• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

لوله‌گستر اسفراین می تواند الگوی مناسبی برای نوسازی سایر صنایع باشد

  • کد خبر : 58307
  • 24 آبان 1401 - 12:13
لوله‌گستر اسفراین می تواند الگوی مناسبی برای نوسازی سایر صنایع باشد

معاون نوسازی و بهره‌برداری ایدرو، لوله‌گستر را مدل مناسبی به عنوان پایلوت نوسازی صنایع ایران دانست وگفت: اگر در بخش بازسازی یا نوسازی لوله‌گستر اسفراین سرمایه‌گذاری شود می‌توان آینده بسیار خوبی برای آن متصور بود.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی لوله گستر اسفراین، فرشاد مقیمی، معاون نوسازی و بهره‌برداری ایدرو که در زیرمجموعه وزارت صمت مسئولیت مهم و حیاتی نوسازی صنایع را عهده دار است طی جلسه با مدیران زیرمجموعه این معاونت، مدیرعامل لوله‌گستراسفراین و گروهی از مشاوران و متخصصین، لوله‌گستر را مدل مناسبی بعنوان پایلوت نوسازی صنایع ایران دانست و اظهارکرد: شاخص‌ها به ما می‌گویند که اگر در بخش بازسازی یا نوسازی لوله‌گستر اسفراین سرمایه‌گذاری شود می‌توان آینده بسیار خوبی برای آن متصور بود.

وی به عملکرد تاثیرگذار سنوات اخیر و رشد بازدهی لوله‌گستر اسفراین اشاره کرد که با سرمایه‌گذاری هدفمند می‌تواند بیش از پیش در مسیر رشد و موفقیت قدم بردارد.

معاون نوسازی و بهره‌برداری ایدرو با بیان این که افزایش بازدهی لوله‌گستر در سایه تصمیمات و عملکرد مثبت مدیریتی و همچنین نوسازی و بازسازی انجام شده است افزود: این شرکت پایلوت خوبی برای الگو شدن در موضوع نوسازی صنایع کشور است و می‌خواهیم با توجه به پتانسیل و پیشرفت‌های شرکت لوله‌گستر اسفراین، آن را برای بحث نوسازی صنایع کشور به یک مدل تبدیل کنیم.

وی بیان داشت: شاخص‌ها  و تجارب قبلی نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری در بحث بازسازی یا نوسازی لوله‌گستر می‌تواند آینده خوبی برای این شرکت رقم بزند؛ مستهلک شدن خطوط تولید سبب شده توقفات ناشی از تعمیرات  و در نتیجه هزینه‌های جذب نشده افزایش یابد که نوسازی و بازسازی باعث کاهش این هزینه‌ها و افزایش بازدهی و سوددهی خواهد شد.

مقیمی با اشاره به این موضوع که پروژه تحقیقاتی بررسی به‌صرفه بودن بازسازی در لوله‌گستر اسفراین به یک شرکت مشاوره تخصصی سپرده شد افزود: نتایج به دست آمده در خصوص عملکرد قابل توجه شرکت طی سال‌های اخیر و همچنین افزایش حجم تقاضا در بازار داخلی برای لوله‌های فولادی بدون درزعلت اصلی پیشنهاد معرفی لوله‌گستر اسفراین به عنوان نمونه پایلوت نوسازی در صنایع ایران است.

سخنگوی گروه مشاوران تخصصی که تحقیقات مفصلی درباره روند عملکرد مالی و عملیاتی شرکت انجام دادند اظهار داشت: اورهال شرکت که در سال ۱۴۰۰ انجام شد هزینه قابل قبولی داشته و باعث بهینه‌سازی سیستم تولید و افزایش سود عملیاتی شد، در سال ۹۷ ترکیب مالی شرکت دچار بهم ریختگی بوده که سال ۹۹ این موضوع برطرف شده است.

وی ادامه داد: تاکید معاون نوسازی و بهره‌برداری ایدرو روی شرکت لوله‌گستر نشان از پتانسیل و استعداد این شرکت دارد و طی تحقیقات صورت گرفته عملکردهای مثبت مدیریتی نیز در بسیاری موارد مثل خرید عمده مواد اولیه در سال ۹۹ به منظور حفاظت از سرمایه شرکت، تصمیماتی عاقلانه و موجب کاهش ریسک مالی و افزایش سوددهی  شرکت شده است.

