• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

صنعت بیمه مهار تورم در سال۱۴۰۲ را آغاز کرد

  • کد خبر : 67326
  • 16 فروردین 1402 - 12:18
صنعت بیمه مهار تورم در سال۱۴۰۲ را آغاز کرد

مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۲ را سال «مهارتورم و رشد تولید» نام‌گذاری کردند. صنعت بیمه کشور به‌عنوان یکی از ضلع‌های بازار مالی با اتکا به چه مولفه‌هایی می‌تواند در مهارتورم نقش خود را ایفا کند و با ارائه خدمات تولید را افزایش دهد؟ مجید مشعلچی قائم‌مقام و سخنگوی بیمه مرکزی ایران، مسعود حجاریان مدیرعامل انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه کشور و جلال سلطانی مدیرعامل شرکت بیمه حافظ به این پرسش «دنیای‌اقتصاد» پاسخ‌های متفاوتی دادند.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بیمه حافظ، سخنگوی بیمه مرکزی از اقدامات نهاد ناظر گفت و به آینده امیدوار است، حجاریان اجرای آن را مشروط به سیاست‌های درست پولی و مالی دانسته و سلطانی اجرای این اهداف مهم در بیمه‌های بازرگانی را مشروط بر نظارت دقیق بیمه مرکزی بر بیمه دولتی ایران و شبه‌دولتی‌ها می‌داند.

بیماری چاقی دولت
جلال سلطانی، مدیرعامل شرکت بیمه حافظ دراین باره به خبرنگار ما گفت: شاخص‌های تورم شدیدا و مستقیما وابسته به تولید و شاخص‌های تولید نیز شدیدا و مستقیما به تورم وابسته است، بنابراین این مساله کاملا غیر خطی و پیچیده است و وزن عناصر مرتبط متاثر از هماهنگی بخشی است. سلطانی با بیان اینکه کنترل تورم لزوما فقط در حوزه مدیریت ستادی تعریف نمی‌شود، ادامه داد: انتظارات تورمی جامعه نیز بر پیچیدگی مساله می‌افزاید و مردم امروز هزینه‌ی تورم انباشته و مزمن را می‌پردازند؛ زیرا بیماری چاقی دولت و مدیریت هیاتی گذشتگان مانع بهره‌وری بوده است. مدیرعامل بیمه حافظ با اشاره به برگشت به مرحله یک این چرخه معیوب توضیح داد: باور دارم، بهترین اقدام صنعت بیمه برای نیل به این شعار کاهش جدی تصدی‌گری و نظارت واقعی بیمه مرکزی بر عملکرد شرکت‌ها بیمه ایران، دانا، البرز و بیمه‌های شبه‌دولتی از بعد سهم پرتفو و هزینه‌کرد آنها باشد.

آغازکنترل تورم در خدمات بیمه‌های بازرگانی
مجید مشعلچی، قائم‌مقام و سخنگوی بیمه مرکزی ایران دراین‌باره به پرسش «دنیای‌اقتصاد» گفت: باید از هر سیاستگذاری؛ تصویب آیین نامه و ابلاغ دستورالعملی که منجر به تورم و تزریق گرانی به جامعه می‌شود، جلوگیری کرد و صنعت بیمه کشور مهار تورم را از تعیین نرخ حق بیمه شخص ثالث در سال۱۴۰۲ آغاز کرد. مجید مشعلچی یادآور شد: با وجود افزایش۵۰درصدی دیه در سال۱۴۰۲ نسبت به سال۱۴۰۱؛ نرخ حق بیمه شخص ثالث فقط ۳۰درصد افزایش داشت و به عبارتی از تزریق حدود ۱۳همت (هزار میلیارد تومان) بار مالی بیشتر به بیمه‌گذاران ثالث که عمدتا قشر آسیب‌پذیر جامعه بودند، جلوگیری شد. سخنگوی بیمه مرکزی ایران ادامه داد: برای رشد تولید نیز تفاهم‌نامه‌های همکاری خوبی بین بیمه مرکزی و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری منعقد شد که می‌توان به صنعت فرآورده‌های پلاسمای خون اشاره کرد که مقرر شد بیمه مرکزی ایران سرمایه‌گذاری حدود ۲۰۰۰میلیارد ریالی داشته باشد.

ابتدا اتخاذ سیاست‌های درست پولی و مالی
مسعود حجاریان، مدیرعامل انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه کشور در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» در پاسخ به این پرسش که «صنعت بیمه بازرگانی چگونه می‌تواند تورم را مهار کند و در رشد تولید موفق باشد؟» متذکر شد: در شرایط کنونی، کنترل تورم با اتخاذ سیاست‌های درست پولی و مالی امکان‌پذیر است و دولت باید کسری بودجه را حذف کند، تسهیلات تکلیفی را کاهش دهد، نرخ بهره را افزایش دهد و با ناترازی و خلق پول در شبکه بانکی برخورد کند. حجاریان تاکید کرد: اما در بلندمدت باید اقتصاد کشور به بهره‌وری برتر و موقعیت رقابتی پایدار جهانی دست یابد و در آن زمان ممکن خواهد بود که رقابت در داخل کشور برقرار شود و کیفیت محصولات ارتقا پیدا کند، قیمت تمام‌شده کاهش یابد و ریسک به حداقل برسد. مدیرعامل انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه کشور با بیان اینکه در چنین شرایطی بیمه نقش و اهمیت اساسی خواهد داشت، ادامه داد: اگر بیمه‌گران ارزیابی درستی از ریسک داشته باشند و نرخ و شرایط را به درستی تعیین کنند، بالاترین نقش را در رشد بهره‌وری، توسعه منابع انسانی و شایسته‌سالاری خواهند داشت.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=67326

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.