• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

مایکروسافت روی نسخه‌ای از ویندوز ۱۱ با انبوهی از تبلیغات برای کامپیوترهای ارزان‌قیمت کار می‌کند

  • کد خبر : 57762
  • 15 آبان 1401 - 19:47

به‌نظر می‌رسد غول دنیای فناوری روی نسخه‌ای از سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ برای کامپیوترهای مقرون‌به‌صرفه کار می‌کند که در جای‌جای آن تبلیغات به‌نمایش درمی‌آید.

مایکروسافت گاهی‌اوقات تبلیغات خدمات مختلف خود را در نرم‌افزارهای پرطرفدارش نمایش می‌دهد که از جمله می‌توان به آگهی‌های مایکروسافت ۳۶۵ و مرورگر اج اشاره کرد. درواقع این شرکت حتی تبلیغاتی را در مرورگر فایل ویندوز ۱۱ نشان داد و بعداً مدعی شد که این اتفاق کاملاً تصادفی رخ داده است و هرگز قرار نیست آگهی‌ها به‌عموم کاربران نمایش داده شود. اکنون به‌نظر می‌رسد غول دنیای فناوری روی نسخه‌ای از سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ برای کامپیوترهای ارزان‌قیمت کار می‌کند که در جای‌جای آن تبلیغات به‌نمایش درمی‌آید.

به گزارش Neowin، مایکروسافت اخیراً درخواست جدیدی برای استخدام مدیر مهندسی نرم‌افزار ارائه کرده است. این شرکت در نسخه‌ی اولیه‌ی آگهی استخدام مذکور، به‌صراحت اعلام کرد که درحال‌کار روی مدل تجاری جدیدی است که امکان ساخت رایانه‌های شخصی مقرون‌به‌صرفه را ازطریق نمایش آگهی‌ها و فروش اشتراک‌ها فراهم می‌کند.

تصویری اغراق‌شده از چگونگی نمایش تبلیغات در ویندوز

تصویری اغراق‌شده و غیرواقعی از چگونگی نمایش تبلیغات در ویندوز

توضیحات مایکروسافت برای درخواست استخدام مهندس نرم‌افزار اکنون اصلاح شده، اما فهرست مذکور همچنان به کاوش راهکارهای ابری و وب تأکید دارد و علاوه‌براین، توضیحاتی درمورد مأموریت اولین تجربیات ابری به ویندوز ارائه داده است. در ادامه شرح شغل یادشده را مرور می‌کنیم:

آیا به تغییر در آینده‌ی دنیای رایانه‌های شخصی علاقه دارید؟ آیا تمایل دارید یک تیم مهندسی جدید برای کشف تجربیات وب و فناوری‌های ابری در ویندوز، ایجاد کنید و رهبری آن را برعهده بگیرید؟

Windows Incubation برای کشف مفاهیم جدید ویندوز در دنیای ابری و وب‌ ایجاد شده است.

تیم ما به‌دنبال مدیر مهندسی فوق‌العاده‌ای برای ایجاد و رهبری تیمی با استعداد متشکل از مهندسان پرشور است. شما برای نمونه‌سازی و کشف تجربیات جدید، روی فناوری‌های نوآورانه‌ی وب کار خواهید کرد. شما و تیم‌تان با همکاری مدیر محصول و طراحی، تجربیات جدیدی را مطابق با مأموریت هدایت اولین تجربیات ابری به ویندوز، ایجاد خواهید کرد. شما در تیم خود مسئول تعریف معماری‌ها، طرح‌های مهندسی و فرآیندهای مرتبط خواهید بود و تیم را از ایده‌پردازی به مرحله‌ی ساخت محصول هدایت خواهید کرد. شما در تعریف و ترویج فرهنگ تیمی فراگیر و با استفاده از بهترین شیوه‌های مهندسی برای ارائه‌ی تجربیات باکیفیت به مشتریان، نقش رهبر کلیدی را ایفا خواهید کرد. اگر آن شخص شما هستید، با ما تماس بگیرید.

با توجه به مسیری که غول فناوری مستقر در ردموند، درمورد مایکروسافت ۳۶۵ طی کرده است و نقش آن در چشم‌انداز کلی ویندوز، اصلاً جای تعجب ندارد که این شرکت در راستای چنین مسیری حرکت کند. ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ به‌عنوان به‌روزرسانی‌های رایگان منتشر شدند و این شرکت معمولاً هزینه‌های توسعه را با مشارکت‌دادن افراد در اکوسیستم‌های خود ازطریق سرویس‌های اشتراک‌ها و سایر خدمات ابری جبران می‌کند.

احتمالاً نمایش تبلیغات در سرویس‌هایی که قبلاً برای آن‌ها پول پرداخت کرده‌اید، برای شما ناامیدکننده خواهد بود. برخی رویکردهای مایکروسافت می‌تواند شبیه استراتژی آمازون برای Fire Phone باشد؛ محصولی که براساس همین ایده ساخته شد اما سرانجام شکست تجاری بزرگی برای غول خرده‌فروشی آنلاین به‌بار آورد.

تلاش‌های مایکروسافت احتمالاً منجر به کاهش قیمت رایانه‌های ویندوزی خواهد شد و همین موضوع می‌تواند افرادی بیشتری را به اکوسیستم ویندوز ترغیب کند؛ البته مشروط براین‌که خریداران چنین محصولاتی، رابطه‌ی خوبی با مشاهده‌ی تبلیغات و سرویس‌های اشتراکی داشته باشند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=57762

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.