• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
1

محمد شیخان: قراردادهای دخانیات زمان اصلاحات، ننگین‌تر از قرارداد ترکمن چای بود/ برنامه شرکت دخانیات برای افزایش سهم بازار داخلی و خارجی

  • کد خبر : 32268
  • 20 آذر 1400 - 15:07
محمد شیخان: قراردادهای دخانیات زمان اصلاحات، ننگین‌تر از قرارداد ترکمن چای بود/ برنامه شرکت دخانیات برای افزایش سهم بازار داخلی و خارجی

مدیرعامل جدید شرکت دخانیات با بیان اینکه قراردادهایی که در زمان اصلاحات در خصوص دخانیات کشور امضا شد ننگین‌تر از قرارداد ترکمن چای بود گفت: این قراردادها صنعت دخانیات و تولید را با بحران مواجه کرد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت دخانیات ایران، مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل پیشین و جدید شرکت دخانیات ایران، سیاوش افضلی و محمد شیخان امروز شنبه ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۰ با حضور حسین عامریان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد  کشور در تالار اجتماعات شرکت دخانیات ایران برگزار شد.

محمد شیخان مدیرعامل جدید شرکت دخانیات ایران در این مراسم اظهار داشت: خدا را شاکرم که توفیق خدمت در نظام و انقلاب را در این مجموعه صنعتی و تولیدی به نام شرکت دخانیات ایران به این حقیر عطا فرمود و از آقای دکتر عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین آقای دکتر عامریان به خاطر اعتمادشان تشکر می‌کنم.

وی ضمن تشکر از زحمات آقای افضلی مدیرعامل سابق شرکت دخانیات، تصریح کرد: ضمن عرض سلام و خداقوت به همه همکاران و کارکنان این شرکت در سراسر کشور دست همکاری و همراهی یکایک کارکنان شرکت دخانیات که به اقتصاد و تولید کشور کمک می‌کنند را می فشاریم.

شیخان با اشاره به قدمت  ۱۰۰ ساله شرکت دخانیات گفت: شرکت دخانیات می‌تواند جایگاه ویژه‌ای در تولید و نقش‌آفرینی ملی در عرصه اقتصاد داشته باشد و این با همدلی و همراهی شما محقق خواهد شد.

مدیرعامل جدید شرکت دخانیات ایران با تاکید بر اینکه مسیر و رویکرد کلی ما در جهت تحقق شعار دولت آیت الله رئیسی مبنی بر “عدالت”، “کار و تلاش”، “تقویت تولید و اقتصاد” و  “مبارزه با فساد” است، تصریح کرد: علاوه بر توجه به این استراتژی حرکت ما در شرکت دخانیات شایسته سالاری و کار جهادی است و هر کسی که ما را یاری کند دست او را به گرمی می‌فشاریم.

شیخان با تاکید بر اینکه اولین گره شرکت دخانیات در بخش کشاورزی است، خاطرنشان کرد: مسئولین گذشته با سیاست‌های اشتباه هر روز بخش کشاورزی را کوچکتر کردند و متوجه نبودند به سفره چه زحمت‌کشانی آسیب می زنند.

وی یادآور شد: شرکت دخانیات ایران، یک بنگاه تولیدی و اقتصادی است و زمانی موفق خواهد شد که برنامه داشته باشیم و من خوشحالم که مسئولان عالی رتبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه‌های بنده را مطالعه و اینجانب را انتخاب کردند.

مدیرعامل جدید شرکت دخانیات ایران با تاکید بر اینکه صنعت دخانیات از حجم بالای نقدینگی و پول در داخل کشور برخوردار است، به طرح این پرسش پرداخت که چرا در یک برهه ای از تاریخ سهم بیشتری داشتیم و الان ۵ الی ۶ درصد از بازار سهم ما است؟ .

