• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

عملکرد۹ ماهه شعب بانک کارآفرین ​بررسی شد

  • کد خبر : 35892
  • 28 دی 1400 - 14:14
عملکرد۹ ماهه شعب بانک کارآفرین ​بررسی شد

عملکرد ۹ ماهه سال جاری شعب با حضور اعضای هیات مدیره و با انتخاب شعب برتر فصل پاییز برگزار شد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، دکتر احمد بهاروندی رئیس مجمع و مدیرعامل بانک، با تقدیر از تلاش تمامی کارکنان در تحقق اهداف بانک، در خصوص محدودیت‌های موجود در ارائه تسهیلات گفت: سیاست کلان کشور در شرایط کنونی، سیاست انقباضی و جمع‌آوری پول از سطح جامعه است و افزایش فروش اوراق توسط دولت و کند شدن آهنگ رشد نقدینگی همگی بر این موضوع تأکید دارد.

وی تاکید کرد: متاثر از این سیاست انقباضی دولت که باعث بالا رفتن هزینه تمام شده پول شده است، تمرکز فعالیت بانک کارآفرین بر روی جذب منابع ارزان‌قیمت در بخش ریالی و در صورت رفع تحریم‌ها و ایجاد گشایش در فضای بین‌المللی، توسعه فعالیت ارزی خواهد بود.

بهاروندی افزود: شرایط انقباضی باعث می شود برخی بانکها وارد بازی جنگ نرخ شوند که برای کلیت فضای اقتصاد مناسب نیست و بهتر است بانکها در چارچوب های قبلی حرکت کنند تا منجر به فضای اقتصادی مثبتی شود.

وی تصریح کرد: فضای آتی اقتصاد نشان می دهد که عوامل بنیادی تورم زا به عنوان یکی از عوامل اثر گذاری به نفع کاهش نرخ ارز در حال حرکت است. موضوع مذاکرات نیز با توجه به فضای مثبتی که رسانه ها عنوان می کنند ممکن است تراکنش های بین المللی بانک ها را نیز روان تر کند.

مدیرعامل بانک کارآفرین اظهار داشت به همین جهت باید با رصد اخبار و شرایط بازار مترصد استفاده از فضا در زمان گشایش های اقتصادی باشیم و می توانیم در حوزه ارز شاهد اتفاق های مثبتی در بانک باشیم.

محمد خورسندی رییس هیات مدیره بانک با بیان این که پیشرفت و موفقیت اتفاقی نیست و اگر شعبه ای به اهداف تعیین شده رسیده است به علت برنامه ریزی دقیق است ،گفت:  باید روسای شعب نسبت به اتفاقات اطراف خود حساس باشند و با شناخت محیط اطراف خود به سمت ارائه محصولات و خدمات به مشتریان اقدام کنند.

در ادامه جلسه مجمع شعب، مهدی سیف علی شاهی عضو هیات مدیره بانک با تشکر از زحمات دکتر علی رضا صادقی در زمان تصدی پست معاونت بانکی ، ابراز امیدواری کرد که بعد از این نیز شاهد موفقیت های این معاونت باشیم.

وی برنامه عملیاتی را حاصل اهداف تعیین شده برای کل بانک خواند و افزود: آنچه اتفاق می افتد متاثر از سیاست گذاری ها، استراتژی ها و تصمیم گیری های کلان در کشور است و بانک باید آمادگی های لازم برای  انعطاف در مقابل هر نوع تصمیم گیری را داشته باشد تا حضور و عملکرد موثری در نظام بانکی داشته باشیم.

عضو هیات مدیره بانک با بیان این که در سال ۹۹ مازاد منابع داشتیم و توانستیم عملکرد خوبی را نیز ثبت کنیم گفت: در حال حاضر نیز نیازمند جذب منابع هستیم تا بتوانیم در شرایط مختلف عملکرد قابل قبولی را ثبت کنیم. به همین جهت  همکاران شعب باید همواره  با رصد آمار  و ارقام در هر مقطعی سعی در بهبود اوضاع داشته باشند.

سیف علی شاهی با اشاره به توقف روند تسهیلات دهی بانک با توجه به الزامات بانک مرکزی تاکید کرد: این روال به معنای به صفر رسیدن این روند نیست، این روال ممکن است مشتریان اعتباری را کاهش دهد اما باید بدانیم که مشتریانی که از ما خدمات مالی و بانکی می گیرند ارزشمندترین مشتریان هستند، باید به فکر رفع نیازهای آنها باشیم.

