• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
2

ضرورت حمایت و تامین مالی تولید دوگانه‌سوزها

  • کد خبر : 31813
  • 15 آذر 1400 - 15:07
ضرورت حمایت و تامین مالی تولید دوگانه‌سوزها

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، بر تامین مالی پروژه های تولید خودروهای گازسوز و برقی قبل از تولید تاکید کرد و گفت:‌ حمایت و تامین مالی می تواند اهداف این بخش را پوشش دهد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایکوپرس- مهدی صادقی نیارکی، در مراسم انعقاد قرارداد تولید ۴۵ هزار دستگاه خودروی دوگانه سوز میان گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی،‌ با اشاره به رونمایی برخط هم زمان، از نخستین اتوبوس برقی ایران‌خودرو دیزل، گفت: در صورت حمایت و تامین مالی، ظرفیت تولید روزانه چهار دستگاه از این اتوبوس‌ در ایران‌خودرو دیزل ایجاد می‌شود، شرکت‌های خودروساز دیگر نیز آمادگی تامین اتوبوس‌های‌ برقی‌ را دارند.
وی نفت را ثروتی بین نسلی خواند و گفت: در دنیا نفت برای سرمایه گذاری استفاده می شود، ما نیز به دنبال این هستیم تا با صرفه جویی در مصرف، این انرژی در زیرساخت های کشور که تاکیدات اسناد بالادستی است مورد استفاده قرار گیرد.
صادقی نیارکی، تولید خودروهای دوگانه سوز و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ارزیابی کرد و گفت: به جای این که دنبال مصرف نفت باشیم باید این ثروت را ذخیره کرده و آن را به سمت سرمایه گذاری بلندمدت هدایت کنیم.
وی نفت و معدن را جزو مزیت های رقابتی کشور دانست و گفت: با اجرای برنامه های مشابه در استفاده از سوخت گاز، از مزیت رقابتی کشور به نحو احسن استفاده خواهیم کرد.
صادقی نیارکی با اشاره به برنامه های آتی ایران خودرو، گفت:طبق اعلام شرکت ایران خودرو و براساس نقشه راه قوای محرکه، میزان کاهش مصرف سوخت در افق ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۴ محقق خواهد شد، موتور سه سیلندر در انتهای سال آینده به تولید انبوه خواهد رسید و تولید خودروهای پایه گازسوز، برنامه های مهم ایران خودرو است و قرارداد امروز برای تولید دوگانه سوز، برای ترویج و ترغیب تولید این خودروها در ایران خودرو شکل گرفته است که نتیجه آن کمک به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور خواهد بود.
وی در ادامه افزود: ‌نوسازی خودروهای فرسوده به‌خصوص ناوگان‌تجاری و حمل و نقل عمومی در اولویت قرار داد.
گفتنی است، مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت، جلیل سالاری، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران، کرامت ویس کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی،‌ مدیرعامل و جمعی از مدیران و معاونان گروه صنعتی ایران خودرو، در مراسم انعقاد قرارداد حضور داشتند.
 

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=31813

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.