• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

فضای مجازی در خدمت عدالت فرهنگی قرار گرفت

  • کد خبر : 8468
  • 12 بهمن 1399 - 17:58
فضای مجازی در خدمت عدالت فرهنگی قرار گرفت

وزیر ارتباطات گفت: امسال در نمایشگاه کتاب، فضای مجازی در خدمت عدالت فرهنگی قرار گرفت

به گزارش رویداد خبربه نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جلسه شورای معاونان وزارت ارتباطات، رمضانعلی سبحانی فر، مدیرعامل شرکت ملی پست گزارشی از روند همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری نمایشگاه کتاب تهران ارائه کرد.

سبحانی‌فر در شرح خدمات پست در برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: با تلاش شبانه‌روزی کارکنان شرکت پست در طول ۱۰ روز، بیش از یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار کتاب با رقمی بیش از ۶۲ میلیارد تومان فروخته شد و در طول این مدت ۴۴۰ هزار مرسوله کتاب به دست مخاطبان رسید.

در ادامه این جلسه، آذری جهرمی وزیر ارتباطات با قدردانی از کارکنان و مدیران شرکت ملی پست در برگزاری نمایشگاه کتاب، گفت: چنین دستاوردی در طول عمر شرکت پست بی‌نظیر بود و فضای مجازی در خدمت عدالت فرهنگی قرار گرفت و باید ترافیک به وجود آمده در طول این نمایشگاه با استفاده از روش‌های خلاقانه و ظرفیت‌های هوشمند سازی در شبکه پستی ماندگار شود.

وی ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه با استفاده از فضای مجازی و خدمات پهن باند چند ویژگی داشت. اول آنکه برای هفت هزار روستای کشور امکانات مساوی و عادلانه فراهم شد و روستائیان در سراسر کشور موفق شدند از این نمایشگاه خرید کنند. دوم آن‌که نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال ۹۹ به «نمایشگاه همه مردم» تبدیل شد و همه علاقه‌مندان به‌صورت عادلانه خرید کردند.

آذری جهرمی تصریح کرد: سوم آنکه در نمایشگاه امسال امکانات، مساوی برای همه ناشران فارغ از محل نشر و ضعف و قوت مالی، شهرستانی یا تهرانی بودن آن‌ها به وجود آمد و برخلاف نمایشگاه‌های فیزیکی سال‌های گذشته فضای عادلانه‌ای برای همه ناشران فراهم شد. چهارم آنکه برای نخستین بار یارانه فرهنگی عادلانه و به‌صورت شفاف به گروه‌هایی مثل دانشجویان تعلق گرفت.

وزیر ارتباطات همچنین ضمن تبریک به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاران این وزارتخانه برای استفاده از ظرفیت فضای مجازی و پهن باند در برگزاری نمایشگاه کتاب و حرکت به‌سوی عدالت فرهنگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر کرد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=8468

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.