• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

طرح توسکا سهولت و سرعت را در بهره‌مندی از تسهیلات بانکی به دنبال می آورد

  • کد خبر : 9117
  • 22 بهمن 1399 - 9:38
طرح توسکا سهولت و سرعت را در بهره‌مندی از تسهیلات بانکی به دنبال می آورد

مدیرعامل بانک توسعه تعاون همزمان با آغاز چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، جزئیات طرح تسهیلاتی تازه این بانک با عنوان طرح توسکا را تشریح کرد.

به گزارش رویداد خبربه نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، حجت اله مهدیان در آیین گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: با توجه به شرایط ویژه اقتصادی و ضرورت پاسخ گویی به‌هنگام و متناسب به نیازهای مشتریان، طرح ویژه‌ای با عنوان طرح توسکا در بانک توسعه تعاون تعریف شده که بر اساس آن به دنبال افزایش مؤثر ظرفیت در ارائه تسهیلات متنوع به متقاضیان هستیم.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون در تشریح جزئیات طرح توسکا گفت: این طرح با تمرکز بر افزایش رضایتمندی مشتریان و با هدف گردش مناسب و موثر منابع در بانک به نفع عموم مشتریان تعریف شده است. وی در همین رابطه افزود : سپرده گذاران در طرح توسکا می توانند علاوه بر دریافت حداکثر ۷ درصد سود ناشی از سپردهŽگذاری ، از تسهیلات اعتباری بانک نیز به صورت ویژه و سریع بهره مند ‌شوند.
مهدیان خاطر نشان ساخت : این طرح به گونه ای طراحی شده است که نرخ تسهیلات اعتباری ارائه شده بر اساس گردش سپرده و متناسب با سود سپرده های تودیع شده نزد بانک تعیین می‌شود. به نحوی که امکان انتخاب نرخ سود تسهیلات اعتباری دریافتی با توجه به شرایط تعریف شده فیمابین بانک و مشتری توسط خود مشتریان فراهم شده است و مشتری بر همین اساس با توجه به نیاز و شرایط خود، مختصات تسهیلات را انتخاب می کند .
وی درباره نرخ سود تسهیلات در این طرح افزود: نرخ این تسهیلات حداقل ۱۰ و حداکثر ۱۸ درصد و حداکثر دوره بازپرداخت ۴۸ ماهه خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود به این ترتیب این طرح در شرایط اقتصادی حاضر، رونق مناسبی در فعالیت های اقتصادی ایجاد کند و پاسخ به مشتریان در خصوص تامین مالی در بخش های مختلف با سهولت و سرعت بیشتری همراه باشد.
مهدیان در تشریح جزئیات بیشتر این طرح گفت: در طرح توسکا مشتریان حقیقی تا سقف یک میلیارد ریال و مشتریان حقوقی بدون سقف ریالی می‌توانند از تسهیلات برخوردار شوند و به این ترتیب بخش تعاون می تواند از ظرفیت مطلوب ایجاد شده در این طرح برای رونق و گسترش فعالیت های اقتصادی بهره گیرد.
به گفته وی « طرح توسکا » با سه نرخ ۲ درصد، ۴ درصد و ۷ درصد جذب خواهد شد و تسهیلات اعتباری بر اساس میانگین ایجادشده در سپرده مشتریان اختصاص می‌یابد به‌گونه‌ای که مقدار هر وام و نرخ سود آن بر اساس نرخ سود سپرده یا سپرده‌هایی که در بانک تودیع کرده‌اند، تعیین خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه بانک توسعه تعاون به طور مستمر برای به روز رسانی سبد خدمات و محصولات خود و پاسخگویی به تنوع نیازهای مشتریان در سطوح مختلف، طرح های جدیدی را در بخش های مختلف بانکداری تعریف و ارائه می کند، افزود: تاکنون طرح ها و محصولات متنوع دیگری در پاسخ به نیاز مشتریان ارائه شده که بسته اعتباری جهش تولید، فرصت، همکار، مفید و همراه از جمله آنها است.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون ادامه داد: فعالان اقتصادی و خصوصا تعاونگران به منابع مالی بیشتری برای ادامه فعالیت و عملیاتی کردن طرح‌های در حال اجرا و تعریف شده نیاز دارند ولی برای تأمین این نیازها باید کارسازی‌هایی نیز در شبکه بانکی انجام شود تا پرداخت تسهیلات یا تعریف خطوط اعتباری و… آثار تورمی به دنبال نداشته باشد. بر همین اساس نیز بانک مرکزی ضمن تأکید بر استفاده از حداکثر ظرفیت شبکه بانکی برای تأمین مالی بخش واقعی اقتصاد، مقررات و ضوابط خاصی را نیز دنبال می‌کند.
مهدیان گفت: تحلیل ما در بانک توسعه تعاون این است که با رعایت همین ضوابط و در چارچوب مصالح کلان اقتصادی بتوانیم با تعریف طرح‌های متنوع و استفاده از ابتکار و توانمندی کارشناسان بانک، نقش هر چه بیشتر و بهتری در تأمین مالی بخش واقعی اقتصاد داشته باشیم. از جمله این اقدامات افزایش سرمایه بانک است که در صورت تحقق آن موانع خدمت‌رسانی به واحدهای تعاونی و بخش های دیگر اقتصادی بزرگ کشور برداشته می‌شود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=9117

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.