• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
4

قرارداد اجرای فاز دوم نیروگاه سمنان با مپنا امضا شد

  • کد خبر : 33172
  • 30 آذر 1400 - 10:14
قرارداد اجرای فاز دوم نیروگاه سمنان با مپنا امضا شد

قرارداد اجرای فاز دوم نیروگاه سمنان، روز دوشنبه بیست و نهم آذر ماه ۱۴۰۰، میان گروه مپنا و شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به امضا رسید.

به گزارش رویداد خبر به نقل از مپنا نیوز – فاز دوم نیروگاه سمنان در قالب تأمین تجهیزات، انجام طراحی، مهندسی، نصب و راه‌‍اندازی دو واحد توربین ژنراتور گاز کلاس E پیشرفته MGT-70(3) به ظرفیت نامی ۳۶۶ مگاوات در شرایط ایزو با بهره‌‍‍گیری از موارد اجرا شده در فاز پیشین پروژه اجرا می‌‍شود.
کارفرمای پروژه، شرکت مولد برق نیروگاهی سامان سمنان است و شرکت احداث و توسعه نیروگاه‌های مپنا (توسعه یک) به عنوان نماینده گروه مپنا، پیمانکار پروژه محسوب می‌شود.
 در مراسم امضا این قرارداد، “عباس علی‌آبادی”، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل گروه مپنا با اشاره به سنکرون اخیر واحد هفتم نیروگاه رمیله در بصره عراق توسط گروه مپنا، اظهار داشت: علی‌رغم شرایط ویژه بین‌المللی، گروه مپنا در کشورهایی که محل رقابت بزرگان عرصه صنایع نیروگاهی جهان محسوب می‌شود، در حال فعالیت است.
وی در ادامه با اشاره به نرخ پایین بهره‌وری انرژی در کشور و بالا بودن ظرفیت نیروگاه‌ها (هشتاد هزار مگاوات) به نسبت تقاضای واقعی (چهل هزار مگاوات)، اظهار داشت: تا زمانی که بهره‌وری انرژی در صنعت، در تولید و مصرف افزایش نیابد و به حد بهینه خود نرسد، نیروگاه‌سازی نتیجه مطلوب نخواهد داشت.
وی خواستار توجه بیشتر به ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر برای بهبود محیط زیست و رفع مشکل خاموشی برق در فصول مختلف سال شد.
مدیرعامل گروه مپنا با اشاره به رکوردهای مختلف این گروه در حوزه نیروگاه‌سازی از جمله به بهره‌برداری رساندن نیروگاه در ۱۲ ماه، مپنا را دارای توانایی بالا و سرعت عمل در احداث نیروگاه دانست. 
علی‌آبادی ابراز اطمینان کرد که پروژه فاز دوم نیروگاه گازی سمنان نیز با همراهی کارفرما در زمان پیش‌بینی شده به بهره‌برداری خواهد رسید.
همچنین در این مراسم، مجری طرح‌‌های نیروگاهی صنایع معدنی وزارت نیرو، قرارداد ساخت فاز دوم نیروگاه سمنان را نخستین قرارداد از مجموعه قراردادهای امضا شده میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو برای احداث نیروگاه‌های برق توسط صنایع داخلی دانست و اظهار داشت:  خوشحالیم که در مدت دو ماه تفاهم کامل حاصل شد و به قرارداد اجرایی رسیدیم.
“سید زمان حسینی”، به جایگاه شاخص گروه مپنا و شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات اشاره و ابراز امیدواری کرد که با نصب سریعتر تجهیزات نیروگاهی و شروع بهره‌برداری از نیروگاه سمنان، ناترازی شبکه برق رفع شود.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات نیز در این مراسم، اولویت این شرکت را سرمایه‌گذاری در حوزه معدنی عنوان کرد و گفت: ورود مجموعه سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به حوزه ساخت نیروگاه به منظور جلوگیری از خسارات سنگین ناشی از قطع برق صورت گرفته تا سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه آسیب نبیند.
“امیرحسین نادری”، ابراز امیدواری کرد که برای پیک آتی مصرف برق، نیروگاه سمنان به بهره‌برداری برسد.
شایان ذکر است، فاز نخست نیروگاه گازی سمنان شامل دو واحد گازی به ظرفیت ۱۶۲ مگاوات (مجموعاً ۳۲۴ مگاوات) در شرایط ایزو (ISO) در کیلومتر ۱۰ جاده سمنان دامغان جای گرفته است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=33172

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.