• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

متقاضیان دو طرح خودرویی؛ علاوه بر موجودی ۲۳۰ میلیونی، حساب وکالتی را به‌ نفع سازمان حمایت کنید

  • کد خبر : 66397
  • 21 اسفند 1401 - 14:51
متقاضیان دو طرح خودرویی؛ علاوه بر موجودی ۲۳۰ میلیونی، حساب وکالتی را به‌ نفع سازمان حمایت کنید

سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد متقاضیانی که در دو طرح یکپارچه و فروش ایران خودرو شرکت کرده‌اند علاوه بر اینکه باید موجودی معادل ۲۳۰ میلیون تومان را در حساب وکالتی مورد نظر داشته باشند، بایستی به بانک عامل نیز اعلام کنند که حساب وکالتی مذکور علاوه بر شرکت ایران‌خودرو برای سازمان حمایت نیز تایید شود.

امید قالیباف در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متقاضیانی که در طرح اخیر فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو ثبت‌نام کرده‌اند اما تا زمانی که نتیجه قرعه‌کشی آن مشخص شود، می‌خواهند، فرصت ثبت‌نام اولیه در طرح یکپارچه خودروهای داخلی را هم از دست ندهند، (البته به شرطی که در طرح ایران‌خودرو برنده اعلام نشوند) می‌توانند از همان حساب وکالتی تعریف شده برای طرح ایران‌خودرو خود هم استفاده کنند و ضروری نیست  که دو حساب افتتاح کنند، اما بایستی حتما موجودی دو طرح معادل ۲۳۰ میلیون تومان (۱۳۰ میلیون برای ایران‌خودرو و ۱۰۰ میلیون تومان طرح یکپارچه خودروهای داخلی) را در حساب خود داشته باشند. ضمن اینکه، آن حساب وکالتی را علاوه بر اینکه وکالت با ایران‌خودروست، با سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نیز وکالتی کنند.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید: در حقیقت بایستی نزد بانک عاملی که حساب وکالتی تعریف کرده‌اند، درخواست دهند که برای سازمان حمایت هم حساب مذکور را وکالتی کنند.

وی تاکید کرد: البته تنها در صورتی ثبت‌نام در طرح یکپارچه بر قوت خود باقی خواهد ماند که افراد برنده طرح فروش فوق‌العاده اخیر ایران‌خودرو اعلام نشوند. چنانچه افراد جزو برندگان طرح ایران‌خودرو باشند، به‌ هیچ وجه امکان ثبت‌نام در طرح یکپارچه خودروهای داخلی را نخواهند داشت و به صورت اتوماتیک حذف خواهند شد. اما اگر افراد در طرح ایران‌خودرو برنده نشده باشند، می‌توانند ۱۳۰ میلیون تومان (ویژه حساب وکالتی ایران‌خودرو) را برداشت کنند و ۱۰۰ میلیون تومان ویژه طرح یکپارچه را در حساب وکالتی همچنان مسدود نگه دارند.

۵۰ درصد ظرفیت طرح یکپارچه ویژه طرح جوانی جمعیت/ مادران هم باید حساب وکالتی داشته باشند

قالیباف تصریح کرد: در طرح یکپارچه خودروهای داخلی، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت کاملا اجرایی خواهد شد و ۵۰ درصد تولید خودروسازان، به مادران دارای شرایط اختصاص پیدا خواهد کرد. سازوکار نیز بدین ترتیب خواهد بود که در همان ابتدای ثبت‌نام، دو طرح ویژه متقاضیان عادی و طرح ویژه مادران مشمول طرح جوانی جمعیت اجرا خواهد شد. پس از ثبت‌نام، تخصیص خودرو ۵۰-۵۰ خواهد بود؛ بدین معنا که به طور مثال، اگر یکی از خودروسازان در فروردین ماه ۱۴۰۲، ۶۰ هزار دستگاه خودرو تولید و در سامانه عرضه کند، ۳۰ هزار دستگاه به متقاضیان عادی و ۳۰ هزار دستگاه به مادران تخصیص داده می‌شود.

سخنگوی وزارت صمت خاطرنشان کرد: چنانچه مادران متقاضی بیش از این ۳۰ هزار باشند، وارد مرحله تعیینِ نوبتِ تخصیص خواهند شد و قرعه‌کشی برای تعیین نوبت انجام خواهد شد. اما به هرحال زودتر از متقاضیان عادی، خودرو تحویل خواهند گرفت.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت دیگر این است که علیرغم اینکه در طرح‌های گذشته خودروسازان نیاز به تعریف حساب وکالتی برای مادران نبود و تنها برای متقاضیان عادی لحاظ می‌شد، در این طرح یکپارچه خودروها، مادران نیز بایستی  برای تعریف حساب وکالتی و واریز وجه ۱۰۰ میلیون تومان اقدام کنند.

خودروهای فرسوده، سهمی در طرح یکپارچه ندارند

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: نکته مهم این است که برای خودروهای فرسوده در این طرح یکپارچه خودروهای داخلی سهمیه‌ای نخواهیم داشت؛ چرا که طبق قانون سهمیه جایگزینی خودروهای فرسوده بایستی ۱۰ درصد از قرعه‌کشی باشد و چون قرعه‌کشی حذف شده است، بنابراین خودروهای فرسوده سهمی در این طرح یکپارچه ندارند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=66397

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.