• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

طرحی از بانک دی با هدف حمایت از فرهنگیان و تولیدکنندگان

  • کد خبر : 18723
  • 20 تیر 1400 - 11:50
طرحی از بانک دی با هدف حمایت از فرهنگیان و تولیدکنندگان

بانک دی از سال پیش تاکنون طرح اعطای کارت اعتباری ویژه فرهنگیان را برپا کرده است، تسهیلی که در جایگاه خود می‌تواند کیفیت معیشت این جامعه نزدیک به یک‌‌میلیون نفری را ارتقا دهد، آن هم در شرایطی که حرف و حدیث در باب معیشت معلمان کشور بسیار است. تیتر۲۰ در این گزارش آمیخته با صحبت های مدیر اداره بازاریابی بانک دی جزئیات مربوط به چگونگی دریافت کارت اعتباری بانک دی را تشریح می‌کند و از رقم اعتبار، شرایط دریافت و نرخ سود اعتبار و… می‌گوید.

 به گزارش رویداد خبر ، آخرین آماری که وزارت آموزش و پرورش کشور از شمار کارکنان این نظام منتشر کرده به سال ۱۳۹۸ خورشیدی برمی‌گردد. براساس این آمار که در وب‌سایت وزارتخانه یادشده قرار گرفته است، بیش از ۳۴۰هزار نفر در آموزش ابتدایی و پیش‌دبستانی، بیش از ۱۹۲هزار نفر در آموزش راهنمایی و بیش از ۲۱۱هزار نفر در آموزش پایه متوسطه نظام آموزش و پرورش کشور مشغول به کار هستند. افزون بر نیروی انسانی شاغل در بخش آموزش نزدیک به ۴۰هزار نفر نیز سمت‌های اداری را در این بخش در اختیار دارند. علاوه بر ارقامی که گفته شد و شامل آموزگاران و کارمندان اداری می‌شود که به صورت رسمی و پیمانی مشغول به کار هستند، شماری نیز به دو صورت رسمی و قراردادی و در کادر خدمات نظام آموزش و پرورش کار می‌کنند. بنا بر آمار یادشده شمار این افراد در سال ۱۳۹۸ بیش از ۵۵هزار نیروی رسمی و بیش از ۹هزار و۵۰۰ نیروی قراردادی بود.
هدف از ارائه این ارقام در گزارش، ارائه جزئیات بیشتر از کمیت جامعه‌ای است که شمار اعضای آن به نزدیک یک‌میلیون نفر در کشوری می‌رسد که جمعیت آن بیش از ۸۰میلیون نفر است و وجه تمایز این جامعه با مردم دیگر در رسالتی است برای آموزش کودکان و نوجوانان بر عهده دارد، کسانی که در ساده‌ترین تعریف نسل آینده این مرز و بوم هستند. آنچه در این مجال محل توجه است، کیفیت معیشت این جامعه یک‌میلیون نفری به ویژه معلمان است.
در نگاه کلی به اخبار مرتبط با معیشت این قشر گزاره‌هایی همچون دوشغله بودن به‌ویژه در مورد معلمان مرد و فرسایش حاصل از آن و یا اشتغال همزمان با تدریس به حرفه‌هایی که از جایگاه اجتماعی آنها به عنوان یک آموزگار فاصله چشمگیر دارد، برجسته‌تر و پرتکرار از عبارات دیگر است؛ این واقعیت از ضرورت پرداخت به ارتقای معیشت این قشر حکایت می‌کند و بنا بر وجود همین ضرورت است که صنعت بانکداری کشور گاه شماری از تسهیلات خود را به طور ویژه به این قشر اختصاص می‌دهد؛ از جمله این تسهیلات، کارت اعتباری ۵۰میلیونی بانک دی است. خبرنگار تیتر۲۰ برای کسب اطلاع از شرایط دریافت این تسهیل با مهدی پورمهر مدیر اداره بازاریابی بانک دی گفت و گو کرد.
بنا به گفته پورمهر بانک دی اجرای این طرح را در سال گذشته آغاز کرد و پایان زمان ارائه آن را تا پایان سال ۱۳۹۹ اعلام کرده بود اما حالا و در آخرین روزهای ماه سوم از سال ۱۴۰۰  اعطای این کارت‌ها  همچنان برقرار است.
اما شروط دریافت کارت اعتباری ویژه فرهنگیان بانک دی چیست و اعتبار آن چقدر است؟
به گفته پورمهر پیش از هر چیز برای گرفتن کارت اعتباری باید در بانک دی حساب داشته باشید. بیشترین موجودی کارت اعتباری ویژه فرهنگیان ۵۰میلیون تومان است.
 برای دریافت‌کننده کارت محدودیتی در خرج کردن اعتبار ایجاد نمی‌شود. تضمین بازگشت اعتبار نیز  دو ضامن با امکان کسر از حقوق است که متقاضی باید آنها را به بانک دی معرفی کند.
پورمهر در پاسخ به این پرسش تیتر۲۰  که چرا جامعه فرهنگیان در ارائه این کارت هدف قرار گرفته، گفت: هدف قرار دادن جامعه فرهنگی در اجرای این طرح به چند دلیل صورت گرفت؛ دلیل اول فشار اقتصادی است که کل کشور از جمله جامعه فرهنگی در بیش از یک سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا متحمل شدند. در همین راستا بانک دی بر مبنای رسالت اجتماعی خود تصمیم به حمایت از اقشار گوناگون از جمله فرهنگیان گرفت.
 لازم به ذکر است که این حمایت تنها جامعه فرهنگی را دربرنمی گیرد و اقشار دیگر نیز در قالب سایر طرح ها از اقداماتی که بانک دی در راستای رسالت اجتماعی اش انجام می دهد برخوردار می شوند.

منبع: تیتر ۲۰

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=18723

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.