• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
2

قیمت دلار کانادا در کبک

  • کد خبر : 28515
  • 11 آبان 1400 - 11:07
قیمت دلار کانادا در کبک

در سال های اخیر کانادا مقصد بسیاری از ایرانیان بوده است. دلایل زیادی برای مهاجرت به این کشور می‌توان نام برد از جمله قوانین مهاجرتی مناسب، اقتصاد پایدار، موقعیت‌های کاری و تحصیلی برتر و هزاران دلیل دیگر کانادا را به مقصدی غیر قابل انکار برای مهاجرت تبدیل کرده است. شرایط مالی و اقتصاد پایدار و قوی کانادا در بین هزاران دلیل یکی از مهم‌ترین عوامل به شمار می‌رود. به ازای هر فعالیت اقتصادی که در خاک این کشور انجام شود باید مبلغی به عنوان دلار در معاملات داد و ستد شود. این دلار که واحد پول رسمی کشور نیز بوده یکی از معتبرترین ارز‌های جهان است. طبق آمارها دلار کانادا هفتمین ارز پر معامله در بازارهای جهانی به شمار می‌رود.

کبک یکی از استان‌های شمالی کشور کانادا به شمار می‌رود. زبان رسمی این استان فرانسوی بوده بنابراین بسیاری از ایرانیان مسلط به این زبان، استان کبک را برای ادامه زندگی انتخاب می‌کنند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با مفاهیم مهم در زمینه امور اقتصادی و ارز آشنا کرده و دانش مالی شما را افزایش دهیم. مطالعه این مفاهیم به شما کمک می کند تا دید جامعی در این زمینه کسب کنید.

درباره قیمت دلار کانادا در کبک، در سایت گنجینه بیشتر بخوانید.

دلار کانادا در کبک

واحد پول کانادا، دلار کانادا بوده که با نماد CAD‌ در بازارهای جهانی شناخته می‌شود. دلار کانادا در کبک به عنوان یکی از ارکان ارز معیار در جهان شناخته می‌شود. این مفهوم به این معنا بوده که بسیاری‌ از بانک‌های بزرگ در سراسر جهان دلار کانادا را به عنوان ارز ذخیره نگه داری می‌کنند. علاوه بر این دهه‌هاست که یکی از مهم‌ترین ارز‌ها در معاملات جهانی بوده است. این دلایل به همراه اقتصاد قوی این کشور، دلار کانادا را به یکی از مهم‌ترین و البته قابل معامله‌ترین ارز‌های دنیا بدل کرده است.

تا قبل از دهه ۸۰ میلادی ارز‌های مختلفی از جمله پوند استرلینگ در استان‌های کانادا معامله می‌شد اما بعد از ۱۸۷۱ دولت فدرال این کشور قانون ارز یکسان را در کانادا تصویب کرد. طبق این قانون تمام معاملات در هر سطحی باید با دلار کانادا انجام می‌شد. این مساله باعث شد تا استان کبک هم ارز قابل معامله خود را به CAD ‌تغییر دهد. دلار کانادا در ضرابخانه سلطنتی این کشور ضرب می‌شود و توزیع آن به عهده بانک مرکزی کانادا است.

نرخ دلار کانادا در کبک

بانک مرکزی کانادا وظیفه توزیع و تعیین قیمت دلار کانادا را برعهده دارد. نرخ دلار کانادا در کبک باتوجه به شرایط مختلف در بازه‌های زمانی دچار تغییرات مختلفی می‌شود. عمده این تغییرات به دلیل قیمت جهانی نفت خام، طلا و فلزات گرانبها است. بنابراین هرچه میزان صادرات این کشور بیشتر شود نرخ دلار کانادا نیز بهبود پیدا می‌کند. البته در سال‌های اخیر این نرخ بیشتر اوقات شرایط مثبتی را طی کرده است به همین دلیل اقتصاددانان بسیاری معتقدند که اگر ایالات متحده دچار مشکل شود دلار کانادا را می‌توان به عنوان یک ارز معیار در نظر گرفت.

شاید جالب باشد که بدانید دهه‌هاست که مردم عادی و حتی افراد متخصص در امور اقتصادی دلار کانادا را با دلار آمریکا مقایسه می‌کنند. دلیل این قیاس شاید در نقطعه شروع به دلیل شباهت نام این دو واحد پولی بوده است اما امروزه دلایل بسیار دیگری را نیز می‌توان برای آن نام برد. از جمله تفاوت در نرخ این دو دلار باعث شده تا همیشه چشم‌ها به سمت آن خیره شود اما در چند سال اخیر ثابت بودن نرخ دلار کانادا واقعا آن را به یک رقیب سرسخت برای دلار آمریکا تبدیل کرده است. این ثبات در نرخ دلار از ثبات در اقتصاد این کشور نشات می‌گیرد.

