• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

ظرفیت تولید برق در نیروگاه بوشهر به سه برابر افزایش خواهد یافت

  • کد خبر : 26456
  • 16 مهر 1400 - 17:07
ظرفیت تولید برق در نیروگاه بوشهر به سه برابر افزایش خواهد یافت

رویداد خبر – رئیس جمهور پس از بازدید از بخشهای مختلف نیروگاه اتمی بوشهر و فازهای در حال توسعه آن در جمع خبرنگاران گفت: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران، بهره برداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است و از آن کوتاه نخواهیم آمد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، افزود: دست یافتن به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در منطقه مستلزم برنامه ریزی های عالمانه و هدفمند برای پیشبرد پایدار صنعت هسته ای مطابق با آخرین استانداردهای بین المللی است.

رئیسی افزود: دانش هسته‌ای در آینده، توسعه علمی و پیشرفت شگرف کشورها را رقم خواهد زد و ما نباید از کاروان حرکت علمی جهان عقب بمانیم. رشد و توسعه معنادار دانش هسته ای، ارتقای سطح سایر فناوری ها و فنون را به دنبال خواهد داشت.

رئیس جمهور پس از بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر، گفت: خوشحالیم که نیروگاه بوشهر با نهایت ظرفیت اسمی خود در حال بهره برداری است و هزار مگاوات برق تولید می کند و این میزان، در فازهای توسعه ای آن، به سه برابر افزایش خواهد یافت و در عین حال، سازمان انرژی اتمی ماموریت دارد که ظرفیت تولید برق کشور را به ده هزار مگاوات برساند.

رئیسی افزود: تامین بخشی از آب بوشهر از طریق آب شیرین کن هسته ای هم یکی دیگر از ماموریت‌هایی است که از این سازمان انتظار داریم.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=26456

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.