• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

فعالان قدیمی بازار آتی سکه به بورس کالا برمی گردند/ شنبه آینده، رونمایی از قرارداد آتی واحدهای صندوق طلا

  • کد خبر : 17914
  • 08 تیر 1400 - 21:07
فعالان قدیمی بازار آتی سکه به بورس کالا برمی گردند/ شنبه آینده، رونمایی از قرارداد آتی واحدهای صندوق طلا

ایمان آدینه زاده مدیر واحد مشتقه کارگزاری آگاه گفت: راه اندازی قرارداد آتی واحدهای صندوق های طلا و اضافه شدن یک دارایی طلایی به بازار آتی که معامله گران قادرند براساس اطلاعات بنیادی و تکنیکال تحلیل آن را انجام دهند را به فال نیک می گیریم و به نظر می رسد این دارایی پایه جدید، یک جان دوباره ای به بازار آتی برگرداند و بخشی از فعالان قدیمی و سرمایه گذاران آتی سکه نیز راهی بورس کالا شوند.

به گزارش رویداد خبر ، آدینه زاده با بیان اینکه این ابزار می تواند عملکرد جذابی را نسبت به سایر کالاهای موجود در بازار آتی داشته باشد به «کالاخبر» گفت: پیش بینی ها این است که راه اندازی معاملات آتی واحدهای صندوق های طلا با استقبال خوبی همراه باشد و در کنار معاملات آتی نقره و تقویت معاملات آن در طول چند ماه اخیر به همراه سایر دارایی های موجود در بازار، نقدینگی و شرایط بازار تا حد زیادی رو به افزایش باشد.

مدیر واحد مشتقه کارگزاری آگاه اظهار داشت: این ابزار قطعا می تواند بخشی از فعالان قدیمی و سرمایه گذاران آتی سکه را به بازار باز گرداند و با توجه به اینکه دارایی خوبی انتخاب شده، شرایط بازار را بهتر و جذاب تر می کند.  

وی تصریح کرد: راه اندازی معاملات آتی واحدهای صندوق طلا، سبب می شود برخی سرمایه گذاران که نظاره گر معاملات بودند به دلیل جذابیت طلا دوباره وارد باز شده و معاملات خود را مجددا آغاز کنند.

آدینه زاده با بیان اینکه تجربه سال های گذشته نشان می دهد عواملی که بر جذابیت ابزارهای آتی و فیوچرز تاثیر می گذارد اندازه قراردادها، ارزش آن ها، وجه تضمین در نظر گرفته شده و دوره سررسید است، یادآور شد: وجه تضمین در نظر گرفته شده بر روی تمایل بازار بر روی انجام معاملات تاثیرگذار است و درصورت بالا بودن، عدم تمایل ورود سرمایه گذاران کوچک را سبب می شود. لذا بهتر است در تنظیم دستورالعمل این معاملات موارد فوق مد نظر قرار گیرد.

مشخصات قراردادهای آتی  واحدهای سرمایه گذاری صندوق طلا

به گزارش «کالاخبر»؛ مشخصات قرارداد آتی واحدهای سرمایه گذاری صندوق طلا که به زودی در کنار نقره، زعفران نگین و پوشال، زیره سبز و پسته بر تابلوی بازار آتی قرار می گیرد، براساس امیدنامه منتشر شده بورس کالا به شرح زیر است.

دارایی پایه این قراردادها، واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری پشتوانه طلای لوتوس (طلا) اعلام شده و همچنین اندازه هر قرارداد نیز ۱۰۰۰ واحد سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری طلا در نظر گرفته شده است.

حد نوسان قیمت روزانه این قراردادها حداکثر مثبت و منفی ۵ درصد با توجه به قیمت تسویه روزانه روز قبل و حداکثر حجم هر سفارش ۲۵ قرارداد خواهد بود.

درخصوص سقف مجاز موقعیت های تعهدی باز و معاملات نیز باید گفت که سقف مجاز موقعیت های تعهدی باز مشتریان برای اشخاص حقیقی و حقوقی ۲۰۰ موقعیت در هر نماد معاملاتی و برای بازارگردانان ۴۰۰ موقعیت در هر نماد معاملاتی و قابل افزایش تا ۱۰ درصد موقعیت های تعهدی باز در آن نماد در بازار است.

از سوی دیگر تعداد موقعیت های باز کل بازار در هر نماد معاملاتی حداکثر معادل یک هزارم سقف واحدهای معاملاتی قابل صدور صندوق سرمایه گذاری پشتوانه طلای لوتوس (طلا) اعلام شده است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=17914

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.