• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

عرضه انرژی به صنایع ۴.۵ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 5139
  • 03 دی 1399 - 9:39
عرضه انرژی به صنایع ۴.۵ درصد افزایش یافت

وزیر نیرو با اشاره به تحقق برنامه مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در هزینه‌های احداث نیروگاه‌ها و افزایش میزان عرضه انرژی به بخش‌های تولیدی کشور گفت: در ۶ ماه اول سال جاری، عرضه انرژی به صنایع نسبت مدت مشابه سال قبل، به طور متوسط حدود ۴.۵ درصد افزایش داشته که برای صنایع بزرگ تا ۱۲ درصد هم بوده تا سال جهش تولید یک مفهوم عملی و قابل اندازه‌گیری در مقایسه با سال قبل خود باشد.

به گزارش رویداد خبر رضا اردکانیان امروز در آئین بهره‌برداری از طرح‌های صنعت آب و برق استان‌های تهران و گیلان در سی و سومین هفته پویش #هر هفته الف ب_ایران با بیان اینکه وزارت نیرو صرفا یک خط‌نگهدار، هماهنگ کننده و در برخی مواقع یک سخنگو برای این جمع وسیع و اراده‌های استوار و محکم بوده است.

وزیر نیرو با اشاره به تلاش دشمنان در به زانو درآوردن کشور در شرایط تحریمی و اعمال تحریم‌های ظالمانه و همچنین القای ناامیدی در داخل گفت: با طراحی این پویش به کمک همدیگر بیش از هر چیز نشان دادیم که در جمع فعال در این عرصه توانایی اهداف و برنامه‌ها در یک برنامه‌ریزی شش ماهه و بعد از آن،  یک ساله وجود دارد.

اردکانیان افزود: همتی که در این مجموعه نمایان و ابراز شد، مسوولان کشور، گروه‌های مرجع، معتمدان مردم و در راس همه این‌ها، مقام معظم رهبری را هم به این نقطه رساند که می‌بایست این لشگر بزرگ دلگرم‌تر به کار خود ادامه دهند.

وزیر نیرو با اشاره به تحقق اهداف پویش #هر هفته الف ب_ایران ادامه داد: همه به درستی در این زمینه دریافتند که باید موجب دلگرمی هر چه بیشتر دست‌اندرکاران این پویش شوند نه فقط به منظور عبور ایمن کشور از این برهه زمانی که با آبرومندی سپری شد و روسیاهی آن بر چهره کسانی ماند که در حال ترک مناصب و موقعیت‌های خودشان هستند، بلکه این پویش سرمایه‌ای برای کشور خواهد بود.

وی گفت: طبیعتا مدیریت وزارت نیرو هم در این مجموعه، نقشی برای تدارک شرایط داشت. موفق شدیم به اتکای مجموعه برنامه‌ریزی‌ها،  اصلی‌ترین دستاورد خودمان را افزایش سطح اعتماد عمومی مردم قرار دهیم.

اردکانیان همچنین گفت: بیش از ۳۵۰۰ تن از همکاران ما بویژه در رده‌های مدیریتی با اختیار قانونی دستگاه‌های اجرایی  بازنشسته شده‌اند که تا پایان دولت تدبیر و امید این تعداد به حدود ۵۰۰۰ نفر خواهد رسید.

وزیر نیرو ریشه اصلی این خیزش را پویش #هر هفته الف ب_ایران دانست و اظهار کرد: این پویش موجب شد که بیشتر به اندازه‌ها و ظرفیت‌های خودمان در داخل کشور در صنعت آب و برق توجه کنیم که صرفا شامل همکاران در وزارت نیرو نیست.

اردکانیان گفت: نتیجه این مشارکت این بود که امسال توانستیم پویشی بزرگ‌تر با ۲۵۰ پروژه را اعلام کنیم که تا کنون با احتساب طرح‌های هفته سی و سوم در استان‌های تهران و گیلان، در مجموع ۱۷۶ پروژه ساخت و سازی و ساز و کاری با سرمایه‌گذاری بیش از ۵۱ هزار میلیارد تومان به افتتاح رسیده که این مسیر هفته به هفته ادامه خواهد داشت‌.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امسال دولت در همه عرصه‌ها، فعالانه کار می‌کند که حضور رئیس جمهوری در برنامه‌های افتتاح نشانه‌ای از آن است.

اردکانیان افزود: در خانواده بزرگ آب و برق، اصلاحات ساختاری در حال انجام است؛ اصلاحاتی که زمان انجام آن سال آخر فعالیت دولت با پشت سر گذاشتن آزمون و خطاها است.
وی همچنین بر نقش و سهم رسانه‌ها تاکید و از تلاش‌های آنها در سال‌های اخیر بویژه در همراهی با پویش #هر هفته الف ب_ایران تقدیر کرد.

وزیر نیرو با بیان اینکه برای اولین بار به جای اینکه ۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه برای عبور از اوج بار احداث کنیم توانستیم رشد مصرف ۵.۲ درصدی ۱۰ سال قبل را به یک درصد برسانیم و در این راستا توانستیم سرمایه‌گذاری وسیعی در عرصه‌های دیگر برق به کار ببریم همزمان موفق شدیم انرژی بیشتری به بخش‌های تولیدی عرضه کنیم.

همچنین در این مراسم محسنی بندپی – استاندار تهران اظهار کرد: آنچه ما در پویش هر هفته الف به ایران شاهد آن بودیم مجموعه‌ای از ساخت‌وسازها، سازوکارها، همراهی‌ها و دلگرمی‌های چند هزار ساعته بود که پشت این واژه‌ها برنامه‌های استراتژیک، اقدام‌ها و عمل‌ها نهفته است.

وی با بیان این‌که ما تنها گوشه‌ای از این اقدامات را شاهد بودیم، بیان کرد: این اقدامات نشان‌دهنده این است که ما در شرایط سخت و در زمانی که کشور تحت تحریم ظالمانه دشمن قرار دارد و منابع مالی و داخلی نیز حداقل است، اما می‌توانیم با عزم و اراده و برنامه اقدامات خوبی را رقم بزنیم.

به گفته استاندار تهران آنچه در صنعت آب و برق به عنوان رکن مهم اهداف توسعه‌ای کشور است در دولت دوازدهم با مدیریت وزیر نیرو در جمهوری اسلامی ایران تحقق پیدا کرده که ما باید قدردان و شکرگذار این مساله باشیم.

انتهای پیام

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=5139

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.