• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
3

قالیباف: هیچ کس حق اختلاف‌افکنی بین قوا را ندارد/ دولت باید از فردا کار خود را آغاز کند

  • کد خبر : 21921
  • 02 شهریور 1400 - 15:46
قالیباف: هیچ کس حق اختلاف‌افکنی بین قوا را ندارد/ دولت باید از فردا کار خود را آغاز کند

رئیس مجلس گفت: هرگز در مجلس نباید انشقاقی بین قوا به وجود آید و نه من به عنوان خدمتگزار مردم به دنبال چنین چیزی هستم و نه مجلس چنین اجازه‌ای می‌دهد که چنین فضایی حکم‌فرما شود زیرا جبهه انقلاب محکوم به موفقیت است. به گزارش رویداد خبر به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه […]

به گزارش رویداد خبر به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه ۲ شهریور)‌در جلسه علنی و پس از اظهارات محمد احمدی‌بیغش نماینده شازند مبنی بر اینکه مجلس با مدیریت آقای قالیباف در حال طراحی رأی مثبت و یا منفی به برخی وزرا است اظهار داشت: حتما آئین‌نامه داخلی مجلس این موضوع در هیأت نظارت و رفتار نمایندگان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در ماه‌های اخیر و  قبل از انتخابات و بعد از معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس در بسیاری جلسات حضور داشتم که این جلسات مربوط به هیأت رئیسه، فراکسیون‌ها، کمیسیون‌ها و یا مجامع استانی بوده است.

رئیس مجلس تصریح کرد: اخبار پنهان و آشکار نشان می‌دهد که دشمنان کشورمان و انقلاب به دنبال انشقاق بین قوا و اختلاف‌افکنی بین مجموعه‌های ساختاری هستند؛ من در تمامی جلسات ۱۵ روز اخیر به این موضوع اشاره کردم و حتی جلسه روز دوشنبه‌ که رؤسای کمیسیون‌ها و هیأت رئیسه بوده است تأکید بر این موضوع  داشتم که هر کسی که زمینه‌سازی اختلاف بین قوا شود و به این موضوع دامن بزند حتما ظلم به کشور، انقلاب و مردم کرده است این در حالی است که ملت عزیزمان مشکلات اقتصادی زیادی را تحمل کرده و معیشت‌شان دچار مشکل است.

قالیباف تصریح کرد: هرگز در مجلس یازدهم نباید انشقاقی بین قوا به وجود آید و نه من به عنوان خدمتگزار مردم به دنبال چنین چیزی هستم و نه مجلس یازدهم چنین اجازه‌ای می‌دهد که چنین فضایی حکفرما شود این در حالی است که ما ابتدای کار قرار داریم.

وی تصریح کرد: من در جلسه تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید قوه قضائیه به این موضوع اشاره کردم که دوستان‌مان در جبهه  انقلاب بدانند که برای کار نکردن هیچ بهانه‌ای وجود ندارد و همچنین جبهه انقلاب (دولت، مجلس و قوه قضائیه) محکوم به موفقیت هستند.

قالیباف با تاکید بر اینکه هر کسی که به دنبال تضعیف قوا در کشور باشد آب به آسیاب دشمنان می‌ریزد، تصریح کرد: در حین همدلی و همکاری بین قوا باید استقلال مجلس حفظ شود چرا که مجلس در رأس امور است و وظایف قانونی مجلس وظیفه نمایندگان است و ما در این موضوع حق مماشات به هیچکس را نداریم و این موضوع را هم می‌فهمیم که دولت بایستی با قدرت کار خود را فردا (چهارشنبه)‌که رأی اعتماد را از مجلس گرفت آغاز کند.

وی گفت: من ۴۰ سال در کار اجرایی خدمت به مردم کردم، امروز دوستان بدانند که مهم‌ترین دغدغه مردم سلامت و اقتصاد است، مجلس شورای اسلامی باید این اطمینان را حاصل کند که وزیران پیشنهادی در حوزه‌های معیشتی، اقتصاد و سلامت مردم کار خواهند کرد. در این راه همدلی و همراهی وجود دارد. این موارد را به طور واضح به وزرای پیشنهادی هم گفته‌ام.

وی گفت: آنهایی که من را می‌شناسند می‌دانند که جز کار مردم و کارآمدی هیچ چیز دیگر درباره اقدامات من موضوعیت ندارد.

پس از پایان صحبت های رئیس مجلس ، تعدادی دیگر از نمایندگان با فریاد خواستار ورود هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به ادعاهای احمدی‌بیغش شدند که قالیباف در واکنش به آنها گفت: طبق آیین‌نامه، هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در صورت بروز مساله ای آن را بررسی می‌کنند، در این باره هم هیات نظارت موضوع را بررسی کرده و اظهارنظر کند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=21921

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.