• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

ظرفیت تولید فرش صنعتی در کشور بیش از ۲.۵ برابر شد

  • کد خبر : 15761
  • 07 خرداد 1400 - 22:29
ظرفیت تولید فرش صنعتی در کشور بیش از ۲.۵ برابر شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید فرش صنعتی در کشور طی ۱۰ سال گذشته با ۲.۵ برابر افزایش از ۵۲ میلیون مترمربع به ۱۴۲ میلیون مترمربع رسیده است.

به گزارش رویداد خبر ، علیرضا رزم حسینی روز جمعه در بازدید از شرکت تولیدی فرش صنعتی افشار زرینه و ستاره افشار میاندوآب‌ با بیان اینکه فرش ماشینی یک کالای کاملا صادرات محور و بومی است، اظهار داشت:  حدود هزار واحد صنعتی در این زمینه در کشور وجود دارد که در سه شیفت کاری هم اکنون فعالیت کرده و زمینه اشتغال خوبی را در کشور فراهم کرده اند.

وی با بیان اینکه همه این واحدها تولیدات خود را صادر هم می‌کنند، افزود: صادرات فرش در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن ۲۶ درصد افزایش داشت.

وی با اشاره به دغدغه های کارآفرینان و فعالان فرش صنعتی در رابطه با رفع تعهدات ارزی نیز گفت: پس از آبان ماه سال گذشته در راستای مصوبات وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین ستاد اقتصادی، کلیه صادر کنندگان که تعهد ارزی و یا پرونده قضایی تا سال ۱۳۹۷ داشتند، مقرر شد از محل واردات و صادرات خود، واردات انجام دهند و یا به دیگران واگذار کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اگر مشکلی هم وجود داشت باید حل شود، گفت: در طول ۶ ماهی که در وزارت صمت هستم بخشنامه‌ای صادر نشده که مانعی در این زمینه ایجاد کند و اگر هم صادر شده در جهت رفع موانع تولید بوده است.

رزم حسینی با بیان اینکه با حل شدن مشکل قضایی، اکنون صادر کنندگان به وارد کننده مواد اولیه تبدیل شده و صادرات آنان افزایش یافته است، اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت مدافع صادر کنندگان است و مسوولیت تجارت خارجی برعهده این وزارتخانه است.

وی تاکید کرد: در گذشته به علت تحریم‌ها و فشارهای وارده، بانک مرکزی به تشخیص خود بخشنامه‌ هایی را صادر کرده ولی از زمانی که این مسوولیت را پذیرفتم این روند با همکاری متقابل متوقف شده و به امر صادرات کمک زیادی شده است.

وی با اشاره به فعالیت شهرک صنعتی شهید باکری میاندوآب‌، گفت: این شهرک به عنوان یکی از شهرک‌های آباد کشور محسوب می شود که همه واحدها در آن فعال بوده و با توجه به اینکه ظرفیت توسعه ای آن تکمیل شده، مقرر شد توسعه‌ آن به مساحت ۵۰ هکتار آغاز شود.

وی بیان کرد: از سوی وزارت صمت این آمادگی وجود دارد تا در هر شهری که درصدد راه‌اندازی شهرک صنعتی است، مساحت آن بیش از هزار هکتار با فراهم کردن زیرساخت‌های آن در دستور کار قرار گیرد تا در آینده گرفتار مشکل تامین زمین نباشند.

رزم حسینی افزود: صادرات فرش در ایران به عنوان هنر و نقاشی دیرینه ایرانیان روز به روز در حال گسترش و افزایش است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی در حوزه صنایع و معادن پیشرفت قابل توجهی دارد، اظهار داشت: میاندوآب نیز در عرصه تولید صنعت فرش فعال و حرف های زیادی برای گفتن دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفری ۲ روزه میهمان فعالان اقتصادی و تولیدی آذربایجان غربی است.

بازدید از پایانه مرزی تمرچین، جلسه با کولبران، بازدید از معدن زرشوران تکاب و چندین واحد صنعتی در شهرستان‌های نقده، مهاباد، میاندوآب و بوکان از برنامه‌های روز نخست سفر وزیر صنعت به آذربایجان‌غربی است.

در ادامه سفر و در روز دوم، وزیر صنعت در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی شرکت خواهد کرد و مشکلات فعالان اقتصادی این استان را خواهد شنید.

در میاندوآب چهار واحد تولیدی فرش صنعتی با اشتغال‌زایی ۱۲۴ نفر وجود دارد که میزان ظرفیت اسمی تولید سالانه آنها ۵۴۰ هزار متر مربع در سال است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=15761

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.