• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

محصولات تجاری و کار سایپا در بخش اشتغال در استان کردستان تاثیرگذار است

  • کد خبر : 49430
  • 16 تیر 1401 - 12:42
محصولات تجاری و کار سایپا در بخش اشتغال در استان کردستان تاثیرگذار است

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: این استان با داشتن ظرفیت های گمرکی لازم و جغرافیای مناسب، می تواند نقش مهمی در صادرات خودرو و قطعات گروه سایپا در اقلیم کردستان عراق و سوریه داشته باشد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از سایپانیوز؛ در ششمین نمایشگاه خودرو و قطعات استان کردستان، محمد بختیار خلیقی مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در بازدید از غرفه سایپا گفت: گروه سایپا در این نمایشگاه به عنوان یک واحد تولیدی مهم و برتر کشور با آخرین محصولات و دستاوردهای خود حاضر شده است که قابل تقدیر است.

او افزود: حضور سایپا در این نمایشگاه با محصولات متنوع و به روز خود موید این است که گروه سایپا در چند سال اخیر در حوزه محصولات و قطعات رشد و پیشرفت چشمگیری داشته است.

خلیقی بیان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی این استان، شاهد افزایش تقاضا در کل استان کردستان برای محصولات جدید سواری و تجاری گروه سایپا هستیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، محصولات تجاری و کار  سایپا در بخش اشتغال در این استان را تاثیرگذار دانست و افزود: در خودروهای تجاری و حمل بار، گروه سایپا در سطح استان حرف برای گفتن دارد که با توسعه محصولات در حوزه تجاری و سواری مطمئنا به زودی شاهد حضور پرقدرت گروه سایپا در زمینه خودروهای کار و تجاری جدید خواهیم بود.

او حوزه صادرات محصول و قطعات را یکی از پتانسیل های استان کردستان دانست و خاطر نشان کرد: استان کردستان یکی از استان هایی است که دروازه تجاری به سمت بندر مهم و استراتژیک لاذقیه سوریه است و بسیار مورد توجه است؛ علاوه بر اقلیم کردستان می توانیم در کشور عراق و سوریه نیز از طریق این دروازه تجاری در راستای توسعه صادرات خودرو و قطعات گام برداریم.

خلیقی افزود: استان کردستان دارای ظرفیت های خوبی در زمینه تجاری است که با داشتن زیرساخت های مناسب استان در خصوص گمرکات، بازارچه های موقت غیر رسمی و بازارچه های مشترک رسمی دارای مزیت نسبی مناسبی است که امکان افزایش ظرفیت تجاری استان در حوزه خودرو و قطعات وجود دارد.

 او گفت: با توجه به اینکه استان کردستان در کریدور شمال غرب به جنوب غرب کشور قرار دارد و شرق به غرب این استان یکی از دروازه های مهم به سمت اقلیم کردستان عراق و کشور سوریه است، می توانیم از توانمندی های گروه سایپا با نگاه صادراتی خودرو و قطعات به کشورهای همسایه بهره ببریم و استان کردستان می تواند نقش مهمی در حوزه صادرات داشته باشد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=49430

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.