• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

لزوم افزایش تولید نیروگاه خرمشهر

  • کد خبر : 5826
  • 09 دی 1399 - 15:58
لزوم افزایش تولید نیروگاه خرمشهر

رویداد خبر /خوزستان رئیس بنیاد مستضعفان گفت: اهمیت نیروگاه خرمشهر برای جنوب غرب خوزستان به ویژه شهرهای آبادان و خرمشهر روشن است و طبق اعلام مسئولان استانی، نیاز آینده این نیروگاه به تولید زیاد است.

پرویز فتاح در حاشیه بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی خرمشهر که امروز (۹ دی ماه) انجام شد، اظهار کرد: اهمیت نیروگاه خرمشهر برای جنوب غرب خوزستان به ویژه شهرهای آبادان و خرمشهر روشن است؛ این منطقه در حال توسعه صنعتی است و طبق اعلام مسئولان استانی نیاز آینده این نیروگاه به تولید زیاد است.

به گزارش رویداد خبر وی افزود: این نیروگاه ۶ واحد گازی دارد و نیروگاه حرارتی کامل است و با همه ظرفیت در حال فعالیت است اما نیاز استان به توسعه واحدهای بخار و تبدیل این نیروگاه حرارتی به سیکل ترکیبی است.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: طبق ضوابط نیروگاه ها هر دو واحد حرارتی می تواند به یک واحد بخار حرارت دهد و به سه واحد تبدیل شود. در مجموع می توانیم سه واحد بخار به این نیروگاه اضافه کنیم.

وی با بیان اینکه تقاضاهای زیادی برای سرمایه گذاری وجود دارد، ادامه داد: برای این تقاضای خوزستان نیازمند موافقت وزارت نیرو هستیم؛ همچنین باید بنیاد مستضعفان در این زمینه سرمایه گذاری سنگینی کند. اگر تنها درگیر این نقطه نشویم و انرژی ما در یک استان پراکنده شود، باید این نیروگاه از اولویت بنیاد خارج شود.

فتاح گفت: اگر تنها در نیروگاه خرمشهر متمرکز شویم، برای راه اندازی سه واحد بخار حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان نیاز است که آمادگی داریم با همکاری شرکت مبنا و با استفاده از ظرفیت بنیاد مستضعفان، بانک ها و شاید صندوق توسعه ملی این کار را انجام دهیم. در صورت نتیجه گیری قطعی موضوع اعلام می شود.

رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص اقدامات این سازمان برای محرومیت زدایی در استان های محروم، بیان کرد: ساختمان جدید بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان با ۲۴۲ تخت با حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در حال ساخت است که ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. این اقدام در حوزه حمایتی انجام شده که با سرعت، تکمیل و به وزارت بهداشت تحویل داده می شود. همچنین در احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی مشارکت داریم. در گذشته نیز بیمارستان ابوذر در این راستا به مردم اهواز تحویل داده شده بود.

وی افزود: همچنین در دوران کرونا از اسفندماه تاکنون اقدامات مختلفی از جمله رسیدگی در حوزه پزشکی و کادر درمان در راستای محرومیت زدایی انجام شده است. همچنین در سطح ملی به اقشار آسیب دیده از کرونا کمک هایی انجام شد و بسته های حمایتی در چند نوبت توزیع شده است. در این سفر بسته های معیشتی برای اقشار ضعیف در نظر گرفته می شود.

فتاح گفت: بنیاد مستضعفان در زمینه اشتغال خرد فعال است. همچنین این کارهای توسعه ای علاوه بر سرمایه گذاری، اشتغال زا است.

رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص توسعه واحدهای صنعتی بیان کرد: فولاد کاوه اروند در یک مرحله توسعه پیدا کرد و باید شرایط کلی آن مجددا بررسی شود. فعلا بنیاد مستضعفان قصد خروج از صنایعی مانند فولاد و میله گرد ندارد. این منطقه از جهات مختلف از جمله بندر بودن و دسترسی به کشورهای مختلف و قدرت صادرات، قابلیت های خوبی دارد و امیدواریم در ادامه اگر ظرفیت باشد توسعه را ایجاد کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=5826

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.