• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

عادات خواب ما در طول همه‌گیری کرونا چگونه تغییر کرد؟

  • کد خبر : 57563
  • 12 آبان 1401 - 11:26
عادات خواب ما در طول همه‌گیری کرونا چگونه تغییر کرد؟

از زمان همه‌گیری کرونا مردم سراسر جهان سلامتی و تندرستی خود را بیش از پیش در اولویت قرار دادند که بخش بزرگی از آن شامل آگاهی از فواید خواب و تاثیر آن بر سلامتی می‌شود. خواب در واقع یک سیستم بازنشانی موثر برای بدن و ذهن است و باعث تقویت سلامت فیزیکی و روانی می‌شود و به شما کمک می‌کند تا کارهایی را که نیاز به تمرکز طولانی مدت دارند را بهتر انجام دهید. با توجه به تأثیری که این بیماری همه‌گیر بر عادات روزانه ما داشته است، بررسی تاثیر آن در عادت خوابیدن نیز اهمیت به‌سزایی پیدا می‌کند. در تحقیقاتی که براساس الگوی خواب کاربران اپلیکیشن Samsung Health جمع‌آوری شده، مدت زمان و بازدهی خواب افراد از زمان شروع همه‌گیری کرونا بررسی و تحلیل شده است. در ادامه می‌توانید خلاصه‌ای از این گزارش را بخوانید.

مدت زمان خواب در مقابل بازدهی آن

وقتی صحبت از خواب به میان می‌آید، طولانی‌تر بودن آن لزوماً به معنای کیفیت بهتر نیست. برای درک بهتر تحلیل مذکور، بهتر است به تفاوت «زمان خواب» و «بازدهی خواب» بپردازیم. مدت زمان خواب در واقع به مقدار زمانی که برای خوابیدن تلاش می‌کنید اشاره دارد و بازدهی خواب، درصدی از زمان را که خواب هستید، اندازه‌ می‌گیرد. ظاهرا هیچ ارتباط مستقیمی بین مدت زمان و بازدهی خواب وجود ندارد. در واقع با وجود اینکه جمعیت تمام کشورها قبل از این بیماری به طور متوسط از مدت زمان خواب طولانی‌تری برخوردار بودند، ما با کاهش کلی بازدهی خواب مواجه شدیم. به علاوه، این نتایج بر اساس جنسیت متفاوت است. در حالی که هم مردان و هم زنان در مقایسه با قبل از همه‌گیری بیشتر استراحت می‌کنند، مردان نه تنها افزایش طولانی‌تری در مدت زمان خواب دارند، بلکه دچار کاهش بازدهی بیشتری در خواب نسبت به زنان هم شده‌اند.

عامل دیگری که نتایج جالبی ارائه می‌دهد سن است. در حالی که این همه‌گیری مدت زمان خواب را در تمام گروه‌های سنی طولانی‌تر کرده است، افزایش سن باعث کاهش بازدهی خواب شده است. یک استثنا هم به‌وجود آمد و آن اینکه افراد بین ۲۹ تا ۳۰ سال در واقع با جهش بازدهی خواب مواجه شدند. همچنین، این گروه سنی تنها گروهی بود که هم از نظر مدت زمان و هم از نظر بازدهی افزایش معنا‌داری داشت.

تاثیر و نحوه تغییر عادات خواب در کشورهای مختلف

ما در ۱۶ کشور که در آن افراد بیشترین استفاده را از Samsung Health دارند، بررسی عمیقی انجام دادیم تا ببینیم که چگونه روند عادات خواب در هر منطقه متفاوت است. با وجود اینکه در هر ۱۶ کشور شاهد افزایش طول مدت خواب بودیم تأثیر آن بر بازدهی خواب متفاوت بود. این تغییرات را که بسته به هر کشور متفاوت است، می‌توان به شرح زیر مشاهده کرد:

  • در فرانسه چه قبل و چه بعد از همه‌گیری کرونا علی‌رغم اینکه طولانی‌ترین مدت زمان خواب را در مقایسه با دیگر کشورها داشتند، بازدهی یا کارآیی آن کاهش داشته است.
  • کاربران کره‌‌جنوبی یکی از بزرگترین افزایش‌ها را در خصوص مدت زمان خواب و کارایی آن در طول این همه‌گیری ثبت کردند، اما همچنان زیر میانگین جهانی باقی ماندند.
  • ایالات متحده بیشترین کاهش بازدهی خواب را در بین این ۱۶ کشور ثبت کرد.
  • آلمان در حالی که قبل از شیوع این بیماری، بالاترین امتیاز را در بازدهی خواب جهانی داشت، بعد از آن شاهد یکی از قابل توجه‌ترین کاهش‌ها در این زمینه بوده است.
  • آرژانتین بالاترین بازدهی خواب را پس از شروع همه‌گیری به ثبت رسانده است.
  • قبل از همه‌گیری اندونزی کشوری با کمترین بازدهی خواب بود، اما این عنوان اکنون متعلق به ویتنام است. علاوه بر این، از میان این ۱۶ کشور مورد مطالعه، اندونزی بالاترین افزایش بازدهی خواب را نسبت به قبل از همه‌گیری داشته است.
  • اندونزی همچنین پس از شروع همه‌گیری، به‌طور میانگین ۱۱ دقیقه تأخیر در زمان بیدار شدن داشت. این منطقه قبل از کرونا اولین زمان‌های بیدار شدن را ثبت می‌کرد و پس از همه‌گیری در این زمینه همچنان در رتبه اول باقی ‌مانده.
  • مکزیک بیشترین تغییر را در زمان بیدار شدن و خواب داشته است. زمان رفتن به تخت‌خواب به طور متوسط ۱۱ دقیقه تغییر کرد و در خصوص زمان بیدار شدن ۱۷ دقیقه تاخیر را ثبت کرد.

