• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

محافظ هوشمند چشم‌ها

  • کد خبر : 54817
  • 27 شهریور 1401 - 9:38
محافظ هوشمند چشم‌ها

برخلاف تصور عموم، تماشای تلویزیون از فاصله خیلی نزدیک برای چشمان شما مضر نیست. با این حال، بسیاری از افراد همچنان نسبت به آسیب‌هایی که ممکن است با تماشای تلویزیون به چشمانشان وارد شود تردید دارند. در حقیقت نشستن نزدیک تلویزیون به خودی‌ خود باعث آسیب به چشم یا بینایی شما نمی‌شود، اما تماشای بی‌وقفه و طولانی مدت تلویزیون می‌تواند باعث فشار چشم شود. هنگامی که سرگرم تماشای تلویزیون هستیم، بدن ما در حال استراحت است، اما چشمان ما در حال کار هستند. این موضوع باعث آسیب دائمی بینایی نمی‌شود، اما می‌تواند چشم‌های شما را تحریک کند و باعث تاری دید و سردرد شود.

شرکت سامسونگ که همواره نیاز افراد، سبک زندگی و علایق آن‌ها را محور اصلی طراحی و تولید محصولات خود قرار داده  با معرفی فناوری Eye Comfort در سری تلویزیون‌های ۲۰۲۲ Neo QLED 8K حفاظت از چشمان کاربران خود را تضمین کرده است.

حالت Eye Comfort چیست؟

حالت Eye Comfort  قابلیتی است که سامسونگ در سری جدید تلویزیون‌های Neo QLED 8K طراحی کرده تا تجربه خوشایند تماشا را به کاربران خود هدیه دهد. حالت Eye Comfort با تغییر نور محیط، به طور خودکار و به تدریج میزان نور صفحه نمایش را کاهش می‌دهد و رنگ‌های گرم‌تری را به نمایش می‌گذارد. بنابراین اگر تماشای تلویزیون در محیطی تاریک یکی از عادات شخصی شما هنگام دیدن برنامه محبوب‌تان است با فعال کردن حالت Eye Comfort، سطح نور آبی کاهش می‌یابد و تصاویر شما گرم‌تر به نظر می‌رسد.

نور آبی چیست؟

نور خورشید حاوی اشعه‌های نوری قرمز، نارنجی، زرد، سبز و آبی است، نورهای پرانرژی آبی با طول‌موج کوتاه بسیار آسان‌تر از بقیه تابش‌های نوری پراکنده می‌شود، بنابراین خیلی سخت متمرکز می‌شوند. وقتی شما به مدت طولانی به صفحه تلویزیون و نمایشگر دیگر محصولات الکترونیکی خیره می‌شوید، مقدار زیادی نور آبی به چشم تابیده می‌شود. این نویزهای پراکنده و غیرمتمرکز، موجب کاهش کنتراست شده و در بلند مدت باعث خستگی چشم می‌شود. از سوی دیگر تماشای تلویزیون در طول شب می‌تواند ریتم شبانه‌روزی طبیعی بدن شما را با کاهش میزان ملاتونین تولید شده مختل کند، زیرا بدن شما فکر می‌کند که روز است.

اگرچه پیش از این تلویزیون‌هایی با قابلیت فلیتر نور آبی طراحی و عرضه شده بود، اما با ورود فناوری هوشمند Eye Comfort سامسونگ در تلویزیون‌های Neo QLED 8K استاندارد حفاظت از چشم‌ها در برابر نور آبی به سطح بالاتری ارتقا پیدا کرد.

Eye Comfort و هوش مصنوعی

اما فناوری Eye Comfort سامسونگ چگونه تماشای تلویزیون‌ را به ویژه در محیط تاریک راحت‌تر می‌کند؟ حالت Eye Comfort توسط یک سنسور پیشرفته، روشنایی اطراف تلویزیون را تشخیص می‌دهد. در همین حال پردازنده کوچک Neural Quantum 8K  بر اساس IP، موقعیت بیننده و زمان غروب و طلوع افتاب را تشخیص داده  و براساس زمانی از روز که در حال تماشای تلویزیون هستید، میزان روشنایی و شدت رنگ‌ها را تنظیم می‌کند.            

فناوری هوش مصنوعی به‌طور خودکار روشنایی و دمای رنگ صفحه‌ نمایش را مطابق با محیط اطراف تلویزیون تنظیم می‌کند تا کاربران بتوانند به راحتی از محتوای مورد علاقه خود لذت ببرند. پس از غروب آفتاب، تصاویری با رنگ‌های گرم‌تر و روشنایی کمتر را خواهید دید، در حالی که در طول روز، صفحه نمایش روشن‌تر و زنده‌تر خواهد بود. به این ترتیب علاوه بر تصاویری باکیفیت تجربه یک تماشای راحت و بدون خستگی را خواهید داشت.

تایید جهانی

مدل‌های سری ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ نخستین محصولات تصویری در جهان هستند که موفق به دریافت تاییدیه مراقبت چشم از انجمن VDE آلمان شدند. این تاییدیه که شامل ارزیابی مواردی مانند ایمنی چشم، خسته نکردن چشم، کنترل پرش تصویر، یکنواختی و وفاداری به رنگ‌هاست این اطمینان را به کاربران می‌دهد که از چشمان آنها در برابر آسیب‌های ناشی از نگاه کردن به صفحات نمایشی الکترونیکی محافظت خواهد شد. تاییدیه ایمنی چشم‌ها (Safety for Eyes) به این معناست که تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ با رعایت دستورات و محدودیت‌های وضع شده از سوی کمیسیون بین‌المللی الکترونیک فنی (IEC) ضرری برای چشم ندارد و سطح ایمن و بی‌خطری از نور آبی، اشعه فروسرخ و ماوراء بنفش را منتشر می‌کند.   

اکنون که علاوه بر برنامه‌های تلویزیونی، سرویس‌هایVOD و نمایش خانگی مسیر جدیدی برای ورود به دنیای سرگرمی‌های نمایشی را فراهم کرده‌اند، افراد بیشتری اوقات فراغت خود را با تماشای این محتوا در تلویزیون می‌گذرانند. سامسونگ به عنوان رهبر جهانی صنعت تلویزیون به دنبال توسعه روز افزون محصولاتی است که ضمن ارائه تجربه بصری و صوتی عالی، سلامتی و راحتی بیشتر کاربران را تضمین می‌کند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=54817

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.