شیخان با اشاره به سیر تاریخی شرکت دخانیات و قراردادهای موازی توسط دولت اصلاحات در این زمینه، تاکید کرد: من علاقه‌مندم نگاه تاریخی داشته باشم آنهایی که سال ۸۱ پای شرکت‌های خارجی را به صنعت دخانیات باز گردند، خیانت کردند و اکنون ما شاهد این هستیم که  سهم زیادی از بازار داخل ما متعلق به بازار های خارجی بوده است.

وی افزود:  قراردادهایی که در زمان اصلاحات در خصوص دخانیات کشور امضا شد ننگین‌تر از قرارداد ترکمن چای بود چرا که این صنعت و تولید را با بحران مواجه کرد و زمانی ما‌ می‌توانیم به وطن و مقام معظم رهبری کمک کنیم که به تولید کشور کمک کنیم.

مدیرعامل جدید شرکت دخانیات ایران، سفرهای استانی برای بررسی میدانی صنعت دخانیات به ویژه کشت و برداشت توتون را از اولین اولویت‌های کاری خود دانست و تاکید کرد: در شرکت دخانیات با پشت میزنشینی نمی توان تحولی ایجاد کرد بلکه حضور مستمر در میدان و کار جهادی می تواند وضعیت این صنعت را دگرگون سازد.

شیخان با تاکید بر اینکه قراردادهای سال ۸۱، کمر دخانیات کشور را خم کرده است تصریح کرد:  قول می دهیم که در این صنعت مجددا قد علم کنیم و سهم بیشتری از بازار را از آن خود کنیم‌.

وی با بیان اینکه توجه به مسئولیت های اجتماعی و توجه به معیشت و رفاه پرسنل دخانیات باید مورد توجه قرار بگیرد، یادآور شد: امروز در جنگ اقتصادی هستیم و دشمن عملیات های پیچیده و مختلفی را در جنگ اقتصادی صورت می دهد و آنهایی که در این جنگ منافع دارند نخواهند گذاشت ما موفق شویم اما از همکاران می خواهم با همدلی و همراهی خود کمک کنند که در این جنگ هم موفق شویم.

باید شأن و جایگاه شرکت دخانیات به قبل بازگردد

در ادامه مراسم مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد با بیان اینکه فضای فعلی کشور کار تولیدی با اعمال شاقه است و هزار مانع بر سر راه آن وجود دارد، گفت: شرایط به گونه‌ای است که مجموعه‌های بدون حواشی با مشکل روبه‌رو هستند و چه برسد در فضای تحریم و حتی تحریم داخلی بخواهیم کار کنیم.

عامریان افزود: فضای تولید مانند فضایی مین‌گذاری شده است که در این فضای سنگین هم باید بار سنگین را حمل و هم باید از آن عبور کرد و جان سالم به در برد

وی اظهار داشت:‌ وضعیت اقتصادی در کشور، شرایط تولید را سخت کرده است . شرکت دخانیات یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های ایران است و شرایط امروز آن به دلیل اقدامات مسؤولان بوده و حق شرکت دخانیات این نیست. لذا باید این بخش‌ را بسازیم و توسعه دهیم.

مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد با بیان اینکه باید بتوانیم برنامه‌ها را به نحو احسن اجرا و گسترش داد گفت: نیاز به یک تحول و تغییر و فکر نو داریم تا شرایط بهتری را رقم بزنیم.

عامریان افزود: شرکت دخانیات برای تحول نیازمند شوک و جهش است و نیاز به تلاش همگانی دارد و این شرکت نیازمند فکر نو و انرژی نو است.

وی اظهار داشت: رقبا می‌خواهند شرکت دخانیات تعطیل و در آن بسته شود و می‌خواهند بازار را به صورت انحصاری در اختیار داشته باشند، اما ما باید عرضه داشته باشیم و سهم دخانیات را از بازار افزایش دهیم.

مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد اظهار داشت:‌ ما به فکر نو در این بخش نیاز داریم و باید بسیاری از کارها به روزرسانی شود و از تکنولوژی روز و اصلاح بذر استفاده کنیم و ضمن توجه به توتون‌کاران مدیریت فضای رقبا را نیز دنبال کنیم، زیرا وظیفه رقیب این است که سهم خود را از بازار افزایش دهد، اما ما باید بتوانیم سهم‌مان را از این بازار بگیریم.

