• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

صدور ۲۰ میلیارد دلار کد رهگیری تامین ارز

  • کد خبر : 2034
  • 15 آبان 1399 - 17:47
صدور ۲۰ میلیارد دلار کد رهگیری تامین ارز

آمارها نشان می‌دهد که از ابتدای سال تا پایان مهر ماه، بانک مرکزی حدود ٢٠ میلیارد دلار «کد رهگیری اعلامیه تأمین ارز» صادر کرده که تاکنون حدود یک میلیارد دلار از موارد فوق در گمرک اظهار نشده است. همچنین، بیش از ۳۵۰ میلیون دلار نیز علی رغم اظهار کالا در گمرک، منجر به ترخیص کالا نشده است. 

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایسنا، با توجه به اینکه در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر ایجاد امکان ورود کالا با ارز متقاضی منتشر شده، در این زمینه لازم به توضیح است که رویه واردات کالا از محل «ارز متقاضی» (سپرده ارزی متقاضی) از ابتدای سال ۱۳۹۷ وجود داشته و تغییر جدیدی در این فرآیند رخ نداده است.
بر این اساس، واردکنندگان پس از ثبت سفارش و ارائه مدارک و مستندات منشأ ارز خود و تایید بانک مرکزی، می‌توانند در کمترین زمان ممکن نسبت به دریافت کد رهگیری اعلامیه تأمین ارز خود اقدام کنند. همچنین، طبق اعلام بانک مرکزی از ابتدای سال تا پایان مهر ماه، این بانک حدود ٢٠ میلیارد دلار «کد رهگیری اعلامیه تأمین ارز» صادر کرده است که به موجب اطلاعات و آمار، تاکنون حدود یک میلیارد دلار از موارد فوق در گمرک اظهار نشده است. همچنین بیش از ۳۵۰ میلیون دلار نیز علیرغم اظهار کالا در گمرک، منجر به ترخیص کالا نشده است. لذا به نظر می‌رسد عدم صدور کد رهگیری تأمین ارز، علت اصلی عدم ترخیص کالاها از گمرک نباشد. در پایان یادآور می‌شود، واردات بیش از ۲۰ میلیارد دلار کالا طی هفت ماهه سال جاری با طی کردن فرایندهای قانونی حاکم بر تجارت خارجی کشور، موید این موضوع است.
انتهای پیام 

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=2034

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.