• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
1

قاچاق لوازم خانگی با پست و بیمه/ رهاشدگی مرزهای اقتصادی ایران

  • کد خبر : 20472
  • 13 مرداد 1400 - 12:31
قاچاق لوازم خانگی با پست و بیمه/ رهاشدگی مرزهای اقتصادی ایران

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم‌خانگی گفت: تمامی لوازم‌خانگی‌ها قاچاق می‌شود و این لوازم‌خانگی قاچاق با پست و بیمه ایران وارد شده و کسی هم نظارت نمی‌کند مرزهای اقتصادی رهاشده و هر کس بتواند چپاول می‌کند. به گزارش رویداد خبر ، حمیدرضا غزنوی در گفت‌وگو با میزان، درباره وضعیت تولید لوازم‌خانگی و قاچاق این کالا، گفت: لوازم‌خانگی از ۲۹ تا ۴۰ درصد در سه ماه اول سال ۱۴۰۰ نسبت به سه ماهه ۱۳۹۹ افزایش تولید داشته […]

به گزارش رویداد خبر ، حمیدرضا غزنوی در گفت‌وگو با میزان، درباره وضعیت تولید لوازم‌خانگی و قاچاق این کالا، گفت: لوازم‌خانگی از ۲۹ تا ۴۰ درصد در سه ماه اول سال ۱۴۰۰ نسبت به سه ماهه ۱۳۹۹ افزایش تولید داشته است؛ به‌رغم اینکه در سال گذشته ۷۸ درصد افزایش تولید نسبت به سال ۱۳۹۸ داشته‌ایم.
سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم‌خانگی گفت: حدود ۱۱ میلیون محصولات لوازم‌خانگی قرار بود تولید شود، ولی تولیدکنندگان ۱۵ میلیون تولید کردند و نشان دادند که تنها مشکل اصلی تولید گرفتن بازار توسط محصولات خارجی است.

وی افزود: خارجی‌ها سال‌های سال در کشور با تبلیغات و کار فرهنگی برند سازی کرده و در این زمینه برای جایگاه کالای قاچاق در کشور شده است.

غزنوی اظهار کرد: در حال حاضر قاچاق دو سر سود داریم و از کشور کالای اساسی با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی قاچاق می‌شود و از کشورهای همسایه لوازم‌خانگی واردشده که حقوق گمرک و ارزش‌افزوده پرداخت نمی‌کنند و کسی هم با این موضوع برخورد نکرده است.

وی تأکید کرد: کالای قاچاق بیشتر از بنادر جنوب، عراق و مرزهای غربی وارد کشور شده و تمامی برندها در بازار موجود است. 

وی در خصوص موانع تولید لوازم‌خانگی بیان کرد: اولین مانع قاچاق و دومین مانع ترس از سرمایه‌گذاری است سرمایه‌گذاران به دلیل ترس از آزاد شدن واردات لوازم‌خانگی سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.

غزنوی در ادامه گفت: کره جنوبی که می‌خواهد بازار ما را بگیرد در حال حاضر مواد اولیه و قطعات ما را تأمین می‌کند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=20472

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.