• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
4

فاز نخست پروژه اقامتی، تفریحی، گردشگری سیرجان افتتاح شد/ ‎ایجاد ۵٠٠ شغل مستقیم و غیرمستقیم در فاز اول

  • کد خبر : 40678
  • 10 اسفند 1400 - 16:35
فاز نخست پروژه اقامتی، تفریحی، گردشگری سیرجان افتتاح شد/ ‎ایجاد ۵٠٠ شغل مستقیم و غیرمستقیم در فاز اول

‎مدیرعامل شرکت پارس زیگورات اعلام کرد: فاز نخست پروژه مجموعه اقامتی، تفریحی، گردشگری هتل بزرگ سیرجان شامل مرکز خرید زیگورات سنتر امروز(دوشنبه) افتتاح شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، منصور زیدآبادی نژاد با بیان اینکه پروژه مجموعه اقامتی، تفریحی، گردشگری هتل سیرجان دارای سه بخش اصلی شامل مرکز خرید زیگورات سنتر، هتل ۵ ستاره و تالار پذیرایی است، گفت: فاز اول مجموعه شامل فروشگاه هایپر استار و ۲۰ واحد تجاری مجاور آن در طبقه منفی یک، آماده بهره برداری شده و همزمان با فرا رسیدن مبعث حضرت رسول اکرم (ص) افتتاح شد.
وی افزود: با افتتاح فاز اول این مجموعه اقامتی، تفریحی و گردشگری برای ۵۰۰ نفر شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است.
‎همچنین طی برنامه ریزی های صورت گرفته، دو طبقه دیگر تجاری به همراه فودکورت و شهربازی مجموعه ، در سه ماه نخست سال آینده راه اندازی و آماده خدمت رسانی به مردم شریف شهر سیرجان خواهد بود.
‎وی افزود: بخش هتل و تالار این مجموعه نیز حدود ۴٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که طی برنامه ریزی انجام شده تا نیمه اول سال ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید.
‎زیدآبادی نژاد ادامه داد: تاکنون حدود ٧٠٠٠ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه، منابع مالی تامین شده است. همچنین با پیگیری‌های بعمل آمده، این شرکت تاکنون از محل صندوق توسعه ملی و تسهیلات مشارکت مدنی بانک گردشگری نسبت به تامین منابع مالی اقدام کرده است.
‎وی افزود: افتتاح پروژه مجموعه اقامتی، تجاری، تفریحی هتل سیرجان منجر به رونق اقتصادی و اشتغال زایی قابل توجهی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری و توسعه مناطق کمتر توسعه یافته خواهد شد.
‎مدیرعامل شرکت پارس زیگورات در خصوص مشکلات پروژه گفت: بزرگترین چالش پروژه، تحریم‌های ظالمانه و به دنبال آن جهش نرخ ارز و تورم سال های اخیر بود که نه تنها باعث افزایش چندین باره قیمت قراردادهای پیمانکاران جزء شد، بلکه بروزرسانی قراردادها بر مبنای شرایط جدید قیمتی حاکم بر جامعه طی چندین مرحله زمان قابل توجهی نیز به برنامه زمانبندی پروژه تحمیل کرد.
‎وی افزود: شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن نیز فشار زیادی بر روند اجرایی پروژه داشت به طوری که در اوایل همه‌گیری و اعمال محدودیت‌ منع سفر بر مبنای رنگ بندی استان‌ها باعث شد بسیاری از استادکاران و کارگران فنی که بر حسب نیاز از سایر استان‌ها به محل پروژه اعزام می‌شدند، امکان حضور در پروژه نداشته باشند. از این گذشته، طی دو سال اخیر چندین بار بخش قابل توجهی از نیروهای کارگاهی به دلیل مثبت شدن تست PCR دوره‌ای شان تا طی شدن دوره قرنطینه امکان حضور در پروژه را نداشتند که این موضوع تاثیر زیادی بر کاهش سرعت عملیات اجرایی پروژه داشت.
بر اساس این گزارش، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سیرجان نیز در این خصوص گفت: با توجه به نامگذاری امسال به سال “تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها” یکی از مهمترین پشتیبانی هایی که می‌توان برای تولید در نظر گرفت، شبکه‌های توزیع محصولات تولیدی است. در حوزه مواد غذایی و کالاهای اساسی، همواره شبکه‌های توزیع و مکان های عرضه مستقیم کالا مورد توجه مسئولان بوده است.
عرب پور افزود: بدون شک ایجاد و افتتاح مجموعه‌های این چنینی، نشان از توسعه روز افزون شهرستان سیرجان را برای مسافران و سرمایه‌گذاران کشور خواهد داشت.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=40678

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.