• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

صرفه جویی ۵۶ میلیون یورویی در پنجمین میز داخلی سازی قطعات خودرو

  • کد خبر : 27448
  • 27 مهر 1400 - 16:34
صرفه جویی ۵۶ میلیون یورویی در پنجمین میز داخلی سازی قطعات خودرو

معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایدرو در مراسم پنجمین میز توسعه و تعمیق ساخت داخل صنعت خودرو گفت: ارزش قراردادهای امضا شده این میز، بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال است که داخلی سازی این قطعات سالانه ۵۶ میلیون یورو صرفه جویی را به‌دنبال خواهد داشت .

 به گزارش رویداد خبر به نقل از شاتا، محسن صالحی نیا در پنجمین میز توسعه و تعمیق ساخت داخل صنعت خودرو، تصریح کرد: این قراردادها بین ۲۳ شرکت توانمند داخلی برای داخلی سازی ۳۳ قطعه-پروژه در خودروهای تولیدی دو خودروساز بزرگ داخلی منعقد شده است.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی مشترک وزارت صمت و ایدرو برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های قطعه‌ساز و دانش‌بنیان داخلی اظهار امیدواری کرد، با تحقق برنامه‌های بومی‌سازی قطعات خودرو بتوانیم به اهداف کمی و کیفی و افزایش عرضه و تولید خودرو در سال جاری و سال آینده دست پیدا کنیم.
به گفته رییس هیات عامل ایدرو تاکنون در مجموع چهار میز ساخت داخل قطعات خودرو ۱۵۴ قطعه-پروژه با ارزش چهار هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان و کاهش ارزبری سالانه ۳۴۱ میلیون یورو در تیراژ انبوه داخلی‌سازی شده است.

اصلاح قیمت گذاری در زنجیره ارزش تولید خودرو
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این مراسم، با اشاره به لزوم بازسازی اقتصاد صنعت خودرو، گفت: برای بازسازی اقتصاد صنعت خودرو ۹ پروژه تعریف شده که  بحث اصلاح قیمت گذاری در زنجیره ارزش تولید خودرو نخستین پروژه است.
مهدی صادقی نیارکی، توسعه و نوسازی ناوگان تجاری که امروز با کمتر از ۱۰ درصد ظرفیت خود مشغول فعالیت است، را از دیگر پروژه‌های تعریف شده برشمرد.

وی با اشاره به مسیر رو به رشد صنعت در سال گذشته و امتداد آن درسال ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: از تیر ماه ۹۸ تاکنون با برگزاری چهار میز ساخت داخل در صنعت خودرو و قطعه‌سازی، ۳۴۱ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی حاصل شده است.

تولید سالانه سه میلیون دستگاه خودرو تا افق ۱۴۰۴ امکان پذیر است
دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور، نیز در مراسم پنجمین میز توسعه و تعمیق ساخت داخل صنعت خودرو، برنامه تولید سه میلیون دستگاه خودرو تا افق ۱۴۰۴ را امکان پذیر دانست و تصریح کرد: این موضوع نیازمند برخی پیش نیازها و در گرو تعامل و همکاری با بخش خصوصی است.
آرش محبی نژاد با بیان این‌که داخلی‌سازی‌ها در صنعت خودرو از برکات تحریم بود، عنوان کرد: زیرا برنامه منسجمی در حمایت از تولید داخل وجود نداشت و اگر هم این کار را نمی‌کردیم آمریکا موفق به زمین زدن صنعت خودروی کشور در سال ۹۸ می‌شد.
به گفته وی، از این پس هر اتفاقی در زمینه تحریم‌ها بیفتد، ضربه پذیری صنعت خودرو و قطعه‌سازی افزایش یافته است.
دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور، ماحصل چهار میز ساخت داخل را دستاوردهای چشمگیری دانست و خواستار ورود خودروسازان خصوصی از میز ششم داخلی‌سازی شد.
 

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=27448

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.