• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
3

ظرفیت بارگیری میعانات گازی پارس جنوبی افزایش می‌یابد

  • کد خبر : 30421
  • 30 آبان 1400 - 21:06
ظرفیت بارگیری میعانات گازی پارس جنوبی افزایش می‌یابد

مجری فاز ۱۹ پارس جنوبی از بارگیری نخستین محموله یک‌میلیون بشکه‌ای میعانات گازی از طریق گوی شناور فاز ۱۹ پارس جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، سید حسین عظیمی گفت: با بهره‌برداری رسمی از چهارمین گوی شناور پارس جنوبی، ظرفیت بارگیری میعانات گازی از پالایشگاه‌های سایت دو این منطقه افزایش یافت.

وی افزود: با بهره‌برداری از گوی شناور چهارم پارس جنوبی علاوه بر بالا رفتن ظرفیت بارگیری میعانات گازی در پایانه صادراتی سایت ۲ پارس جنوبی، انعطاف‌پذیری عملیاتی افزایش می‌یابد و موجب تولید پایدار گاز و میعانات گازی در سایت ۲ پارس جنوبی در زمستان پیش رو خواهد شد.

عظیمی با بیان اینکه فرآیند انتقال نخستین محموله میعانات گازی از گوی شناور فاز ۱۹ سه شبانه‌روز به طول انجامید، اظهار داشت: در این عملیات میعانات گازی از طریق یک رشته خط لوله ۳۶ اینچ به گوی شناور منتقل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ساخت این خط لوله در نزدیک ساحل با روش حفاری افقی برای نخستین بار در کشور انجام شده است، بیان کرد: امکان کنترل و پایش عملیات بارگیری از طریق سامانه‌های مستقر در ایستگاه اندازه گیری بدون نیاز به حضور نفرات بر روی گوی شناور فراهم شده است.

مجری فاز ۱۹ پارس جنوبی با بیان اینکه تا پیش از این میعانات گازی تولیدی از پالایشگاه‌های منطقه پارس ۲ فقط امکان بارگیری از طریق گوی شناور فاز ۱۲ پارس جنوبی را داشت گفت: با راه‌اندازی چهارمین گوی شناور پارس جنوبی، امکان تعمیرات دوره‌ای هر دو گوی شناور مستقر در بخش فراساحل پالایشگاه‌های منطقه پارس ۲ نیز فراهم شده است.

عظیمی ظرفیت بارگیری میعانات‌گازی از چهارمین گوی شناور پارس جنوبی را تا ۷ هزار مترمکعب در ساعت عنوان کرد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=30421

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.