• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

طرح‌های آب‌رسانی در خوزستان نیمه‌تمام هستند

  • کد خبر : 22213
  • 06 شهریور 1400 - 0:03

اهواز- نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: بحث طرح‌های آب‌رسانی در خوزستان به‌ویژه غدیر و شمال شرق به اتمام نرسیده‌اند. به گزارش خبرنگار مهر، سید کریم حسینی عصر امروز جمعه در نشست شورای اداری خوزستان گفت: بحث طرح‌های آب‌رسانی در خوزستان به‌ویژه غدیر و شمال شرق به اتمام نرسیده که باید تدبیری اندیشیده شود تا […]

به گزارش خبرنگار مهر، سید کریم حسینی عصر امروز جمعه در نشست شورای اداری خوزستان گفت: بحث طرح‌های آب‌رسانی در خوزستان به‌ویژه غدیر و شمال شرق به اتمام نرسیده که باید تدبیری اندیشیده شود تا شاهد تکمیل آنها باشیم.

وی افزود: خوزستان ظرفیت‌های زیادی را از جمله شرکت‌ها، کارخانجات و غیره دارد که اگر این ظرفیت‌ها افزایش پیدا کند و بومی گزینی در آنها رعایت شود حتماً معضل بیکاری در استان حل خواهد شد که مدیران غیربومی دلیل اصلی این عدم رعایت است.

نماینده مردم اهواز در مجلس عنوان کرد: در این راستا باید مشوق‌هایی را برای سرمایه‌گذاران داشته باشیم تا برای اشتغال‌زایی و توسعه در خوزستان فعالیت کند.

حسینی با بیان اینکه اهواز دومین شهر در زمینه حاشیه‌نشینی و مناطق کم برخوردار است، افزود: در خوزستان هشت شهرستان وجود دارد که به‌طور عمده در ۱۰ سال اخیر تأسیس شدند که هیچ‌کدام از آنها بیمارستان ندارند که ازاین‌رو باید بیمارستان‌های محلی را که در وزارت بهداشت و درمان تعریف شده است، تجهیز کنیم.

وی با تأکید بر اینکه حق آبه کشاورزی برای استان خوزستان مطابق سندی مشترک با وزارت نیرو و جهاد تعریف و به تصویب برسد که دیگر صحبتی از انتقال آب نباشد، ادامه داد: در حوزه توسعه استان به دنبال تأسیس و تشکیل صندوق توسعه خوزستان با یک سری منابع و مصارف مشخص باشیم که از آن جمله می‌توان درصدی از نفت باشد.

نماینده مردم اهواز در مجلس با اشاره به اینکه در حال حاضر از سه درصد نفت هیچ سهمی عاید خوزستان نمی‌شود، گفت: از سوی برنامه و بودجه اعتبار ۲.۲ میلیارد یورو از نفت برای خوزستان مصوب شد که می‌توان از آن به‌عنوان اعتباری برای همین صندوق استفاده کرد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=22213

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.