف شده که هر کدام از آنها بین ۱۷ – ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و جمعیت تحت پوشش این طرح‌ها هشت میلیون و ۷۱ هزار نفر است.

وی ادامه داد: میزان اعتبار کل طرح‌های تعریف شده برای اتمام طرح‌های آب‌رسانی ۴۲ هزار و ۶۰۰ میلیون تومان است ولی در اولویت اول به اعتباری بالغ‌بر یک هزار میلیارد تومان برای حل برخی مشکلات در بازه زمانی کوتاه‌مدت نیاز است.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان اضافه کرد: اجرای سه پروژه شامل ۱۷ نقطه برای طرح‌های مقابله با سیلاب در رودخانه‌های استان خوزستان برنامه‌ریزی شده که برآورد مالی آن هفت هزار و ۵۰۰ میلیون تومان است.

وی گفت: برای رفع تنش آبی در تابستان سال جاری ۲۰ پروژه در نقاط مختلف از جمله ایذه، مسجدسلیمان، دزفول، حمیدیه، رحیم آباد، شادگان، رامهرمز، ماهشهر، اروندکنار، هندیجان و رفیع طراحی شد که بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=23826

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.