• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

فرآیند ثبت صدور چک در سامانه صیاد از سوی بانک توسعه تعاون تشریح شد

  • کد خبر : 10890
  • 23 اسفند 1399 - 13:55
فرآیند ثبت صدور چک در سامانه صیاد از سوی بانک توسعه تعاون تشریح شد

به منظور سهولت و فراگیری دسترسی به ابزارها و کانال های ثبت چک های صیاد۲، امکان ثبت صدور چک علاوه بر سامانه های مدرن بانکداری بانک توسعه تعاون، به صورت حضوری در شعب این بانک در سراسر کشور فراهم شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، با توجه به الزامی بودن ثبت صدور، تائید و انتقال چک از ابتدای سال ۱۴۰۰ در سامانه صیاد، ضروری است تا مشتریان نسبت به روشهای انجام این فرآیند، آگاهی کافی و کامل کسب کنند.
بدین منظور برای آغاز فرآیند ثبت و صدور چک، ضرورت دارد صادرکننده پس از درج مندرجات چک در برگه کاغذی، با مراجعه به یکی از سامانه های مدرن بانکداری بانک توسعه تعاون از جمله سامانه بانکداری مجازی یا اینترنت بانک توسعه تعاون، اقدام به ورود اطلاعات چک و اطلاعات هویتی ذینفع یا ذینفعان چک کند.
در این اقدام طی نخستین مرحله، باید ثبت مندرجات شامل تاریخ سررسید، مبلغ و اطلاعات هویتی ذینفع که در برگ کاغذی چک موجود هست، در سامانه انجام پذیرد.
در این مرحله کاربر می بایستی احرازهویت شود که در سامانه بانکداری مجازی و اینترنت بانک توسعه تعاون، صرفا با یکبار ثبت نام کاربری و رمز عبور، این فرآیند صورت خواهد پذیرفت. احراز هویت در شعب بانک توسعه تعاون نیز طبق روال موجود، صورت خواهد پذیرفت.
در ادامه، مندرجات چک باید بر اساس فیلدهای درخواستی در سامانه های مزبور از جمله در فیلد “بابت” به دقت و به طور کامل تکمیل شود.
در پایان، صادرکننده اولیه چک پس از مرور اطلاعات و اطمینان از صحت اطلاعات ثبت شده، با زدن دکمه ثبت نهایی، فرآیند ثبت صدور چک را تکمیل خواهد کرد.این مرحله پس از ارائه چک به ذینفع باید با طی مراحل تائید چک از سوی ذینفع یا ذینفعان تکمیل شود تا امکان کارسازی چک در شعب بانکی فراهم گردد.
لازم به ذکر است فرآیندهای مرتبط با چک های صیادی در کلیه ابزارها و کانال های موجود بانک توسعه تعاون به صورت رایگان و بدون اخذ هیچگونه کارمزدی صورت خواهد پذیرفت.
گفتنی است در فرآیند استفاده از چک های جدید، آن دسته از مشتریان بانک توسعه تعاون که به هر دلیل امکان استفاده از اینترنت برایشان فراهم نیست، می توانند به شعب این بانک در سراسر کشور مراجعه کنند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=10890

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.