• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

قیمت و مشخصات فنی گلکسی تب S8 سامسونگ لو رفت

  • کد خبر : 15827
  • 08 خرداد 1400 - 16:21
قیمت و مشخصات فنی گلکسی تب S8 سامسونگ لو رفت

در جدیدترین خبری که پیرامون تبلت‌های سری گلکسی تب S8 سامسونگ منتشر شده، شاهد افشای مشخصات فنی و قیمت این پرچم‌داران مورد انتظار بودیم.

تبلت‌های پرچم‌دار سامسونگ قرار است در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی رونمایی شوند و در همین راستا، خبرهای زیادی تا به این لحظه در رابطه با آن‌ها منتشر شده. هرچه هم که به پایان نیم‌سال نخست نزدیک می‌شویم، تعداد این خبرها و شایعات نیز افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه اطلاعات بیشتری پیرامون این محصولات مورد انتظار بدست می‌آوریم.

حدودا یک ماه به پایان نیم‌سال نخست زمان باقی مانده و به نظر می‌رسد به‌زودی باید شاهد رونمایی از تبلت‌های قدرتمند سری گلکسی تب S8 سامسونگ باشیم. با توجه به یک منبع کره‌ای، این تبلت‌ها قرار است در سه مدل مختلف و در تابستان رونمایی و راهی بازار شوند. بنابراین به نظر می‌رسد سامسونگ تصمیم گرفته همان سیاستی که در قبال پرچم‌داران سری S در گوشی‌های خود بکار گرفت، در تبلت‌ها نیز در پیش بگیرد؛ یعنی عرضه در سه مدل مختلف با هدف‌های گوناگون.

مدل استاندارد، گلکسی تب S8 نام خواهد داشت و از نمایشگر ۱۱ اینچی LCD با پشتیبانی از رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. روی پنل پشتی، دوربین‌های دوگانه متشکل از سنسور اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و احتمالا فوق عریض ۵ مگاپیکسلی را شاهد خواهیم بود و روی پنل جلویی هم یک سنسور به بزرگی ۸ مگاپیکسل ایفای نقش می‌کند. از آن جایی که در نمایشگر از پنل LCD استفاده شده، سنسور اثرانگشت هم درون آن تعبیه نخواهد شد و به فریم کناری دستگاه رفته و با کلید پاور ادغام می‌شود.

اینکه چه پردازنده‌ای برای این محصول در نظر گرفته می‌شود مشخص نیست اما ظاهرا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی قرار است آن پردازنده را در امور پردازشی و گرافیکی همراهی کنند که کاملا کافی به نظر می‌رسد. بلندگوهای دوگانه، پشتیبانی از قلم S-Pen و احتمالا بهره‌مندی از آن درون جعبه، باتری ۸۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژر سریع ۴۵ واتی از دیگر مواردی هستند که طبق گفته‌های منبع این خبر قرار است در گلکسی تب S8 شاهد باشیم. لازم به ذکر است این تبلت ظاهرا فقط ۶٫۳ میلی‌متر ضخامت و ۵۰۲ گرم وزن خواهد داشت و این یعنی با یکی از باریک‌ترین تبلت‌های اندرویدی موجود در بازار طرف خواهیم بود.

گلکسی تب S8 پلاس اما یک تبلت ۱۲٫۴ اینچی با پنلی از جنس OLED و رفرش‌ریت مشابه یعنی ۱۲۰ هرتز است که خب از همین حالا هم می‌توان پیش‌بینی کرد با چه محصول قدرتمندی طرف خواهیم بود. حسگر اثرانگشت در این تبلت به لطف بهره‌مندی از پنل OLED به زیر نمایشگر رفته تا بدین ترتیب فرایند بازگشایی قفل صفحه در این محصول متفاوت با مدل استاندارد باشد.