عامریان با تأکید بر اینکه من حرف سیاسی نمی‌زنم،‌ اظهار داشت: ما کار فنی می‌کنیم.

وی افزود:‌ در دولت قبل اگر کسی می‌خواست کار کند، باید وارد همان مسیری که مین‌گذاری شده بود، می‌شد، ضمن اینکه از پشت نیز ممکن بود، خنجر بخورد، ولی در دولت فعلی این گونه نیست و انتظار جامعه هم همین است که عیب‌های دولت قبل وجود نداشته باشد و باید شأن و جایگاه شرکت دخانیات به قبل بازگردد.

مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد اظهار داشت: تولید باید شدت و شتاب گیرد و پیش‌بینی می‌شود که امسال تولید سیگار به بیش از ۱۲ میلیارد نخ افزایش یابد، این در حالی است که تا پیش از این میزان تولید سالانه حدود هفت میلیارد نخ بود.

عامریان گفت:‌ باید حواشی‌ها را در شرکت دخانیات کنار زد ما به هیچ وجه به هیچکس باج نمی‌دهیم و فقط به تولید بیشتر و بازار بیشتر داخلی و خارجی فکر می‌کنیم.

وی اظهار داشت: یک اصلاح ساختار باید در مجموعه اتفاق بیفتد بنابراین بکار گرفتن فکر و انرژی بیشتر قطعا حواشی ایجاد می‌کند و خیلی‌ها نیز فتنه‌انگیزی می‌کنند اما نباید بگذاریم.

مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد تاکید کرد: اگر نیت خیر باشد و از مدیریت تبعیت کنیم نتیجه پیروزی همگانی است.

باید درک مشترکی بین شرکت دخانیات و دیگر حامیان ایجاد شود

در ادامه این مراسم سیاوش افضلی، مدیرعامل پیشین شرکت دخانیات ایران اظهار داشت:‌ بیش از ۷۸۰ روز در شرکت دخانیات خدمت کردم و با وجود همه‌ مشکلات خدمت در این شرکت برای من تجربه نابی بود.

وی اظهار داشت:‌ آخرین وظیفه هر مدیری انتقال شرایط، موانع و فرصت‌ها به مدیر جدید است، لذا دفترچه‌ای به صورت آماری تهیه شده  است.

مدیرعامل پیشین شرکت دخانیات ایران اظهار داشت: شرط موفقیت و توسعه بازار شرکت دخانیات همیاری و همکاری کل بدنه است.

افضلی با بیان اینکه شرکت دخانیات در یک دهه اخیر ضربات زیادی خورده است، گفت: باید درک مشترکی بین شرکت دخانیات و دیگر حامیان ایجاد شود.

وی افزود: وضعیت کشور امروز به گونه‌ای است که هر کسی جدا از چارچوب‌های فکری باید برای موفقیت دولت فعلی تلاش کند.

مدیرعامل پیشین شرکت دخانیات ایران گفت: تعارض منافع در این صنعت زیاد است و باید بتوانیم از این صنعت دفاع کنیم و هنگام دفاع از این صنعت لکنت زبان نگیریم.

همچنین در ابتدای این مراسم سید ابوالحسن رضوی رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران ضمن عرض خیر مقدم به آقای عامریان، از حسن انتصاب آقای محمد شیخان تقدیر و و از زحمات آقای افضلی هم تشکر و در خصوص اهمیت خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی به استناد روایات و احادیث مطالبی بیان کرد.

وی افزود: امید است شرکت دخانیات در دوره مدیریت جدید با همت، کار جهادی و روحیه بسیجی در راستای رونق تولید و تحقق اهداف دولت سیزدهم گامهای بلند و موثری بردارد.

بر پایه این خبر، در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از زحمات سیاوش افضلی تقدیر و قدردانی شد و محمد شیخان مدیر عامل جدید شرکت دخانیات ایران شد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=32268

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.