• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

محدودیت سنی اعزام حجاج ۶۵ سال است/ تاکنون مسافری با علائم آبله میمون گزارش نشده است/ مورد تایید بودن واکسن سینوفارم برای عربستان

  • کد خبر : 47263
  • 17 خرداد 1401 - 12:10
محدودیت سنی اعزام حجاج ۶۵ سال است/ تاکنون مسافری با علائم آبله میمون گزارش نشده است/ مورد تایید بودن واکسن سینوفارم برای عربستان

سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام اینکه تاکنون آماری از ابتلا به آبله میمون گزارش نشده است، گفت: اعزام حجاج کمتر از ۶۵ سال بر اساس پروتکل های وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

حسن خوشخو سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص شرایط و ضوابط حج ۱۴۰۱ گفت: حجاج بر اساس پروتکل های وزارت بهداشت باید سه دوز واکسن را تزریق کرده باشند و اعزام افراد بالای ۶۵ سال به حج  بر اساس ضوابط کشورعربستان ممنوع شده است.

سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه افزود: با توجه به توافقات انجام شده با کشورعربستان واکسن سینوفارم مورد تایید واقع شده است و با تمهیدات لازم از سوی سازمان حج و وزارت بهداشت گواهینامه لازم به حجاج ارائه خواهد شد.

خوشخو در ادامه با اشاره به کاهش محدودیت های پروازی در دنیا خاطر نشان کرد: بسیاری از کشورها محدودیت های پروازی را حذف کرده اند و فقط QR-Code واکسن مهم است.

سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری در مورد آبله میمون گفت: با توجه به اینکه مسئولیت ورود مسافران به لحاظ رعایت الزامات بهداشتی برعهده وزارت بهداشت است، تاکنون آماری از ابتلا به آبله میمون اعلام نشده است.

خوشخو  در ادامه بیان کرد: در حال حاضر ۱۵۰ پرواز درهفته از کشور به عتبات برقرار است و از تمام شهرهایی که درخواست باشد و زائر وجود داشته باشد پرواز برقرار می شود.سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری در ارتباط با سفر اربعین نیز گفت: با توجه به اینکه در ایام اربعین  پیک یک هفته ای داریم قطعا تمهیدات لازم انجام خواهد شد. 

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=47263

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.