• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

ظرفیت سنجی شهرستان‌ها برای ایجاد شغل

  • کد خبر : 32199
  • 20 آذر 1400 - 8:57
ظرفیت سنجی شهرستان‌ها برای ایجاد شغل

وزیر صمت گفت: تا پایان سال میزان شغل مورد نیاز در هر شهرستان مشخص می‌شود.

به گزارش رویداد خبر به نقل از شاتا سید رضا فاطمی امین که به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور در بروجرد حضور پیدا کرده بود در شورای اداری شهرستان پس از شنیدن مشکلات و مطالبات نمایندگان اقشار مختلف و برخی واحد‌های تولیدی اظهار کرد: یکی از وظایف ما شنیدن مسایل و مشکلات و انعکاس آن به وزارت‌خانه ‌های مربوطه و رییس جمهور است.
وی افزود: نماینده ما در خصوص واحد‌های تولیدی رییس سازمان صمت است و اگر در استان موضوع حل و فصل نشده موارد را به ما اطلاع دهند.
وزیر صمت گفت: موضوع آب در حال حاضر مربوط به همه کشور است.
فاطمی امین با اشاره به اینکه نباید انتظار داشت همه مشکلات یک شبه حل شود، اظهار کرد: یکی از اولویت های ما رفع مشکلات بیکاری است و بر همین اساس در حال بررسی مشکلات و ظرفیت های هر شهرستان هستیم.
وی گفت: تا پایان سال جاری مشخص می‌شود که چهار سال آینده چه تعداد شغل برای هر شهرستان نیاز است.
وزیر صمت بیان کرد: برای تحقق این امر با نمایندگان و فرمانداری ‌ها مشورت خواهیم داشت،پس از جمع بندی البته پاسخگو هم خواهیم بود.
فاطمی امین تاکید کرد: با توجه به اینکه یکی از مهمترین موضوعات اشتغال است، زیرا معتقدیم با رفع مشکل بیکاری بسیاری از آسیب‌های امنیتی، اجتماعی و فرهنگی رفع میشود.
وی با اشاره به وجود دلال بازی در حوزه محصولات کشاورزی گفت: به منظور رفع این مشکل کشاورزی قراردادی که بیشتر در حوزه زراعت است تاثیر گذار است.
وزیر صمت گفت: اما صادرات محصولات کشاورزی و دیگر بخش‌ها جزو‌ برنامه‌های اصلی ما است،
باید زمینه های صادرات را در همه حوزه ‌ها ازجمله کشاورزی دنبال کنیم.به گزارش شاتا، سید رضا فاطمی امین روز جمعه در ملاقات مردمی که در محل فرمانداری بروجرد برگزار شد افزود: زمینه صادرات محصولات کشاورزی تسهیل خواهد شد و با این اقدام گام‌هایی در راستای رونق تولید برداشته خواهد شد.

وی اظهار داشت: موضوع آب مسئله همه کشور است و در استان لرستان که مخزن آب است نباید مشکل کمبود آب وجود داشته باشد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: مشکلات، کمبودها و مسائل کشور متعدد است باید اولویت‌بندی شود و تلاش می‌کنیم که مشکلات حل شود.

فاطمی امین افزود: دولت برای کسانی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند کمک‌های خوبی در نظر گرفته است. در وزارت صمت برنامه‌ریزی‌های لازم برای ایجاد اشتغال انجام شده است و بر همین اساس در هر شهرستان ظرفیت‌های اشتغال بررسی خواهد شد.

فاطمی امین افزود : بیکاری یکی از مهمترین مسائل کشور است و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی با ایجاد اشتغال رفع می‌شود و تا پایان سال یک برنامه برای ایجاد اشتغال با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی تدوین می‌شود.
در این دیدار شهروندان بروجردی مشکلات خود را با وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان نماینده رییس جمهور مطرح کردند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=32199

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.