• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
2

فولاد آبدیده ارفع آماده برای رشد تولید

  • کد خبر : 68048
  • 30 فروردین 1402 - 15:29
فولاد آبدیده ارفع آماده برای رشد تولید

شرکت آهن و فولاد ارفع در سال ۱۴۰۱ با وجود اعمال محدودیت‌های شدید انرژی توانست عملکرد درخشانی را در حوزه‌های تولید و فروش تا صادرات و سودآوری در امسال به ثبت برساند. ثبت عملکرد مناسب و قوی از ارفع موجب شد که این مجموعه به صورت یک فولاد آبدیده، تمام برنامه‌های خود را در سال جدید با جدیت بیشتری براساس افزایش در تولید دنبال کند.

به گزارش رویداد خبر به نقل از رصد اقتصادی، فولاد ارفع با رشد ۵۷ درصدی فروش، رشد ۴۰ درصدی صادرات و جهش ۳۰ درصدی سودآوری! در شرایطی این سال سخت را به خوبی پایان رساند که خبر تعطیلی کامل خطوط تولید این شرکت در زمستان سخت فولادی‌ها، روی سامانه کدال رفت و خاموشی بیش از ۴۰ روزه کوره ذوب را تجربه کرد.

رشد ۶۶ برابری تولید فولاد در ایران مرهون بومی سازی دانش فنی تولید فولاد و تکمیل زنجیره تولید و سرمایه گذاری گسترده بنگاه های بزرگ و پیشرانی همچون شرکت آهن و فولاد ارفع بوده است که علیرغم همه محدودیت ها برنامه تولید خود را به خوبی مدیریت کرد.

شرکت فولاد ارفع یکی از اهداف اصلی افزایش ظرفیت در محصول نهایی خود را دستیابی به سهم بیشتر بازار و توسعه بازارهای داخلی و خارجی قرار داده است. درحال حاضر ۱۳۰۰ نفر مستقیم در مجتمع مشغول به‌کار هستند که با استاندارهای اشتغال در صنعت فولاد (به‌ازای هر یک نفر مستقیم، ۴ نفر غیر مستقیم مشغول به‌کار هستند) تعداد شغل‌های ایجاد شده بالغ بر ۶۵۰۰ شغل می‌شود.

آهن و فولاد ارفع در پی تکمیل تولیدات زنجیره ارزش فولاد، مواداولیه خود را از شرکت چادرملو که سهامدار عمده آن است تامین می‌کند. گندله نیاز اصلی خطوط تولید فولاد ارفع است و در همین راستا شرکت معدنی و صنعتی چادرملو یکی از تامین‌کنندگان اصلی خوراک اولیه این شرکت به‌شمار می‌رود. حضور و مشارکت این شرکت در طرح‌های توسعه‌ای با هدف افزایش ظرفیت محصول نهایی، دستیابی به سهم بیشتر بازار و توسعه بازارهای داخلی و خارجی در توسعه زنجیره فولاد قرار دارد. 

شرکت آهن و فولاد ارفع در حوزه توسعه تولید دارای عملکرد بسیار موفقی بوده است و این شرکت در یک سال اخیر موفق شد ظرفیت واحد تولید آهن اسفنجی خود را با ۵۰ درصد افزایش از ۸۰۰ هزار تن به ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال برساند و در گام بعد نیز ظرفیت واحد فولادسازی خود را با ۲۵ درصد افزایش از ۸۰۰ هزار تن به ۱ میلیون تن رساند.

با توجه به عملکرد قوی ارفع در سال گذشته، پیش‌بینی سود خالص در محدوده ۳۵۰۰ میلیارد تومان برای ارفع قابل دستیابی است، چرا که ارفع توانست رشد ۵۰ درصد سودآوری در این سال سخت نسبت به سال گذشته را به ثبت برساند. ثبت این میزان رشد در سودآوری سبب شده است که شرکت آهن و فولاد ارفع و مجموعه تیم‌های مدیریتی و کارکنان تمام تلاش خود را برای دستیابی به یک برنامه منسجم و افزایش سهم و سودآوری در بازار فولاد سال ۱۴۰۲ به کار بگیرند.

شروع حرکت فولاد ارفع در مسیر ایفای نقش توسعه‌ای سال ۱۴۰۲ از قدم گذاشتن به جایگاه صنایع بالادستی است. شرکت آهن و فولاد ارفع به عنوان برنده مزایده بسته سرمایه گذاری اکتشافی آهن در استان هرمزگان مشتمل بر ۶پروانه اکتشاف، ورود به صنایع بالادستی صنعت فولاد را رسما اعلام کرد. 

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=68048

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.