ناصر صنعتی نژاد دیگر عضو هیات مدیره بانک نیز با اشاره به گزارش عملکرد نه ماهه شعب، از عملکرد شعبی که بالاتر از حد انتظار بانک بودند تشکر کرد و گفت: تنها رشد در شاخص‌ها نباید ملاک ارزیابی شعب قرار گیرد و می‌بایست عملکرد هر شعبه با پتانسیل موجود در آن منطقه (سرانه شعب بانک‌های خصوصی) مقایسه شود.

باید متناسب با نوع مشتری، محصول جدید ارائه دهیم

سهراب صادقی معاون امور بانکی نیز  در این جلسه با بیان اینکه مدیریت های ستادی می توانند در  بازاریابی به کمک شعب بیایند گفت: یکی از نقص های امروزمان نداشتن مطالعات و تحقیقات بازار است باید همانطور که به ریز می دانیم منابع و مصارفمان در چه بخش هایی مصرف شده است از بازار و نیازهای بازار هم نیز اطلاعات داشته باشیم.

وی همچنین به افزایش ارتباط شعب با مشتریان تأکید و افزود: رفتار مشتریان در دریافت خدمات مالی باید رصد شود تا از این طریق بتوان نیازهای مختلف در حوزه خدمات مالی مشتری را در بانک کارآفرین مرتفع کرد.

صادقی با اشاره به نرخ سود بالایی که برخی از بانک‌ها برای جذب مشتری ارائه می کند، ادادمه داد: بانک کارآفرین همواره از این موارد پرهیز کرده و شعب می‌توانند با استفاده از طرح‌های در نظر گرفته‌شده مانند طرح باران به جذب منابع و حفظ مشتریان و ارائه خدمات به آن‌ها اقدام کنند .

کاهش NPL بانک به ۳درصد

دکتر مسلم بمان پور مدیر طرح و توسعه بانک در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد شعب در۹ماهه سال جاری به تشریح کلیات و آخرین تغییرات ایجاد شده در برنامه عملیاتی شعب نسبت به دوره گذشته پرداخت.

وی تصریح کرد: در دوره پاییز ۱۴۰۰ هدف‌گذاری شاخص سپرده ارزش و سرانه شاخص‌ها در دستور کار قرار گرفته و شاخص تمرکز از برنامه عملیاتی شعب حذف شده است. همچنین در شاخص تسهیلات بنا به برخی ملاحظات و الزامات نظارتی بانک مرکزی، مانده ۲۰ آبان ۱۴۰۰ملاک پایش عملکرد شعب قرار گرفت.

وی افزود: در همین راستا وزن اهمیت شاخص تسهیلات کاهش یافته و به دلیل اهمیت بالای جذب منابع در دوره حاضر به شاخص منابع اضافه شد. همچنین در دوره مورد بررسی، مدل امتیازی مطالبات غیرجاری نیز بهبود یافت.

بمان پور با ارائه نمای کلی از عملکرد بانک در هریک از شاخص‌های منابع (بدون هزینه، کم‌هزینه و گران‌قیمت)، مصارف، ضمانت­نامه­ ها، مطالبات غیر جاری و فعالیت­های ارزی،به تحقق ۶۹درصدی منابع، ۱۱۸ درصدی تسهیلات، ۸۱درصدی ضمانت‌نامه ریالی، ۷- درصدی مطالبات غیر جاری و ۴۴ درصدی فعالیت ارزی(بدون لحاظ مجموع فعالیتهای مدیریت عملیات ارزی) در نه ماهه سال ۱۴۰۰اشاره کرد.

طبق گفته مدیر طرح و توسعه، با افزایش میزان مانده تسهیلات ، NPL بانک به ۳ درصد کاهش یافته است.

پس از تشریح عملکرد شعب در حوزه فعالیت ارزی توسط دبیر مجمع، حسنعلی حسینی مدیر عملیات ارزی به ارائه جزئیات عملکرد مدیریت متبوع خود پرداخت.

به گفته وی بخشی از فعالیت ارزی بانک در عملکرد شعب دیده نشده است و با احتساب فعالیت ارزی مدیریت عملیات ارزی میزان دستیابی به اهداف این حوزه در کل بانک نزدیک به ۸۰ درصد است.  البته تعداد شعب فعال در این حوزه نسبت به سال قبل رشد داشته و هم‌اکنون تقریبا ۷۰درصد شعب بانک فعالیت ارزی دارند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=35892

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.