• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

ظرفیت تولید ۹۵ درصد از نیازمندی‌های خودرو را داریم

  • کد خبر : 27364
  • 27 مهر 1400 - 12:05
ظرفیت تولید ۹۵ درصد از نیازمندی‌های خودرو را داریم

مدیرعامل ایدرو گفت:‌ صنعت خودرو در کشور به نوعی نهادینه شده که ظرفیت تولید ۹۵ درصد از نیازمندی‌های خود را داریم.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از ایلنا، محسن صالحی‌نیا در پنجمین نشست میز ساخت داخل قطعات خودرو اظهار کرد: اهداف وزارت صمت در حوزه خودرو در مرحله ویرایش‌های نهایی است و پس از تدوین منتشر خواهد شد. برنامه‌هایی که از نظر افزایش تولید و … وجود دارد نشان دهنده عزم وزارتخانه برای برنامه‌های کلان تدوین شده است.

وی افزود: شرایط اقتصادی سه سال اخیر نتیجه اقدامات انجام نشده را بیشتر نمایان کرد اگر وضعیت اقتصادی به این شکل نبود ممکن بود کمی جلوتر باشیم اما مسلما به دلیل اقدامات انجام نشده به مشکل برمی‌خوردیم.

مدیرعامل ایدرو در ادامه گفت:‌ صنعت خودرو در کشور به نوعی نهادینه شده که ظرفیت تولید ۹۵ درصد از نیازمندی‌های خود را داریم نگرانی‌هایی از طرف تولیدکنندگان و قطعه سازان وجود دارد که در صورت بهبود وضعیت اقتصادی سیاست‌های کلان در این حوزه تغییر کند ما این اطمینان را می‌دهیم که به خاطر ماهیت این سیاست‌ها و عزم سیاست گذار این رویه‌ها کمرنگ نمی‌شود. یعنی وقتی از افزایش تولید صحبت می‌شود یعنی این حرکت مستمر خواهد بود.

وی در ادامه بیان کرد: ما به دنبال آن هستیم که بهترین شرایط را برای خودروسازان و تولیدکنندگان ایجاد کنیم حداقل این شرایط تولید بدون زیان است این موضوع یکی از اصلی‌ترین پروژه‌های ما است.

مدیرعامل ایدور در پایان گفت: در مجموع چهار میز ساخت داخل قطعات خودرو ۱۵۴ قطعه پروژه با ارزش چهار هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان و کاهش ارزبری سالانه ۳۴۱ میلیون یورو در تیراژ انبوه داخلی‌سازی شده است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=27364

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.