• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

عرضه خودرو وارداتی از بورس حذف شد/ نرخ ارز بازار مبادله‌ای برای عرضه‌کنندگان منصفانه است/ نمی‌توان اجازه فروش سهام عدالت را داد

  • کد خبر : 65468
  • 08 اسفند 1401 - 13:28
عرضه خودرو وارداتی از بورس حذف شد/ نرخ ارز بازار مبادله‌ای برای عرضه‌کنندگان منصفانه است/ نمی‌توان اجازه فروش سهام عدالت را داد

رییس سازمان بورس اظهار داشت: طبق مصوبه هیات دولت قرار بر این شد که عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه انجام شود و عرضه از سمت بورس به سمت بازار برود.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از ایلنا، مجید عشقی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه افزایش دامنه نوسان ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: افزایش تدریجی دامنه نوسان بورس از سال گذشته آغاز شد و در سال جاری ادامه داشت و براساس گزارش‌های شرکت‌ها درباره ادامه افزایش دامنه تصمیم می‌گیریم. 

وی ادامه داد:  پله بعدی افزایش دامنه بورس همزمان با تغییر طبقات شرکت‌ها و اصلاح تابلو‌های بازار خواهد بود و متناسب با اصلاح تابلوها افزایش دامنه نوسان بورس اجرا می‌شود و در سال آینده در این باره تصمیم می‌گیریم.

رییس سازمان بورس درباره تصمیم‌گیری تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در بودجه ١۴٠٢ گفت: در خصوص بودجه رایزنی‌ها در کمیسیون تلفیق انجام شده اما در نهایت به این نتیجه رسیده شد که تعیین نرخ برعهده خود دولت و این موضوع از احکام بودجه حذف شد و تعیین نرخ با تصمیم دولت با در نظر گرفتن شرایط بازار و شرایط بازارهای جهانی خواهد بود اما هنوز عدد نرخ خوراک نهایی نشده است البته به طور قطع نرخ ٧ هزار تومان نخواهد بود. 

عشقی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره اثرگذاری افزایش نرخ دلار در افزایش شاخص در چند روز گذشته اظهار داشت: بازار سهام همواره با یک فاصله‌ای به برخی از متغیرهای بنیادین واکنش نشان می‌دهد و نرخ ارز بر روی فروش داخلی و صادرات شرکت‌های بورسی اثر گذاشته‌ است و نرخ ارز شرکت‌های پتروشیمی و فلزی در بازار مبادله‌ای کشف می‌شود و به فروش می‌رود که این نرخ به نفع شرکت‌های بورسی است. 

وی در پاسخ به سوال ایلنا با بیان اینکه فاصله بین نرخ حواله‌ای و کشف شده در مرکز مبادله با نرخ ارز بازار آزاد بسیار فاصله دارد و همین شده شرکت‌ها تمایلی به قیمت‌ کشف شده در مرکز مبادله نداشته باشند، گفت: فروش ارز به شرکت‌ها شرایط خود را دارد و ارزی که که در سامانه نیما عرضه می‌شود با ارز اسکناس متفاوت است و قیمت‌ها در بازار مبادله براساس عرضه و تقاضا کشف می‌شود و اما این نرخ منصفانه است و به طور قطع شرایط را برای شرکت‌ها بهتر می‌کند.

رییس سازمان بورس همچنین درباره عرضه خودروهای وارداتی در بورس تاکید کرد: طبق مصوبه هیات دولت قرار بر این شد که عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه انجام شود و عرضه از سمت بورس به سمت بازار برود.

وی همچنین درباره آزادسازی مابقی سهام عدالت و متوقف شدن نماد آنها در بازار سرمایه اظهار داشت: درباره سهام عدالت آزادسازی صورت گرفته است یعنی دیگر سهام در وثیقه دولت نیست و سهامداران می‌توانند در مجامع شرکت کنند و سود سهام به طور مستقیم به سهامداران می‌رسد.

رییس سازمان بورس تاکید کرد: طبیعتا نمی‌توان به این حجم از سهام عدالت اجازه فروش داد و از نظر عملیاتی هم فروش این حجم سهام مشکل ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: درباره برگزاری مجامع تصمیم در اختیار سازمان بورس نیست و اما راهکاری که در شورای عالی بورس داده‌ایم این است که مجامع به صورت الکترونیکی برگزار شود و در این صورت دیگر مجامع با یک یا دو درصد سهامداران برگزار نمی‌شود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=65468

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.