کارشناس حاضر دراین جلسه نیز افزود: این شرکت در وضعیتی قرار دارد که نباید با تفکر کاهش هزینه محدود شود و به جای کاهش هزینه باید به فکر افزایش درآمد حاصل از فروش باشد  چرا که استعداد بالایی دارد و باید پا را از مرز‌های فعلی فراتر گذاشته و در سطوح بالاتری معرفی شود؛ نوسازی، تامین قطعات مصرفی و اورهال کامل برای بقا و توانمند‌سازی شرکت در رقابت با رقبای احتمالی خارجی نیاز مهمی است.

یکی دیگر از پیشنهادات گروه کارشناسان مشاور تجمیع شدن شرکت با تامین کننده و مصرف کننده های پایین دستی بود، بررسی های به عمل آمده نشان داده که تجمیع شرکت لوله گستر با تامین کننده مواد اولیه شمش، هم از منظر کاهش زمان تولید و هم افزایش درصد سود عملیاتی، منتج به مزیت بزرگی برای سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خواهد شد.

به گفته وی طبق تحقیقات صورت گرفته با روند فعلی، شرکت در ۵ سال آینده احتمال ورشکستگی بسیار پایین تری نسبت به قبل دارد، این در حالی است که سال ۱۳۸۷ به صورت کامل در مرز ورشکستگی بوده و این پیشرفت تحسین‌برانگیز است که با ادامه همین روند و البته افزایش سود عملیاتی و گسترش فضای فروش باز هم این احتمال به طرز چشمگیری کاهش خواهد یافت.

مهندس زند افزایش سطح فروش را نیز از دیگر مسائل حائز اهمیتی بیان کرد که باید در راستای گسترش ابعاد آن تلاش شود و تاکید کرد برای تحقق اهداف شرکت گروهی را روی پروژه های تحقیق و توسعه (R&D) متمرکز کرده ایم تا برای بهبود تکنولوژی تولید و استفاده از روش های دانش بنیان راه حل های تخصصی تجمیع و آماده اختصاص بودجه شود.

مدیر‌عامل لوله‌گستر اسفراین افزایش فروش در بازار‌های داخلی را نتیجه تحریم‌هایی دانست که مثل سایر صنایع به این صنعت نیز کمک کرده تا بتواند در بازار داخلی، فروش خوبی داشته باشد اما در برنامه استراتژیک طراحی شده، برنامه‌ریزی برای آینده و پلن‌هایی برای رفع احتمالی تحریم‌ها  نیز صورت گرفته تا شرکت با چالش مواجه نشود.

مدیرعامل لوله‌گستر به هزینه بازسازی و نوسازی شرکت در سال گذشته اشاره کرد که ۱۴ میلیارد تومان بود و افزود: با توجه به قیمت قطعات و همچنین عظمت و حجم دستگاه‌های تولیدی گرچه رقم چشمگیری هزینه نشده اما این کار سبب شده امسال دقت تولید بالاتری داشته باشیم به گونه‌ای که می توانیم ۳۰ درصد بیشتر از گذشته لوله‌های اسپیشیال دریفت تولید کنیم که قیمت فروش بالاتری هم نسبت به لوله‌های نرمال دریفت دارند و این افزایش سودآوری با همان نوسازی جزئی اما اصولی و با اختصاص صحیح منابع حاصل شد.

وی اظهار امیدواری کرد که بتوان هرچه زودتر نوسازی،  بازسازی و استفاده از تکنولوژی های روز را در لوله‌گستر اسفراین اجرایی کرد چراکه این شرکت در تمام ایران منحصر به فرد است و سرمایه انسانی متخصص و دلسوزی دارد که نه تنها سرمایه شرکت لوله‌گستر بلکه سرمایه ملی به حساب می‌آیند و باید با سرمایه گذاری صحیح و به موقع از این سرمایه ارزشمند در راستای تحقق گام دوم انقلاب و ارتقای توان اقتصادی-صنعتی کشور استفاده کنیم.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=58307

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.