• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

صرفه جویی ارزی بیش از دو میلیون دلاری با طراحی و تولید داخلی قطعه رام

  • کد خبر : 44896
  • 19 اردیبهشت 1401 - 22:25
صرفه جویی ارزی بیش از دو میلیون دلاری با طراحی و تولید داخلی قطعه رام

در راستای تاکید ویژه مقام معظم رهبری و تحقق شعار امسال مبنی بر «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» و میثاق‌نامه مدیران ارشد گروه صنعتی ایران خودرو مبنی بر تولید خودروی کامل و بدون کسری قطعه، خط تولید رام و مونتاژ رام و فرمان خودروهای تارا و دنای اتوماتیک با همت کارشناسان شرکت تام ایران خودرو به بهره برداری رسید.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایکوپرس- مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، در مراسم افتتاح این خط تولید، گفت: شرکت صنایع ماشین ابزار با توجه به سابقه و تجهیزات خطوط تولید و دارا بودن نیروی انسانی متخصص، امکان تولید قطعات مورد نیاز خطوط تولید ایران خودرو را دارد.
دکتر مهدی خطیبی، با بیان این‌که شرکت صنایع ماشین ابزار در تحقق تمام اهداف محوری ایران خودرو نقش دارد، گفت: با راه اندازی خط تولید رام خودروهای دنا پلاس و تارا، شاهد کاهش هزینه‌های تولید و افزایش عمق ساخت داخل خواهیم بود. 
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: این شرکت، باید با افزایش ظرفیت تولید، نیاز شبکه خدمات پس از فروش را تامین و توسعه بازار خارج گروه صنعتی ایران خودرو را در برنامه قرار داده و شرایط برای صادرات محصولات با کیفیت خود را فراهم کند.
دکتر خطیبی افزود: عدم وابستگی به منابع خارجی و توجه به ظرفیت های داخلی، از اولویت های ایران خودرو است و تا زمانی که امکان تولید قطعه در داخل فراهم است واردات آن قطعه صورت نخواهد گرفت.
وی گفت: برای تحقق شعار «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین»، توجه به شرکت های دانش بنیان و افزایش اشتغال در دستور کار شرکت های تام و ماشین ابزار قرار گیرد.
گفتنی است، این خط که با دانش متخصصان شرکت تام نصب، تست و راه‌اندازی شده است، دارای محصولی به مراتب با کیفیت‌تر نسبت به نمونه‌های مشابه داخلی است که اکنون مهیای تولید انبوه برای محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو می‌شود. 
ظرفیت تولید مجموعه رام و فرمان خودروهای تارا و دنا اتوماتیک در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار قطعه در سال است که با برنامه‌ریزی متخصصان تام با تغییراتی، قبل از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ به دو برابر ظرفیت کنونی قابل افزایش است. 
با احتساب قیمت ارزی این قطعه همچنین با احتساب هزینه‌های جانبی (حمل و گمرکی) صرفه‌جویی ارزی برای هر قطعه بیش از ۲۰ دلار است که سالانه بالغ بر دو میلیون دلار خواهد شد. 
با توجه به سیاست استفاده حداکثری از ظرفیت مهندسان داخلی، ایجاد فضای رقابتی سالم بین تامین‌کنندگان و کاهش وابستگی به تامین‌کنندگان غیرایران‌خودرویی، همچنین ماموریتی برای شرکت دانش‌بنیان تام ایران‌خودرو تعریف شد تا با همکاری با دانشگاه خواجه نصیر و استفاده از تجارب این مرکز دانشگاهی کار طراحی قطعات رام برای محصولات جدید ایران‌خودرو به سرانجام برسد. 
در این میان کارشناسان شرکت تام ۳۵۰ نفرساعت آموزش دریافت کردند تا راه برای طراحی یک محصول تمام داخلی جدید ایران خودرو یعنی K۱۲۵ هموار شود.
در مراسم افتتاحیه که در شرکت ماشین ابزار ایران خودرو برگزار شد، مدیران عامل شرکت تام ایران‌خودرو، صنایع ماشین ابزار ایران‌خودرو و جمعی از مدیران ارشد گروه صنعتی ایران‌خودرو حضور  داشتند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=44896

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.