مشخصات تبلت سامسونگ گلکسی تب S8

منبع تغذیه‌ی این تبلت قدرتمند را یک باتری ۱۰۰۹۰ میلی‌آمپر ساعتی تشکیل می‌دهد که گفته می‌شود با همان شارژر ۴۵ واتی باید آن را شارژ کرد که به احتمال بسیار فراوان درون جعبه هم وجود خواهد داشت. این تبلت ۵٫۷ میلی‌متر ضخامت و ۵۷۵ گرم وزن خواهد داشت. یعنی باریک‌تر و در عین حال سنگین‌تر از مدل استاندارد. به نظر می‌رسد سایر مشخصات و قابلیت‌ها ظاهرا با گلکسی تب S8 برابر باشد.

در نهایت اما می‌رسیم به قدرتمندترین و بهترین تبلتی که سامسونگ برای سال ۲۰۲۱ در نظر گرفت یعنی گلکسی تب S8 اولترا که البته این نام هنوز برای آن تایید نشده اما با در نظر گرفتن نام دو مدل استاندارد و پلاس و همچنین سیاست شرکت در نام‌گذاری گوشی‌های پرچم‌دار، باید گلکسی تب S8 اولترا نام داشته باشد. این تبلت نمایشگری ۱۴٫۶ اینچی داشته و پنل آن از جنس OLED با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز خواهد بود.

روی پنل جلویی اما دو دوربین ۸ و ۵ مگاپیکسلی در نظر گرفته خواهد شد که نمی‌دانیم آن سنسور ۵ مگاپیکسلی از چه نوعی خواهد بود اما این احتمال وجود دارد سنجش عمق باشد. سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر و باتری ۱۲۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی هم از سایر قابلیت‌ها و امکانات سخت‌افزاری هستند که در این تبلت شاهد خواهیم بود.

گلکسی تب S8 اولترا اما از دو مدل قبلی باریک‌تر (۵٫۵ میلی‌متر) اما سنگین‌تر است (۶۵۰ گرم) و در دو مدل با میزان رم و حافظه‌ی داخلی ۸/۱۲۸ و ۱۲/۲۵۶ گیگابایت در دسترس قرار خواهد گرفت. باقی مشخصات با آنچه که در گلکسی تب S8 پلاس دیده بودیم برابر خواهد بود. نکته‌ی قابل توجه در رابطه با گلکسی تب S8 اولترا این است که با ۹۲ درصد نسبت نمایشگر به بدنه، کمترین میزان حواشی را به نسبت سایر تبلت‌ها خواهد داشت و از این حیث نیز رکورددار است.

اما منبع کره‌ای یاد شده در رابطه با قیمتی که سامسونگ برای این تبلت‌ها در نظر گرفته هم توضیحاتی داده که خب متاسفانه همه‌ی اعداد و ارقام به واحد پول کره هستند و نمی‌دانیم وقتی قرار باشد شاهد عرضه‌ی این تبلت‌ها به بازار اروپا و آمریکا باشیم، معادل دلاری و یورویی آن‌ها دقیقا چقدر خواهد بود. ارقام تبدیل شده به دلار و یورو از تبدیل مستقیم واحد پول کره بدست آمده؛ بنابراین احتمالا مد‌‌‌ل‌هایی که به بازار خارج از این کشور عرضه می‌شوند، قیمت‌های متفاوتی خواهند داشت.

قیمت مدل استاندارد مجهز به وای‌فای اما از ۸۲۹٫۰۰۰ وون کره (۷۴۳ دلار یا ۶۰۹ یورو) آغاز شده و به ۹۲۹٫۰۰۰ وون (۸۳۳ دلار یا ۶۸۳ یورو) برای مدل ۴G و ۱٫۰۲۹٫۰۰۰ وون (۹۲۳ دلار یا ۷۵۷ یورو) برای مدل ۵G می‌رسد. گلکسی تب S8 پلاس هم در همین مدل‌ها به ترتیب با قیمت ۱٫۱۴۹٫۰۰۰ وون (۱٫۰۳۰ دلار یا ۸۴۵ یورو)، ۱٫۲۴۹٫۰۰۰ وون (۱٫۱۲۰ دلار یا ۹۱۹ یورو) و ۱٫۳۴۹٫۰۰۰ وون (۱٫۲۱۰ دلار یا ۹۹۲ یورو) در دسترس قرار می‌گیرد. مدل اولترا اما با قیمت پایه‌ی ۱٫۴۶۹٫۰۰۰ وون (۱٫۳۱۷ دلار یا ۱٫۰۸۰ یورو) عرضه می‌شود و برای مدل‌های ۴G و ۵G نیز به ترتیب ۱٫۵۶۹٫۰۰۰ وون (۱٫۴۷۰ دلار یا ۱٫۱۵۴ یورو) و ۱٫۶۶۹٫۰۰۰ وون (۱٫۴۹۷ دلار یا ۱٫۲۲۸ یورو) در نظر گرفته خواهد شد. شما عزیزان می‌توانید به شکل دقیق‌تر، قیمت این محصولات را در جدول زیر مشاهده کنید.

