• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
2

ظرفیت انجام فرآیند ثبت سفارش تا ترخیص اقلام کرونایی در ظرف ۲۴ ساعت ایجاد شده و یک نمونه آن به انجام رسیده است

  • کد خبر : 10872
  • 23 اسفند 1399 - 10:34
ظرفیت انجام فرآیند ثبت سفارش تا ترخیص اقلام کرونایی در ظرف ۲۴ ساعت ایجاد شده و یک نمونه آن به انجام رسیده است

به گزارش روابط عمومی بیمه “ما” به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر فرهاد دژپسند طی سخنانی در این جلسه با اشاره به کاهش و روند نزولی تعداد مبتلایان و فوتی های کرونا در استان اصفهان و ابراز قدردانی از زحمات کادر درمان و دیگر مسئولان و دست اندرکاران در این استان اظهار داشت: شنیدن اینکه وضعیت تولید تجهیزات مربوط به مقابله با کرونا در استان اصفهان از میزان نیاز استان فراتر رفته و به مرحله صدور رسیده است، خبر بسیار خوشایندی است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بیمه ما، وزیر معین استان اصفهان در جلسه ستاد “مقابله با بیماری کرونا” افزود: باید امکانات لازم برای صادرات این اقلام به دیگر کشور ها مهیا شود و در این ارتباط باید با وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مذاکرات و هماهنگی لازم بعمل آید.

دژپسند گفت: همچنین مساله واردات تجهیزات مربوط به تکمیل و توسعه خط تولید این اقلام باید توسط گمرک جمهوری اسلامی پیگیری شود و امیدوارم این موضوع به سرعت رفع شود.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: با اتخاذ تدابیر و انجام اقدامات و هماهنگی های لازم؛ در حال حاضر کل فرآیند ثبت سفارش تا ترخیص اقلام کرونایی ظرف ۲۴ ساعت قابل انجام است.

دکتر دژپسند ادامه داد: بخش بزرگی از مشکلات گریبانگیر استان اصفهان در شرایط همه گیری کرونا، مخدوش شدن روند ورود گردشگر به این استان است که من فکر می کنم با استفاده از شیوه “گردشگری فاصله دور” به حل این مشکل کمک کنیم.

وی اعمال مشوق هایی برای پذیرش گردشگر در مناطق غیر قرمز رنگ استان را از جمله دیگر راه های تخفیف مشکلات ناشی از شرایط کرونایی عنوان کرد که می تواند تا حدی به فعالان صنعت هتلینگ اصفهان کمک کند.

وزیر اقتصاد گفت: اگر نتایج استفاده “پایلوت” از مدل توزیع الکترونیک، موفقیت آمیز بوده است، منعکس کنید تا آن را در سطح ملی مورد استفاده قرار دهیم.

دژپسند در بخش دیگری از سخنان خود در این‌ جلسه وبیناری، با بیان اینکه وزارت اقتصاد در شرایط شیوع بیماری کرونا، بیشترین تلاش را برای بهبود وضعیت اقتصاد کشور انجام داده است، اعمال تسهیلات مالیاتی برای آسیب دیدگان کرونا از ابتدای اسفند ماه سال گذشته و استفاده از اختیارات این وزارتخانه در گمرک جمهوری اسلامی، بیمه ها و بانک های کشور برای کمک به اقشار مختلف مردم و صنوف را از جمله این موارد بر شمرد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به درخواست برخی از اعضای ستاد در خصوص صدور مجوز اقلام بهداشتی کرونایی مازاد، افزود: صادرات تجهیزات بهداشتی کرونایی مازاد اصفهان در جلسه هیات دولت مطرح شد و دولت هم با نظر موافقت با این پیشنهاد پاسخ داد و قرار شد این مساله با نظر و تایید وزارت بهداشت دنبال شود.

دژپسند با اشاره به اجرای موفق طرح شهید سلیمانی با همکاری بسیج و وزارت بهداشت و درمان، تصریح کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت کشور از اجرای این طرح اعلام رضایت بسیاری داشته‌اند و وزارت امور اقتصادی و دارایی آماده است از این طرح به عنوان طرحی فراگیر برای جلب مشارکت مردمی در مقابله با بیماری کرونا حمایت لازم را داشته باشد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی اضافه کرد: این وزارت در زمینه‌ای ارائه تسهیلات برای بهبود شرایط اقتصادی به وجود آمده به واسطه کرونا در حوزه‌های مختلف از طرح‌ها قابل اجرا در زمینه بانکی، بیمه‌ای و مالیاتی و امثال آن، حمایت خواهد کرد و آماده است تا این پیشنهادات را با هدف تصویب و اجرای مورد پیگیری کند.

این گزارش حاکی است، در این جلسه گزارشی از نحوه توزیع اقلام‌ اساسی در استان اصفهان در ایام کرونا از سوی دبیر ستاد کرونای استان اصفهان به وزیر اقتصاد ارائه شد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=10872

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.