• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

فولاد مبارکه در راستای بهینه‌سازی مصرف آب اقدامات مؤثری انجام داده است

  • کد خبر : 34824
  • 19 دی 1400 - 11:41
فولاد مبارکه در راستای بهینه‌سازی مصرف آب اقدامات مؤثری انجام داده است

آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری طی بازدید از تصفیه‌خانه پساب صنعتی و تصفیه‌خانه استحصال پساب شهری شرکت فولاد مبارکه گفت: این شرکت در راستای بهینه‌سازی مصرف آب اقدامات متعددی انجام داده و درصدد است که در آینده نزدیک مصرف آب خام خود را به صفر برساند.

وی در ادامه با بیان اینکه تصفیه‌خانه پساب فولاد مبارکه با تصفیه پساب‌های انسانی، شیمیایی و صنعتی یکی از بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه‌های کشور است، با اشاره به اقدامات مؤثر این شرکت برای کاهش مصرف آب افزود: این شرکت علاوه بر اقدامات مؤثر در کاهش مصرف آب، فرایندهای مطلوبی در خصوص بومی‌سازی دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اعتماد و حمایت فولاد مبارکه از شرکت‌های دانش‌بنیان باعث شده روند بومی‌سازی در کشور توسعه یابد. تولید محصولات استراتژیک در فولاد مبارکه مایه افتخار و مباهات است و امیدواریم این روند تولید توسط متخصصان این شرکت رشد پیدا کند.

وی اذعان داشت: قطعات و تجهیزات تصفیه‌خانه پساب صنعتی و تصفیه‌خانه استحصال پساب شهری شرکت فولاد مبارکه به دستان توانمند متخصصان داخل کشور تولید شده که به تمام صنعتگران خداقوت عرض می‌کنم و امیدوارم با تلاش مضاعف جایگاه میهن عزیزمان در دنیا را ارتقا بخشند.

محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نیز در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد تصریح کرد: پروژه‌های زیادی در راستای مصرف بهینه آب در فولاد مبارکه از سال‌های گذشته تاکنون اجرا شده که تولید بیشتر محصولات را با مصرف آب کمتر رقم زده است.

وی با بیان اینکه تا ۴ سال آینده، مصرف آب خام شرکت فولاد مبارکه به صفر کاهش می‌یابد، عنوان داشت: ارتقای سطح کارایی تصفیه‌خانه‌های پساب جهت بهبود تصفیه و بازچرخانی آب در فولاد مبارکه منجر به افزایش راندمان تولید محصولات شده، به‌گونه‌ای که منجر به کاهش ۵۰ درصدی برداشت از آب خام شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با تأکید بر ضرورت ترویج الگوی مصرف آب فولاد مبارکه در کشور اضافه کرد: با توجه به موقعیت اقلیم خشک کشور، صنایع دیگر می‌توانند با الگوبرداری از شرکت فولاد مبارکه و سرمایه‌گذاری‌های لازم، برداشت آب خام را به حداقل برسانند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=34824

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.