• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

صرفه‌جویی ارزی ۱۴ میلیون یورویی ناشی از خودکفایی مواد اولیه

  • کد خبر : 34488
  • 15 دی 1400 - 13:31
صرفه‌جویی ارزی ۱۴ میلیون یورویی ناشی از خودکفایی مواد اولیه

زنجیره تامین گروه صنعتی ایران‌خودرو توانست با بهره‌مندی از توانایی تولیدکنندگان داخل کشور، ۱۴ میلیون صرفه‌جویی ارزی را از محل داخلی‌سازی مواد اولیه فوم صندلی خودروها، شمش آلیاژی منیزیوم و ورق‌های گرم و سرد استحکام بالا محقق کند.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایکوپرس- با توجه به نیاز صنعت خودرو و تولید دانش فنی، تامین مواد اولیه مورد نیاز صنعت قطعه‌سازی در شرایط تحریم و محدودیت‌های موجود، تسهیل و خودکفایی ایزوسیانات فوم صندلی تمامی خودروهای تولیدی گروه صنعتی ایران‌خودرو در شرکت ساپکو در سال ۱۴۰۰ محقق شد.
در این پروژه مشترک میان ساپکو و شرکت مهرکام پارس، زنجیره مواد اولیه برای خودکفایی ایزوسیانات فوم صندلی مدیریت شده و خودکفایی این ماده اولیه با همکاری پتروشیمی کارون و گروه صنعتی مواد مهندسی مکرر به منظور تولید ماده نهایی فوم صندلی تمامی خودروهای گروه صنعتی ایران خودرو انجام شد.
با انجام این پروژه، مواد اولیه مصرفی سالانه حدود سه هزار و ۵۰۰ تن ایزوسیانات فوم صندلی خودروهای تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو از داخل کشور تامین می‌شود که این امر صرفه جویی ارزی بیش از ۱۰ میلیون یورویی را در سال به همراه خواهد داشت.
همچنین، زنجیره تامین گروه صنعتی ایران خودرو موفق به کاهش ارزبری حدود چهار میلیون یورو در حوزه خودکفایی شمش آلیاژی منیزیوم و ورق‌های گرم و سرد استحکام بالا شده است.
خودکفایی شمش آلیاژی منیزیوم، در مرحله نخست، با مشارکت شرکت رهاورد منیزیم پارسیان و اتصال این زنجیره به قطعه‌ساز، فرآیند بازیافت و تامین مواد اولیه منیزیوم مصرفی در تولید غربیلک فرمان، در دستور کار قرار گرفته و در مرحله دوم خودکفایی شمش منیزیوم آلیاژی به روش مرسوم با مشارکت شرکت فروسیلیس غرب و در مرحله سوم نیز، توسعه کاربرد منیزیوم در خودرو به جای آلومینیوم و فولاد را در دستور کار خود قرار داده است.
همچنین، شرکت ساپکو در سال جاری برای نخستین ‌بار در زمینه خودکفایی و تولید ورق گرم و سرد استحکام بالا با همکاری فولاد مبارکه و فولاد غرب آسیا اقدام کرده است. مجموع اقدامات خودکفایی ورق های گرم و سرد، به حذف بیش از هزار تن ورق از کاردکس خرید ورق محصولات ایران خودرو و کاهش ارزبری ۳.۱ میلیون یورویی انجامیده است.
علاوه بر توسعه و بومی‌سازی دانش فنی، ارتقای سطح تکنولوژی و تسهیل در فرآیند تامین مواد اولیه مورد نیاز در تولید قطعات خودرو، شرکت ساپکو با مدیریت و بهره‌مندی از توان شبکه تامین و سایر صنایع بالادستی در مجموع، کاهش ارزبری حدود چهار میلیون یورو در خودکفایی شمش آلیاژی منیزیوم و ورق‌های گرم و سرد استحکام بالا را با همت مهندسان و جوانان این مرز و بوم به ثبت رسانده است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=34488

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.