• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
4

غفاری: فیفا وقتش را برای جادوگری تلف نمی‌کند

  • کد خبر : 40232
  • 04 اسفند 1400 - 13:23
غفاری: فیفا وقتش را برای جادوگری تلف نمی‌کند

یک مدیر سابق فدراسیون فوتبال می‌گوید هیچ خطری از جانب تحقیق کمیته اخلاق فیفا در ارتباط با مساله جادوگری در ایران برای تیم ملی وجود ندارد.

حسن غفاری در گفت‌وگو با ایسنا، او درباره اجرای مفاد قانونی در اساسنامه فدراسیون فوتبال و برکناری موقت شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئیس این فدراسیون در پی برخی اقدامات و نبود تعامل با هیات رئیسه گفت: به طور کلی وجود هر گروهی به اسم هیات رئیسه، هیات نظاره‌گر، کنترل کننده و … در هر ارگان که افراد ذی صلاح و بدون منفعت کار مدیریت را کنترل کند، به طور صد درصد به نفع آن ارگان است. تا به حال کسی از تک‌روی خیری ندیده است. به طور کلی در فوتبال، والیبال، اداره دولتی و شرکت خصوصی، اگر چنین کنترلی بالای سر رئیس باشد، به احتمال زیاد سعی می‌کند مشورت کند و بهترین تصمیم را بگیرد.

وی ادامه داد: در نتیجه با وجود هیات رئیسه، رئیس و مدیریت به جای اینکه تک روی کند و به احتمال زیاد تصمیم اشتباه بگیرد، اقدام به مشورت گرفتن می‌کند. کاری هم به فدراسیون فوتبال ندارم. این یک حرکت خوب بوده که در اساسنامه گنجانده شده که اعضای هیات رئیسه، رئیس فدراسیون را در صورت خروج از مسیر قانونی خود، به طور موقت اخراج کند. گنجاندن این قبیل ماده‌ها به نفع ارگان‌هاست و گرنه باید ۴ سال متحمل کارهای اشتباه آن طرف باشند، بدون اینکه اهرمی برای برکناری وجود داشته باشد.

این عضو سابق کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال با اشاره به نتایج این تصمیم اظهار کرد: اینکه برکناری بر اثر سوء مدیریت بوده است یا خیر، من نمی‌دانم. آیا نفر و گروه بعدی این راه را ادامه نخواهد داد؟ گروه بعدی مشورت خواهد کرد؟ حتی اگر برای مساله مالی و فنی از بیرون کسی را بیاورند، خوب است اما ا اگر گروه و نفر بعدی بخواهد همین روند را طی کند، بهتر بود می گذاشتند همان قبلی بماند. این مهم است که آیا می‌خواهند حرکت تیمی، گروهی و تخصصی داشته باشند یا نفر جدید هم فقط در حدود پنج درصد از مدیر قبلی بهتر خواهد بود؟ در این صورت، تصمیم برای برکناری رئیس قبلی، دردی از فوتبال به هم ریخته ما – که مثلا مربی تیم ملی امید بعد از انجام بازی های مقدماتی قرارداد ندارد – دوا نخواهد کرد. الان نمی‌شود قضاوت کرد.

غفاری در واکنش به طرح مباحث جادوگری در دوره شهاب‌الدین عزیزی خادم و اظهارات دبیرکل فدراسیون مبنی بر حساسیت کمیته اخلاق فیفا در ارتباط با این موضوع گفت: در زمانی که در فدراسیون بودم، هیچ وقت درباره مساله جادوگری چیزی نشنیدم و احساس نکردم. الان هم نمی‌دانم واقعا وجود داشته است یا نه اما در فیفا و AFC به این مسائل می‌خندند. به حدی کوچک و پیش پا افتاده است که خود را در این حد پایین نمی آورند. به همین دلیل می‌گویم وقت با ارزش کارمندان خود را برای تحقیقات درباره چیزی که اصلا وجود خارجی ندارد تلف نمی‌کنند. اگر بندهای اساسنامه رعایت نشود و ساختارشکنی صورت بگیرد، در صورت اطلاع دادن به این ارگان‌ها، ورود می‌کنند. این نهادها به حدی مسائل روزمره و برنامه‌ریزی برای پیشرفت و بهبود فوتبال دارند که برای این مسائل وقت ندارند.

او درباره انتخاب میرشاد ماجدی به عنوان یک چهره فوتبالی به عنوان سرپرست فدراسیون و خوشبینی اهالی فوتبال به انتخاب فردی از بدنه این رشته تاکید کرد: قدر مسلم اگر یک کسی که اقتصاد و حسابداری خوانده باشد، رئیس بانک شود، امکان موفقیتش بسیار بیشتر از کسی است که شیمی یا فیزیک خوانده است. من شناخت دوری از ماجدی دارم. می‌دانم فوتبالیست بوده و یکی، دو بار پست مدیریتی داشته است. او صفر کیلومتر نیست. به نظرم بهتر از کسی است که فوتبال بازی نکرده و اگر سه توپ بگذاریم جلوی او نمی‌تواند تشخیص دهد کدام یکی مال بسکتبال، والیبال و فوتبال است. هیچ کدام از این ها را از الان نمی توانیم قضاوت کنیم که در این مدت کوتاه موفق خواهد بود یا خیر. در عین حال آدم نسبت به کسی که به مسائل شناخت دارد، خوش‌بین‌تر است تا کسی که به صورت صفر کیلومتر از وزارت دارایی آمده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=40232

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.