نام محصول گلکسی تب S8 گلکسی تب S8 پلاس گلکسی تب S8 اولترا
مدل وای‌فای ۸۲۹٫۰۰۰ وون
۷۴۳ دلار
۶۰۹ یورو
۱٫۱۴۹٫۰۰۰ وون
۱٫۰۳۰ دلار
۸۴۵ یورو
۱٫۴۶۹٫۰۰۰ وون
۱٫۳۱۷ دلار
۱٫۰۸۰ یورو
مدل ۴G ۹۲۹٫۰۰۰ وون
۸۳۳ دلار
۶۸۳ یورو
۱٫۲۴۹٫۰۰۰ وون
۱٫۱۲۰ دلار
۹۱۹ یورو
۱٫۵۶۹٫۰۰۰ وون
۱٫۴۷۰ دلار
۱٫۱۵۴ یورو
مدل ۵G ۱٫۰۲۹٫۰۰۰ وون
۹۲۳ دلار
۷۵۷ یورو
۱٫۳۴۹٫۰۰۰ وون
۱٫۲۱۰ دلار
۹۹۲ یورو
۱٫۶۶۹٫۰۰۰ وون
۱٫۴۹۷ دلار
۱٫۲۲۸ یورو

تمامی این مدل‌ها از صفحه‌کلید به عنوان یک لوازم جانبی نیز پشتیبانی می‌کنند که خب برای خرید آن باید ۱۹۸٫۰۰۰ وون (۱۷۷ دلار یا ۱۴۵ یورو) به صورت جداگانه بپردازید.  البته این مبلغی است که برای صفحه کلید گلکسی تب S8 در نظر گرفته شده چون برای مدل‌های پلاس و اولترا قیمت این صفحه کلید‌ها به ترتیب به ۲۲۰٫۰۰۰ وون (۱۹۷ دلار یا ۱۶۱ یورو) و ۳۲۰٫۰۰۰ وون (۲۸۷ دلار یا ۲۳۵ یورو) افزایش پیدا می‌کند. صفحه کلید مدل اولترا هم قابلیت‌های متنوعی خواهد داشت که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به حالت لپ‌تاپ، تبلت، حالت طراحی و Viewing Mode اشاره کرد.

اینکه چه پردازنده‌ای قرار است نقش قلب تپنده‌ی این سه محصول را بر عهده بگیر هنوز مشخص نشده اما خب انتظار می‌رود این پردازنده قدرتمندترین پردازنده‌ای باشد که تاکنون در یک محصول مانند این استفاده شده. خصوصا اینکه شاهد قیمت‌های نسبتا زیادی هم برای آن‌ها هستیم. اینطور که به نظر می‌رسد، امسال سامسونگ به طور خیلی جدی قصد دارد با آیپد پروها وارد رقابت شده و عملکردی کاملا نزدیک به همتای آمریکایی خود در این زمینه ارائه دهد.

در رابطه با تاریخ دقیق رونمایی و عرضه‌ی سری گلکسی تب S8 هنوز خبری منتشر نشده ولی گفته می‌شود تابستان این اتفاق خواهد افتاد. حال منظوز از تابستان، دقیقا کدام ماه و روز است موضوعی است که برای مشخص شدن آن باید کمی منتظر بمانیم.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=15827

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.