• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

صنعت بیمه در ایران نیازمند یک تحول دیجیتال است

  • کد خبر : 6078
  • 12 دی 1399 - 10:58
صنعت بیمه در ایران نیازمند یک تحول دیجیتال است

ما همیشه دو صنعت بانک و بیمه را در عرصه تحول دیجیتال با هم مقایسه می‌کنیم. ولی پیچیدگی صنعت بیمه بیشتر است.

 به گزارش رویداد خبربه نقل از روابط‌عمومی شرکت بیمه تعاون، رضا جمالی، مدیر فناوری اطلاعات شرکت بیمه تعاون با بیان این مطلب افزود: تحول دیجیتال از بازتعریف اصول کسب‌و‌کار منبعث می‌شود. یکی از اصول تحول دیجیتال این است که فرهنگ سازمانی از بالا به پایین دگرگون شود و بر این اساس نیاز داریم تا تفکر تحول ابتدا در کلیه ارکان یک سازمان نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلات مختلفی در توسعه ارائه خدمات بیمه‌ای پیش روی شرکت‌های بیمه‌ای قرار دارد، گفت: برخی شرایط باید در این مسیر هموار شود. به عنوان مثال اگر یک شرکت بیمه‌ای بخواهد وب‌سرویس خود را به یک استارتاپ بدهد حتماً باید به بیمه مرکزی پاسخگو باشد. جریمه‌هایی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. در حالی که این وب سرویس در اختیار خود آن شرکت بیمه است.

وی با انتقاد از مقایسه صنعت بیمه و بانک با یکدیگر گفت: ما همیشه دو صنعت بانک و بیمه را در عرصه تحول دیجیتال با هم مقایسه می‌کنیم. ولی پیچیدگی صنعت بیمه بیشتر است. در اکثر بانک‌ها ۱۰۰ عملیات اصلی انجام می‌شود که در تمام این بانک‌ها معنای مشترکی دارند. اما در حوزه بیمه ۱۵۰ نوع بیمه‌نامه مسئولیت داریم که هر کدام در شرکت‌های بیمه‌ای با یکدیگر متفاوت‌اند.

به اعتقاد جمالی در حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در صنعت بیمه کمبودی نداریم اما بیشترین ضعف مربوط به تفکری است که انجام کار را می‌طلبد.

مدیر فناوری اطلاعات بیمه تعاون افزود: یکی از راهکارهای توسعه فرهنگ‌سازی، ارائه محصولات جدید است و در کنار آموزش و تبلیغاتی که همه شرکت‌ها برای فرهنگ‌سازی انجام می‌دهند محصول جدید هم لازم داریم.

وی با اشاره به اجرای این موضوع در بیمه تعاون گفت: محصول جدید شرکت بیمه تعاون که ما آن را به نام واکسن اقتصادی کرونا یا بیمه توقف کسب‌و‌کار ناشی از پاندمی کرونا می‌شناسیم، ویژگی فرهنگ‌سازی و کمک به افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور را دارد و هدف از این بیمه‌نامه آن است که اگر یک کسب‌و‌کار در دوران پاندمی اعم از کرونا یا هر مورد دیگر مجبور به تعطیلی شود، می‌تواند از شرکت بیمه بابت تعداد روزهای تعطیلی که دولت اعلام کرده تا سقف ۶۰ روز خسارت بخواهد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=6078

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.