افزایش کیفیت خواب

اغلب گفته می‌شود که خواب سالم برای بزرگسالان به طور متوسط ۸ ساعت در طول شب است ( بین ۷ تا ۹ ساعت بر اساس توصیه بنیاد ملی خواب ). با این حال، همانطور که نتایج نشان می‌دهد، کیفیت خواب نیز ممکن است عامل مهمی باشد که باید در نظر گرفت. علاوه بر این‌ها مجهز بودن سری گلکسی واچ ۴ و ۵ سامسونگ به حسگری مانند BioActive که مشخصات قابل توجهی چون ضربان قلب، سطح اکسیژن و سطح استرس را ارائه می‌دهد و همچنین حسگر دما که در سری گلکسی واچ ۵ به تازگی معرفی شده است و با استفاده از فناوری مادون قرمز دمای محیط را محاسبه می‌کند، باعث شده که کاربران درک عمیق و مفیدی از وضعیت سلامت خود به خصوص در زمینه خواب به‌دست آورند. قابلیت نظارت بر خواب سری گلکسی واچ یکی از راه‌هایی است که می‌توانیم الگوهای خواب خود را بهتر درک کنیم و مطمئن شویم که خواب شبانه بهتری داریم.

تی‌ام‌رو، مدیرعامل بخش تجربه موبایل سامسونگ در زمان معرفی سری جدید گلکسی Watch5 این شرکت از تلاش‌های سامسونگ برای دسترسی هر چه بیشتر کاربران گلکسی واچ به ابزارها، داده‌ها و منابع‌ مورد نیاز برای درک و نظارت بر میزان سلامتی خود خبر داد.   

بسیاری از کاربران گلکسی نیز از این مزایا استفاده می‌کنند، به طوری که ۵۰ درصد از کاربران گلکسی واچ سامسونگ، حداقل یک بار در هفته خواب خود را پیگیری می‌کنند. از این تعداد، ۴۰ درصد، این کار را بیش از سه بار در هفته انجام می‌دهند. برای اینکه خواب خود را بهتر مدیریت کنید، به این نکات برای استفاده از سری گلکسی واچ سامسونگ نگاهی بیندازید و برخی از آنها را در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خواب شبانه آرامی دارید.

  • بر الگوی خواب خود نظارت داشته باشید: ویژگی Sleep Score اطلاعات دقیقی را در مورد زمان ورود به خواب عمیق، خواب REM و نحوه تغییر زمان خواب و بیداری در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • کیفیت خواب خود را بهتر درک کنید: با نظارت بر سطح اکسیژن خون و تشخیص خروپف، می‌توانید در مورد الگوهای خواب خود و همچنین سلامت کلی خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.
  • یک برنامه تمرین خواب را امتحان کنید: با ویژگی Sleep Coaching، یک برنامه راهنمای خواب مناسب بر اساس عادات واقعی خود دریافت می‌کنید، که توسط یکی از هشت حیوان نمادین اختصاصی خواب ارائه شده است تا به شما در درک و بهبود خواب خود کمک کند.
  • یک محیط خواب ایده‌آل تنظیم کنید: با توجه به اینکه محل خواب شما به اندازه چگونگی آن مهم است، برای اطمینان از اینکه محیط برای استراحت ایده‌آل است، یک تنظیم خودکار روی کنترل دما و نور در خانه خود اضافه کنید. همچنین قابلیت تشخیص سقوط سری ۵ این ساعت‌ها به شما این اطمینان را می‌دهد که در صورت افتادن از تخت‌خواب با شماره‌ فوریت‌های تعیین شده تماس حاصل کند.

گلکسی‌ Watch5 و Watch5 Pro جدیدترین مدل از ساعت‌های هوشمند واچ سامسونگ است که به تازگی معرفی شده‌اند تا عادات سلامتی و تندرستی کاربران خود را با اطلاعات بصری، ویژگی‌های پیشرفته و قابلیت‌هایی قدرتمندتر شکل دهند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=57563

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.