نرخ دلار کانادا امروز در کبک

اگر قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارید مهم است که کمی اطلاعات درباره واحد پول این کشور بدانید. امروزه ۱ و ۲ دلاری به صورت سکه ضرب می‌شوند و دیگر به صورت اسکناس توزیع نمی‌شوند. سکه ۱ دلاری در کانادا با نام لونی هم شناخته می‌شود. دلیل این نامگذاری این بوده که روی یک طرف این سکه تصویری از لونی (Loonie) که یک پرنده آبزی بوده حک شده است. علاوه بر این با نام‌های Buck، Piastre و Huard نیز شناخته می‌شود. اسکناس‌های ۵ دلاری، ۱۰ دلاری، ۲۰ و ۵۰ دلاری از اسکناس‌های بسیار پرکاربرد در این کشور هستند.

از سال ۲۰۱۵ نرخ تورم در این کشور حدودا ۱٫۰۵ درصد است که باعث شده تا دلار کانادا بتواند شرایط مساعدی را طی کند. با توجه به اینکه دلار کانادا منحصرا در همین کشور مورد معامله قرار می‌گیرد نرخ ثابت آن نشان از قدرت بالایی داشته که این ارز دارد.

قیمت روز دلار کانادا در کبک

شواهد و نظریه‌های زیادی وجود دارد که عوامل مختلفی را دلیل نوسان نرخ دلار کانادا می‌دارد. با این حال پیش بینی قیمت روز دلار کانادا در کبک با توجه به ثبات روزهای اخیر کار دشواری نخواهد بود. با این حال بانک مرکزی کانادا روزانه قیمت مبادله این ارز را منتشر می‌کند که می‌توان از خبرگزاری‌های رسمی و صرافی‌ها پیگیری کرد. همیشه اندک تفاوتی در خرید و فروش دلار کانادا وجود دارد که این تفاوت به صرافی که برای انتقال پول به آن مراجعه می‌کنید بستگی دارد.

عوامل مهمی که به طور کلی روی قیمت روز دلار کانادا در کبک و دیگر استان‌های این کشور موثر بوده به شرح زیر هستند:

  • نرخ تورم: مهم‌ترین فاکتوری بوده که در کانادا و دیگر کشورها باعث تغییر در نرخ ارز می‌شود. به طور کلی تورم به معنای افزایش عمومی در قیمت‌ کالاها و اجناس است. با افزایش تورم سطح توانایی عموم مردم برای خرید کالاهای اساسی و غیر اساسی کاهش پیدا می‌کند. اگر تورم کنترل نشود می‌تواند باعث بالا رفتن سطح فقر در یک جامعه شود.
  • صادرات و واردات کالا و خدمات: یکی دیگر از عوامل مهم که روی قیمت دلار کانادا تاثیر می‌گذارد تجارت با دیگر کشورها است. هرچه میزان صادرات افزایش پیدا کند نرخ دلار کانادا در برابر دیگر ارزهای جهان نیز افزایش پیدا می‌کند در نتیجه سطح توانایی مالی مردم نیز افزایش خواهد یافت. برعکس هرچه میزان واردات بیشتر شود به این معنا بوده که نرخ دلار کانادا کاهش پیدا خواهد کرد.
  • بهره‌وری: بهره‌وری یک کشور به عنوان مثال کانادا در صورتی افزایش پیدا می‌کند که تقاضای دیگر کشورها برای کالاها و خدمات کانادا نیز بیشتر شود. هرچه بتوان در معاملات بین المللی حضور پررنگ‌تر و رقابتی‌تری داشت می‌توان میزان بهره وری کشور را نیز بالاتر برد. با بالا رفتن بهره‌وری کانادا قیمت دلار این کشور نیز افزایش پیدا می‌کند.

قیمت ارز کانادا در کبک

برای انتقال پول از استان‌های کانادا به ایران باید حتما از قیمت ارز کانادا در کبک مطلع باشید. این اطلاع رسانی به صورت روزانه توسط بانک مرکزی انجام می‌شود. بنابراین مهم‌ترین قدم بعدی انتخاب یک صرافی بوده که این انتقال را انجام دهد. متاسفانه به دلیل تحریم‌های مالی بجز صرافی هیچ راه انتقال پول دیگری به کشور ایران وجود ندارد. بنابراین شما باید با داشتن اطلاعات کافی صرافی مناسب خود را انتخاب کنید. یک صرافی خوب در درجه اول امنیت بالایی دارد. امنیت صرافی، خود را در درگاه‌های انتقال پولی خود نشان می‌دهد. بعد از آن، نرخ کارمزد پایین بوده که باعث می‌شود شما یک صرافی را انتخاب کنید و در آخر سرعت انتقال پول از عوامل مهم به شمار می‌رود. البته در نظر داشته باشید که نرخ کارمزد بسته به مبلغی که قصد انتقال آن را دارید متفاوت خواهد بود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=28515

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.